Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-06-25, 00:05
  #61
Medlem
frasselitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToxS
Här visar du tydligt på var problemet med din logik ligger. Du likställer "alla svanar är vita" (vilket är analogt med "alla diskussioner om israels politik är tillåtna") med "det finns vita svanar" (analogt med "det är tillåtet att diskutera israels politik") och hävdar att förekomsten av en enda icke-vit svan falsifierar båda dessa påståenden, vilket det naturligtvis inte gör.
På ett diskussionsforum som Flashback där man värnar yttrandefriheten under lika villkor så ska alla diskussioner tillåtas så länge det följer regelverket. Då innebär satsen 'israelisk politik får diskuteras' att alla diskussioner om israelisk politik får diskuteras givet att dom följer regelverket.

Citat:
Jag har inte pratat om uttalandet, jag har pratat om den trådstart som den här tråden handlar om och trådstarten nämner ingenting om israels politik. Det är trådstarten som definierar trådens ämne, det behöver du inte ens ha fungerande logik för att kunna förstå.
Trådstartens frågor är inte uteslutande frågeställningar för en tråds diskussion.

Citat:
Du kan alltså verkligen inte se varför en trådstart som handlar om ett uttalande om en föreslagen politisk åtgärd och som kan reduceras till en fråga om huruvida miljöpartiets politik är en katastrof för Sverige eller inte inte är jämförbar med en trådstart som handlar om ett uttalande om judars förträfflighet och som kan reduceras till en fråga om den judiska rasen är så förträfflig som det påstås?
Nej, jag kan inte se den principiella skillnaden mellan dessa två diskussioner.

Du får förklara den skillnaden.

Citat:
Det är för att påvisa att det här inte är en isolerad händelse, du diskuterar ofta på samma sätt, och att det därför egentligen är ganska lönlöst att fortsätta försöka förklara någonting för dig mer än en gång om du inte direkt fattar vad man pratar om eftersom man då hamnar i en cirkeldiskussion som förklarar samma sak om och om igen. Har du inte fattat efter femtioelva förklaringar så lär du inte fatta efter femtiotolv heller (och du kommer inte att fatta vad den sista meningen betyder heller, case in point).
Jag står upp för yttrandefriheten. Det är dåligt track record för forumet att dessa diskussioner ens ska behöva finnas.

Jag lyssnar. Varför lyssnar inte du på vad jag har att säga.
Citera
2018-06-25, 00:11
  #62
Medlem
frasselitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Du har fortsatt klaga hela tiden. Dels på en temporärt låst tråd där du vägrat ta till dig argumenten för den temporara låsningen. Du har dessutom hela tiden klagat utan bäring och på saker som inte ens inträffat. Nu fortsätter du även klaga trots att tråden är öppen.
Nu påstår du en massa saker igen, varför fantiserar du ihop en massa saker som du inte kan backa upp?

Citat:
Tråden låstes då den gick OT. Det rår ju varken TS, du, jag eller moderatorer för. Tråden må vara alltför vinklad i trådstarten, men tyvärr (och säkert därför) dras ju dylika trådar OT inom kort. Bara att låsa i så fall. Det betyder ju inte att ämnet i trådstarten inte får diskuteras. Det är istället andra saker som medfört detta.
Med denna syn är det även offtopic att diskutera klimathotets existens i denna tråd:
(FB) ”Sveriges temperatur kan stiga sex grader” MP anser det är katastrof

Varför har man inte låst den tråden?

Citat:
En bättre trådstart inom ämnet du påstår inte får diskuteras hade självklart inte varit några problem, men vinklar man så att det går att få in ämnen som ska diskuteras annorstädes på forumet bara för att sprida synpunkter får man stå sitt kast.
Tråden är ju öppen med nuvarande TS, då följer den ju regelverket. Antyder du att tråden ändå är inte följer regelverket?

Citat:
Ras eget forum, PU har eget forum. Särskiljning måste finnas och någonstans måste en gräns dras, annars diskuteras allt överallt. Speciell politik kan vara nästan allt, men så går ju naturligtvis inte att ha det.
Rasforumet har inget med politik att göra. Denna tråd har med politik att göra. Jag förstår inte vad du vill få fram.
Citera
2018-06-28, 19:59
  #63
Avstängd
svartatkattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Vi diskuterar fortfarande ev placering av tråden, jag vet att det har tagit lite tid men bättre att det blir rätt. Jag har dock svårt att se politik i trådstartens två frågor.



1: Är inte politik då den berör raser

2: Berör både ras och att judarna styr värden, mer konspirationer kanske.
"Man" kan ju undra vad du ens har att göra i PU, och då är jag personligen inte överdrivet intresserad av politik.

Citat:
Observera att detta är mina tankar om tråden, inte nödvändigtvis mina kollegors
Ja ja, du skiter, ett rejält stycke, i vad vad "dina kollegor" anser.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback