Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-08, 18:08
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XrayCharles
Är i regel svårare nuförtiden att laga slangar med vulkaniserande metoder eftersom slangarna är tillverkade i polymera material jämfört med gummi som det var förr. Är ingen expert men det är så jag fått det förklarat för mig. Jag brukar köpa ny slang istället.

Helt rätt. Det går inte särskilt bra längre att laga cykeldäck med reparationssats. Skiten lossnar hela tiden. Slöseri med pengar. Bättre köpa en ny slang för 50 kr på Clas eller Biltema.
Har lagat många punkteringar i mitt liv, men det senaste decenniet har det blivit värre. Har gett upp och köper nu slang istället.
Citera
2019-01-08, 18:16
  #14
Medlem
JohnJensens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Helt rätt. Det går inte särskilt bra längre att laga cykeldäck med reparationssats. Skiten lossnar hela tiden. Slöseri med pengar. Bättre köpa en ny slang för 50 kr på Clas eller Biltema.
Har lagat många punkteringar i mitt liv, men det senaste decenniet har det blivit värre. Har gett upp och köper nu slang istället.

Afan? har blivit en del punkteringar sista åren på cykeln. Reparationssatsen på Clas Ohlsson som fått bottenbetyg ger jag fem utav fem stjärnor. Jag tar den medföljande raspen ( inte sandpapper ) och böjer den i 90 graders vinkel så jag med lätthet kan fila på slangen. Sen följer jag vulkaniseringsanvisningen. Monterar alltid slangen kort efter limmet härdat nästan fullt ut, fyller den med luft och så får den stå, lappen och limmet kanske slår sig lite. Håller tätt varje gång. Biltemas är också bra. Prova Classes eller Biltemas nästa gång du köper en extra slang.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback