Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-07-04, 21:18
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Hur menar du då att de två inte går ihop?

Det skrev jag i trådstarten. I stycket under det du citerade.
__________________
Senast redigerad av Bossen13378 2018-07-04 kl. 21:48.
Citera
2018-07-04, 22:11
  #50
Medlem
Flechettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunia
Min teori är det här. Om en tjej och en kille träffas och allt är bara så där underbart perfekt och de bestämmer sig för att gå till sängs med varandra snabbt, säg efter en månad eller tre dejter, samt om hon är freaky, så kommer han att backa för det han tänker är "aight, hur många har hon inte varit så här med före mig..".

Ni kan alla påstå att det inte stämmer, men jag har frågat flera killkompisar. Det stämmer.

Jag tror säkert att det kan stämma till viss del, så låt oss för diskussionens skull säga att det till 100% är på det viset. Varför tror du att det är så? Vad är rationaliteten / den vetenskapliga förklaringen bakom det? Jag har en egen hypotes, så det vore intressant att höra din först
Citera
2018-07-04, 22:55
  #51
Medlem
dunias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flechette
Jag tror säkert att det kan stämma till viss del, så låt oss för diskussionens skull säga att det till 100% är på det viset. Varför tror du att det är så? Vad är rationaliteten / den vetenskapliga förklaringen bakom det? Jag har en egen hypotes, så det vore intressant att höra din först
Min speciellt eller? Väldigt enkelt? Han vill ha någon som inte legat med allt och alla. I can't blame them..Men vetenskapligt..kan vi gå tillbaka till stenåldern och revirtänk och att möjligheten att "fienden" säger " men haha, jag vet hur din tjej är i sängen, hon har haft min kuk i sin käft". Like, euw. Det här om något skulle ta sönder mannen.

Varför tror du då?
Citera
2018-07-05, 20:25
  #52
Medlem
Flechettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunia
Min speciellt eller? Väldigt enkelt? Han vill ha någon som inte legat med allt och alla. I can't blame them..Men vetenskapligt..kan vi gå tillbaka till stenåldern och revirtänk och att möjligheten att "fienden" säger " men haha, jag vet hur din tjej är i sängen, hon har haft min kuk i sin käft". Like, euw. Det här om något skulle ta sönder mannen.

Varför tror du då?
Jag tror att det till viss del beror på kultur (som kan vara mer eller mindre relevant idag) och att det till viss del beror på evolution och strategi från långt bakåt i tiden. Exempelvis: varför är folk i Sverige rädda för spindlar? Det finns inga giftiga spindlar i Sverige, så du borde inte vara rädd för dem, men från ett evolutionärt perspektiv blir det mycket mer rimligt om folk folk kom från sydligare breddgrader.

Back in the day behövde du som man vara säker på att barnet verkligen var ditt, annars riskerade du att lägga ned din tid, pengar och möda på att uppfostra någon annans barn. Kvinnor som var kända för att vara promiskuösa fick då alltså ett rykte om sig att vara "riskfyllda" eftersom de kunde bedra en och lura en till att lägga ens resurser på någon annans avkomma. Med dagens preventivmedel och DNA-test håller inte riktigt det argumentet längre, men den evolutionära resten sitter kvar i hjärnan - precis som vissa fortfarande är helt irrationellt rädda för spindlar.
Citera
2018-07-05, 20:44
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bossen13378
Det skrev jag i trådstarten. I stycket under det du citerade.

Men handlar tråden om kvinnors klagomål på dubbelmoral, eller handlar tråden om kvinnors val av partner? Två helt olika ämnen. Så vitt jag kan se så menar du att kvinnor som har knullat med många män inte borde få ha seriösa relationer när de är klara med runtknullandet och redo för seriösa förhållanden.
Citera
2018-07-05, 23:08
  #54
Medlem
dunias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flechette
Jag tror att det till viss del beror på kultur (som kan vara mer eller mindre relevant idag) och att det till viss del beror på evolution och strategi från långt bakåt i tiden. Exempelvis: varför är folk i Sverige rädda för spindlar? Det finns inga giftiga spindlar i Sverige, så du borde inte vara rädd för dem, men från ett evolutionärt perspektiv blir det mycket mer rimligt om folk folk kom från sydligare breddgrader.

Back in the day behövde du som man vara säker på att barnet verkligen var ditt, annars riskerade du att lägga ned din tid, pengar och möda på att uppfostra någon annans barn. Kvinnor som var kända för att vara promiskuösa fick då alltså ett rykte om sig att vara "riskfyllda" eftersom de kunde bedra en och lura en till att lägga ens resurser på någon annans avkomma. Med dagens preventivmedel och DNA-test håller inte riktigt det argumentet längre, men den evolutionära resten sitter kvar i hjärnan - precis som vissa fortfarande är helt irrationellt rädda för spindlar.
Smart. Mycket möjligt.
Citera
2018-07-06, 01:59
  #55
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossen13378
Å ena sidan klagar kvinnor på män som enbart är ute efter sex. Å andra sidan klagar kvinnor på män som väljer bort promiskuösa kvinnor för seriös relation. Hur får ni detta att gå ihop?

Antingen så gillar du som kvinna att ligga runt och då är det ju bara en fördel att det också finns män som bara vill ligga. Eller så gillar du som kvinna inte att ligga runt och då kommer ju inte du drabbas av män som väljer bort promiskuösa kvinnor. Så varför är just dessa två klagomål som går tvärtemot varandra så vanligt förekommande?

Om en person som har könet kvinna säger något, så representerar det såklart inte någon sorts unison åsikt som gäller alla kvinnor. Låter som att du gått på feminismen? Alla är vi individer, vi är inte allierade med vårt kön!
Citera
2018-07-12, 18:47
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Men handlar tråden om kvinnors klagomål på dubbelmoral, eller handlar tråden om kvinnors val av partner? Två helt olika ämnen.

Tråden handlar inte om något av det. Tråden handlar om att två av de vanligaste klagomålen från kvinnor riktade mot män när det gäller dejting är totalt motstridiga.

Citat:
Så vitt jag kan se så menar du att kvinnor som har knullat med många män inte borde få ha seriösa relationer när de är klara med runtknullandet och redo för seriösa förhållanden.

Det får de väl ha. Men det blir löjligt när de klagar över män som enbart är ute efter sex, när det är vad dessa kvinnor själva har ägnat sig åt.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback