Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-18, 23:08
  #1
Medlem
Lite samma tänkt då som i boxning att skuggboxa med vikter.

Har ni testat denna träningsmetod? Resulterade den i snabbare, uthålligare eller hårdare sparkar när ni sedan sparkade utan skor?..

Även om vanliga promenadskor inte väger mycket så märks skillnaden tydligt
__________________
Senast redigerad av Subzero1 2018-06-18 kl. 23:12.
Citera
2018-06-18, 23:17
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Subzero1
Lite samma tänkt då som i boxning att skuggboxa med vikter.

Har ni testat denna träningsmetod? Resulterade den i snabbare, uthålligare eller hårdare sparkar när ni sedan sparkade utan skor?..

Även om vanliga promenadskor inte väger mycket så märks skillnaden tydligt

Har aldrig märkt skillnad med skor eller utan.

Jag tror att bättre teknik ger mer. Går att utveckla I oändlighet.

Annars rekommenderar jag att träna med gummiband. (cykelslang funkar oxå)

Edit: Jag tränade Thaiboxning.
__________________
Senast redigerad av Bruz-Lee 2018-06-18 kl. 23:22.
Citera
2018-06-18, 23:40
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Har aldrig märkt skillnad med skor eller utan.

Jag tror att bättre teknik ger mer. Går att utveckla I oändlighet.

Annars rekommenderar jag att träna med gummiband. (cykelslang funkar oxå)

Edit: Jag tränade Thaiboxning.

Har du systematiskt provat att träna i promenadskor och sedan gå på träningar? Någon enstaka gång gör så klart ingen verkan
Citera
2018-06-19, 10:03
  #4
Medlem
det finns väl mjuka 1-2 kg vikter som man kan fästa vid fotleden för just det ändamålet?
för övrigt finns det bara ett sätt att få bättre sparkar- nöta, nöta och fortsätta nöta...
Har du provat att springa några intervaller innan du kör pads? kommer antagligen kännas som skit de passen du springer innan men betydligt bättre (hårdare) de pass du inte tagit ut dig innan du går lös på padsen
Citera
2018-06-19, 10:06
  #5
Medlem
On topic så tycker jag att den enda skillnaden att sparka med skor på är att jag får sämre känsla med stödfoten än om jag står barfota. och att kanvasduken eller träningsmattorna tar mer stryk förstås...
Citera
2018-06-19, 13:46
  #6
Medlem
Fick höra nu att det är kasst för knäna.
Citera
2018-06-19, 21:02
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Subzero1
Har du systematiskt provat att träna i promenadskor och sedan gå på träningar? Någon enstaka gång gör så klart ingen verkan

Nej, eftersom jag regelbundet tränar barfota I Thai så är svaret nej.(systematiskt) Skor ger en risk för att fastna och skadas knät.
De ggr jag har provat så så har jag dock inte känt nån skillnad.

Däremot så är cykelslangen regelbundet testad och rekommenderas.
Styrketräning och teknikträning likaså.
__________________
Senast redigerad av Bruz-Lee 2018-06-19 kl. 21:04.
Citera
2018-06-21, 02:56
  #8
Avstängd
Kick88s avatar
Att kicka i luften, samtidigt som du tror du tränar kondisen är en dålig idé.

Intervallträning är vad du behöver. Hitta en lång uppförsbacke och spring uppåt och gå nedåt.

Intervallträning är för den relativt vältränade bör jag säga.Men vill man bygga kondition så finns det ingen bättre träning än intervaller. Det är inget för nybörjare, så ta det lätt i början. Inte för det är svårt att kuta som en idiot, utan för att det är så jäkla jobbigt!

För mig som är van så är två minuters "toksprinande" inte så farligt .. man får 30 sekunders paus emellanåt. Men det är fritt val.. ät en pizza.. eller vad du nu gör!

Just intervallträning är det i särklass jobbigaste man kan få för sig, Hittar du en lång uppförsbacke så är den perfekt för sådan träning!

Den mest effektiva sättet om man vill bättra på sin kondition.
__________________
Senast redigerad av Kick88 2018-06-21 kl. 03:01.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback