Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-19, 02:14
  #1
Medlem
Väntar hem hela tobaksblad och undrar om man behöver fukta dom eller funkar det att bara mala rakt av? Har kollat runder lite och hittar mer eller mindre något.

gäller 50/50 Virgina & Burley blad.
Citera
2018-06-19, 02:33
  #2
Medlem
blodigdiarres avatar
Ja, de behöver fuktas, till och med blötas. Jag antar du har en bra tobakskvarn så du får fram fin cigarettobak eller?
Citera
2018-06-19, 05:39
  #3
Medlem
du kan röka det torrt och du kan fukta in skiten mala det och sedan torka lite och röka det du väljer själv
Citera
2018-06-19, 23:50
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DefendEurope
Väntar hem hela tobaksblad och undrar om man behöver fukta dom eller funkar det att bara mala rakt av? Har kollat runder lite och hittar mer eller mindre något.

gäller 50/50 Virgina & Burley blad.

Om det är från ET du har köpt dom så lär du inte behöva fukta dom, dom brukar vara tillräckligt mjuka när man får hem dom.

Skriv gärna här vad du tyckte om att röka den tobaken.
Citera
2018-06-20, 16:20
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Profec
Om det är från ET du har köpt dom så lär du inte behöva fukta dom, dom brukar vara tillräckligt mjuka när man får hem dom.

Skriv gärna här vad du tyckte om att röka den tobaken.

Yes ET.

Hämtade hem den för ett litet tag sen, var en mix 50/50 Virgina och Burley som jag hade beställt.

Virgina var fortfarande lite fuktigt och Burley var lite tort men det ska inte vara någon fara.

Rullade 2 cigg på det lite snabbt (blandade burley'n och virginan) och det smakar helt OK, tog dock 2-3 bloss innan man kände någon smak och smaken i sig var lite svagare än köpe cigg men det går å röka utan problem.

Tar ju ett litet tag å vänja sig men det smakar endå mkt godare än skit Smokey Gold haha

Edit: Men om jag har förstått det rätt så blir smaken starkare efter man fuktat?
Citera
2018-06-20, 23:59
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DefendEurope
Yes ET.

Hämtade hem den för ett litet tag sen, var en mix 50/50 Virgina och Burley som jag hade beställt.

Virgina var fortfarande lite fuktigt och Burley var lite tort men det ska inte vara någon fara.

Rullade 2 cigg på det lite snabbt (blandade burley'n och virginan) och det smakar helt OK, tog dock 2-3 bloss innan man kände någon smak och smaken i sig var lite svagare än köpe cigg men det går å röka utan problem.

Tar ju ett litet tag å vänja sig men det smakar endå mkt godare än skit Smokey Gold haha

Edit: Men om jag har förstått det rätt så blir smaken starkare efter man fuktat?

Jag tycker nog lite tvärtom att tobak smakar mindre och känns lite svag om den är fuktig.

Angående ET så tycker jag burleyn ändå är rätt ok men jag får en otrevlig eftersmak i munnen av den.
Sen köpte jag också virginia gold och smaken har jag för mig var okej men den river i halsen på ett obehagligt sätt.

Undrar om tobaken skulle bli bättre med smaksättning kanske? Dock tycker jag att alla tobaksaromer man kan köpa från svenska shoppar är dåliga. Ingen av dom får tobaken att smaka så som man är van vid.
Har därför tänkt exprimentera med essencer som man normalt använder till e-juice.
Citera
2018-06-21, 23:09
  #7
Medlem
darkomcfaces avatar
Om det är torrt så smaker det starkare/strävare/hårdare. Tänk cigar humidor där är funktionen att det INTE ska bli för torrt för att då smakar det skit.

mvh
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback