Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-19, 09:08
  #1
Medlem
Vad bör man titta på vid telefonköp? Är lite förvirrad.

Har en iPhone se nu som är ok och en Moto e 4 plus.

IPhonen flyter smidigt och laggar typ inget eller iaf inget jag stör mig på dock är batteritiden rätt kass.

Moto e plus har bra batteritid men hänger sig och upplevs rätt slö .

Det ända jag använder telefonen till är surfa lite typ Flashback , Spotify , youtube swish mm. Då jag lyckas paja endel telefoner så funderar jag på cat s41 men den kanske är lika slö som Moto e 4 plus? Har haft en cat s60 som jag upplevde som hyfsat seg även under vanlig användning. Batteri är en prioritet .

Tips någon?
Citera
2018-06-19, 09:31
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ifb
Vad bör man titta på vid telefonköp? Är lite förvirrad.

Har en iPhone se nu som är ok och en Moto e 4 plus.

IPhonen flyter smidigt och laggar typ inget eller iaf inget jag stör mig på dock är batteritiden rätt kass.

Moto e plus har bra batteritid men hänger sig och upplevs rätt slö .

Det ända jag använder telefonen till är surfa lite typ Flashback , Spotify , youtube swish mm. Då jag lyckas paja endel telefoner så funderar jag på cat s41 men den kanske är lika slö som Moto e 4 plus? Har haft en cat s60 som jag upplevde som hyfsat seg även under vanlig användning. Batteri är en prioritet .

Tips någon?

Vad är du beredd att betala?
Skriv sedan: best phone for X budget 2018 i google.

Voila.
Processor, ram, lagring, skärmens upplösning, kamerans kvalitet, batteriets mAh är de saker som kostar pengar.
Citera
2018-06-19, 09:37
  #3
Medlem
Mulle-Meths avatar
Vad har du för iPhone i nuläget? Det kostar verkligen inte mycket att byta batteri på de flesta iPhone-modeller, om man bortser från de senaste. Om du är nöjd med din iPhone just nu så skulle jag råda dig att bara byta batteri på den istället för att köpa en helt ny telefon!
Citera
2018-06-19, 09:42
  #4
Avstängd
Kyzs avatar
Jag har en Samsung s2 med jätte snabb lagring och bra kamera
Citera
2018-06-19, 11:00
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulle-Meth
Vad har du för iPhone i nuläget? Det kostar verkligen inte mycket att byta batteri på de flesta iPhone-modeller, om man bortser från de senaste. Om du är nöjd med din iPhone just nu så skulle jag råda dig att bara byta batteri på den istället för att köpa en helt ny telefon!

Har en iPhone se . Grejen är att nu på sistone så drar batteriet något fruktansvärt när man kör Spotify . Vet inte riktigt vad som hänt .
Citera
2018-06-19, 11:10
  #6
Medlem
Ram 3gb eller mer
Då flyter det på

Ram är det minne som används för att hålla alla processer igång(facebook,spotify etc)

För lite ram då blir det segt som fan.
Citera
2018-06-19, 11:34
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLikeGiraffes
Ram 3gb eller mer
Då flyter det på

Ram är det minne som används för att hålla alla processer igång(facebook,spotify etc)

För lite ram då blir det segt som fan.

Ok intressant ! Tror Moto E4 plusen har 3 i ram men känns ändå riktigt slö jämfört med iPhone se som jag tror bara har 2.
Citera
2018-06-19, 14:19
  #8
Medlem
Mulle-Meths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ifb
Har en iPhone se . Grejen är att nu på sistone så drar batteriet något fruktansvärt när man kör Spotify . Vet inte riktigt vad som hänt .

Byt batteri och stäng av platstjänster för Spotify, återkom här i tråden för statusuppdatering
Citera
2018-06-19, 17:24
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulle-Meth
Byt batteri och stäng av platstjänster för Spotify, återkom här i tråden för statusuppdatering

Platstjänster är redan avstängt och batteriet har 96 procent enligt beta hälsa. Ja ja kanske bara gilla läget.
Citera
2018-06-20, 21:19
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ifb
Ok intressant ! Tror Moto E4 plusen har 3 i ram men känns ändå riktigt slö jämfört med iPhone se som jag tror bara har 2.

Iphone har ett mer optimerat operativsystem.
Och alla appar osv fungerar då smidigare.

Sen har dom lite mer krav på apputvecklare osv. Appar släpps inte bara hipp som happ utan långa kontroller.

(Typ)
Citera
2018-06-21, 01:57
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLikeGiraffes
Iphone har ett mer optimerat operativsystem.
Och alla appar osv fungerar då smidigare.

Sen har dom lite mer krav på apputvecklare osv. Appar släpps inte bara hipp som happ utan långa kontroller.

(Typ)

Ok måste vara som du skriver då skillnaden är enorm till iPhones fördel . Synd bara att de är så jäkla dyra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback