Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-19, 15:23
  #13
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jourlistan
Hahaha. Så för att du har druckit tre helrör under ett dygn tror du inte det är omöjligt att dricka 1,5 liter REN alkohol inom några timmar och överleva?

Ok

Om du läser mitt inlägg så skrev jag ju att det är föga troligt, men om vi har en grovt alkad ryss med typ magen full med nåt som suger upp det så kan det kanske gå.
Citera
2018-06-20, 02:58
  #14
Medlem
AceOfHazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amos820
Metanol?

Det går fint att dricka läkarsprit, men man får vara lite försiktig. Jag fick i mig några snapsar redan i tonåren, även om det inte var en särskilt behaglig upplevelse.

1,5 liter lär man dock inte klara.
Metanol har en högre kokpunkt. Det jag menar är att kommer du upp i dom nivåerna så kommer det sluta illa. Du får inte ner det rent men blandar du det är det en sak. Avstå för guds skull om du inte vet vem som bryggt ditt HB...
Citera
2018-06-20, 04:03
  #15
Medlem
Jag tror du kommer att överleva om du är normalt ovan vid sådana mängder av så starkt alkohol. Detta därför att kroppens naturliga system kommer att framkalla en spy-reflex så fort det du dricker närmar sig gränsen för vad du tål. Kroppens naturliga system känner genast att detta är ett dödligt gift, vilket omgående triggar en spy-reflex. Enbart att svälja så stark alkohol är så påfrestande att det knappast kan ske utan stora svårigheter, för den som är normalt ovan. Alternativet kan också bli att du snabbt blir medvetslös och kvävs av dina egna spyor.
Citera
2018-06-22, 19:43
  #16
Medlem
CygneRouges avatar
1,5 liter 100% motsvarar 5,3 helrör 40% vodka.

Det finns tungvikts-alkisar som drar två helrör (Christer Pettersson runt Palme-mordet). Men över fem?

Sen klarar inte mun-hals-mage frätandet av 100% etanol, en fyra Stroh-rom bränner som fan.
Citera
2018-06-23, 09:15
  #17
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Nej. Du kommer dö. Plus att det går inte att dricka något som är på 100%. 1,5 liter vodka på 40% kommer man också dö av om man häller i sig det för fort.
Citera
2018-06-23, 14:11
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freddeiboi98
Nej. Du kommer dö. Plus att det går inte att dricka något som är på 100%. 1,5 liter vodka på 40% kommer man också dö av om man häller i sig det för fort.

Känner likadant.
Citera
2018-07-08, 13:54
  #19
Medlem
storpungens avatar
När jag drack så drack jag en gång tre liter bag- in-box-vodka på ett dygn. Däckade inte utan har minnesfragment att jag gick på grusvägar.
Citera
2018-07-08, 21:33
  #20
Medlem
Zastroznjemjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen
När jag drack så drack jag en gång tre liter bag- in-box-vodka på ett dygn. Däckade inte utan har minnesfragment att jag gick på grusvägar.

Nu vet jag inte om det här blir OT, men jag har använt denna: http://www.kalkyleramera.se/kroppen/...oholkonsumtion

Jag matade in att jag hällt i mig 3 liter 37,5% vodka under 16 timmar. I mitt experiment är det således midnatt nu och jag har supit hela dagen sedan klockan 08:00. Resultatet blir att jag är nykter om 133 timmar, alltså i runda slängar 5,5 dygn. Jag undrar hur man mår efter en sådan resa. Jag hade nog inte mått överhuvudtaget skulle jag tro. Det citerade inlägget är en engångsföreteelse; det är jag medveten om.

Nu till min fråga. Med samma kalkylator och tidsram kör vi en 70cl flaska 40% alkohol. Då är det 27 timmar tills jag blir nykter, men det är ju bara 8 timmar tills det blir 08:00 igen då jag går upp och börjar på ny kula. Om man super på detta sätt dag efter dag (Lemmy style) så häller man ju i sig mer alkohol än man hinner förbränna. Ändå tror jag inte att det är ovanligt bland de som super i den högre ligan. Typ ryskt gruvfyllo.

Hur fan löser kroppen det här? Det känns som om en stor del av alkoholen måste ut med urinen helt orörd, alternativt att man till slut blir så satans schabrakpackad att man får en, eller åtminstone en halv, "bonusdag" då man helt enkelt är så väck att man inte "behöver" supa för att man ska kunna vara på banan ändå. Är det någon som vet? Egna alternativt "en polares" erfarenheter mottages tacksamt.

I längden borde man ju fan komma upp i de promillehalter som trådstarten skulle åsamka.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback