Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-19, 11:40
  #1
Medlem
Jag har nu officiellt blivit less på att meka... Jag tyckte att jag äntligen fixat mopeden då en har gått fin fint i ca 2 månader nu tills att den fick vila i 3 dar och nu startar han inte. Tändstiftet hade blivit väldigt mycket mörkare än tidigare (Var gyllene brunt tidigare) samt att det var blött och luktade bensin.
Det ända jag kan komma att tänka på är att den får för mycket bensin och eller utebliven gnista, dock så har den inte varit blöt och luktat bensin innan.

Hur ska jag kolla detta eller kan det vara något annat som är problemet?
Citera
2018-06-19, 15:16
  #2
Medlem
Rexxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolakkalol
Man lär sig något nytt varje dag...
Sitter spärren på både fram och bak däcket då det bara var fram däcket som var mjukt och bör pumpas.

Startar ändå inte. Så antingen så finns inte spärren eller så var det inte det...

Det där om spärren är bara trams.

Förmodligen har den fått för mycket soppa så tändstiftet har nu sotat igen. Köpt nytt tändstift, rengör luftburken/filtret och sen kolla om det blir bättre.
Citera
2018-06-19, 15:59
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rexxy
Det där om spärren är bara trams.

Förmodligen har den fått för mycket soppa så tändstiftet har nu sotat igen. Köpt nytt tändstift, rengör luftburken/filtret och sen kolla om det blir bättre.

Jag har redan prövat att byta tändstiftet då jag hade 2 extra hemma och luftburken var ren dock så luktade filtret bensin. Den startar fortfarande inte och jag hoppas som mest just nu att det inte är något fel med tändsystemet då han inte äns tänder. Dock så får jag gnista då jag testar det nya tändstiftet.
Citera
2018-06-19, 19:05
  #4
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolakkalol
luftburken var ren dock så luktade filtret bensin.
Inget direkt fel, kan lukta och kan även finnas lite högviskös olja men inte mer är min erfarenhet av fungerande motorer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback