Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-14, 23:03
  #661
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
4-3-3:

Donnarumma; Florenzi, Bonucci, Chiellini, Biraghi; Verratti, Jorghinho, Barella; Bernardeschi, Insigne, Chiesa.


Mittlåset med Bonucci och Chiellini samt mittfältet är fantastiskt. Jag tjatar, men detta mittfält är redan världsklass, och åtminstone Barella kommer att utvecklas ytterligare.

Det skapades oändligt många chanser, men det saknas en riktig målskytt. Inte lirare typ Mancini, Baggio, Del Piero, Zola, Totti osv där vi idag gott kan nöja oss med Insigne, utan en målskytt som gör mål på chanserna som medspelarna skapar typ Vieri, Gilardino, Pippo, Luca Toni osv.

Det finns dock kandidater till den rollen. Cutrone, Berardi m fl…

Det ser allt bättre ut för gli Azzurri.

Fortfarande är det en missad generation. Dvs gamla hjältar och unga talanger. De som borde dominera världsfotbollen nu är en spillra. Verratti, Bonucci och kanske Insigne är väl de som är i sin ”bästa” ålder?

Gli Azzuris spel ser bra ut. Dominerade och vann i slutminuterna rättvist borta mot Polen. Ett spel som kan skapa stora resultat i framtiden.

Jag gillar alltmer Mancinis nya gli Azzurri. Bra spel och många yngre spelare som kan göra laget bättre de närmaste åren.

Och veckans genombrott var såklart Barella .

https://pbs.twimg.com/media/DpfIEsGXoAAy36Z.jpg:large


Piątek satt på bänken… Mannen som dunkat in mål i Italien. 13 mål (9 i Serie A och 4 i Coppa Italia) på sammanlagt 8 matcher. Otroligt fantastiskt!

Men han satt på bänken då de mötte Italien på hemmaplan… hela matchen…


Dessutom en viktig seger för gli Azzurri, eftersom man tidigare var i riskzonen att åka ur gruppen. Vilket man såklart till viss del fortfarande är.

Men man behöver anfallare som gör mål på skapade chanser.
Citera
2018-10-16, 00:45
  #662
Medlem
snillet_1s avatar
Cassano har ju nu slutat en gång för alla.

Enligt mig var Cassano ett geni. Kanske lite kontroversiellt i skenet av alla stora spelare Italien har fått fram men när han var i sina bästa stunder...helt underbar att beskåda. En sanslös framspelare.

Sen fick han inte fram allt på grund av sin mentalitet men i övrigt...vilket jävla spelsinne och vilken touch han hade på bollen. Galet.

https://www.youtube.com/watch?v=lUsOm6rhmkA
__________________
Senast redigerad av snillet_1 2018-10-16 kl. 01:02.
Citera
2018-10-16, 22:32
  #663
Medlem
Kollade upp Gabriele Marcotti, kanske framförallt eftersom han bekräftar mina tankar.

Pundit Gabriele Marcotti insists “the future is certainly brighter than the last couple of years” for Italy, especially with “a midfield that can actually play.”



“There really is a legitimate generation of young talent coming through. Not all of them are going to be superstars but I think with the national team you don't necessarily need 20 superstars. You need four or five superstars or fuoriclasse and you need functional players around them and a good Coach.



I loved that first hour in the friendly against Ukraine with that midfield of Nicolò Barella, Jorginho and Marco Verratti. For the first time as far back as I can remember, our entire midfield is filled with people who can actually play and hit a pass and do something special and have high quality on the ball.

“The future is certainly brighter than the last couple of years have been.”


https://www.football-italia.net/1294...field-can-play

Och allt ovanstående håller jag inte bara med om, utan jag inbillar mig att jag skrivit något snarlikt i tråden tidigare.
Citera
2018-10-16, 22:47
  #664
Medlem
Och på tal om talanger med ljus framtid så har Milan inte bara köpt Lucas Paqueta utan kanske ännu viktigare förlängt med Cutrone med fem år.

Jag tor att Cutrone kan bli en viktig spelare inte bara i Milan, utan även gli Azzurri. Italien skapade många chanser med ett vackert spel, men hade svårt att göra mål.
Citera
2018-10-17, 02:39
  #665
Medlem
GenesisPs avatar
Jag älskar Insigne. Vilken jävla spelare. Jag tittar på Napolis matcher enbart för att se honom. Min absoluta drömspelare till Juve, men som aldrig kommer ske.
Citera
2018-10-17, 02:41
  #666
Medlem
GenesisPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Och på tal om talanger med ljus framtid så har Milan inte bara köpt Lucas Paqueta utan kanske ännu viktigare förlängt med Cutrone med fem år.

Jag tor att Cutrone kan bli en viktig spelare inte bara i Milan, utan även gli Azzurri. Italien skapade många chanser med ett vackert spel, men hade svårt att göra mål.

De spelade grymt fint med härliga kombinationer och fart i anfallet. Jag blev imponerad av mitt kära Azzurri! Vilket var länge sedan det hände.
Citera
2018-10-17, 21:34
  #667
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag älskar Insigne. Vilken jävla spelare. Jag tittar på Napolis matcher enbart för att se honom. Min absoluta drömspelare till Juve, men som aldrig kommer ske.

Fast samtidigt är en stor del av tjusningen att han spelar i Napoli. Vansinnigt vackert.

Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
De spelade grymt fint med härliga kombinationer och fart i anfallet. Jag blev imponerad av mitt kära Azzurri! Vilket var länge sedan det hände.

De spelar bra och har ett lag som kommer att vara ännu bättre nästa VM. Nu har man äntligen en grund att stå på. Världsstjärnorna just nu är Bonucci (31 år), Verratti (25 år) och Insigne (27 år).

Om man ser på startelvan

Donnarumma (19 år); Florenzi (27 år), Bonucci (31 år), Chiellini (34 år), Biraghi (26 år); Verratti (25 år), Jorghinho (26 år), Barella (21 år); Bernardeschi (24 år), Insigne (27 år), Chiesa (20 år).

Jag tycker att man ska spela in Milans försvar, med Bonucci. Dvs Donnarumma (19), Caldara (24), Romagnoli (23), Calabria (21), Conti (24). Alltid viktigt att målvakt och försvarare fungerar som en enhet. Ska någon slå sig in ska det vara en betydligt bättre spelare individuellt.

I anfallet hoppas jag mycket på Cutrone (20), men kanske också att Berardi (24) och Belotti (24) kan visa sin talang. Målskyttar som Mancini kan välja efter form och tycke.

Det ser bra ut.
Citera
2018-10-17, 23:25
  #668
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Cassano har ju nu slutat en gång för alla.

Enligt mig var Cassano ett geni. Kanske lite kontroversiellt i skenet av alla stora spelare Italien har fått fram men när han var i sina bästa stunder...helt underbar att beskåda. En sanslös framspelare.

Sen fick han inte fram allt på grund av sin mentalitet men i övrigt...vilket jävla spelsinne och vilken touch han hade på bollen. Galet.

https://www.youtube.com/watch?v=lUsOm6rhmkA

Jag håller med om att den fantastiska Cassano är värd att hyllas. En underbar underhållare och fotbollspelare. Och naturligtvis var det han jag menade då han gjorde sitt sista framträdande för några dagar sedan för Entella.
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68

Oavsett tycker jag att man ska satsa på inhemska talanger. Igår gjorde den kanske allra största talangen de senaste femton åren debut. Man skulle kunna tro att jag dillade om Barella, men…

https://www.youtube.com/watch?v=9ECAvVCGrQ0
Citera
2018-10-19, 21:21
  #669
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
...
San siro och Olimpico ändrar helt karaktär när det är kvällsmatch. Framförallt San siro. Jag vill ha Milano-derbyn, Milan-Juventus, Inter-Juventus, Roma-Lazio,Roma-Napoli osv på kvällen. Det ger en mäktigare känsla. 20.30 är favoriten men 18.00 matcherna tycker jag funkar bra som en medelväg. Det är mörkt och mystiskt stora delar av säsongen. Samtidigt ger det bra restider för bortasupportrar. Och för mig är bortasupportrarna viktiga.
...

San Siro på söndag kl 20:30. Det kommer att bli ett möte som påminner om forna legendariska möten. San Siro är redan slutsålt.

https://www.gazzetta.it/Foto%20Herme...2/0IEUOE4R.jpg
Citera
2018-10-20, 23:01
  #670
Medlem
Intressant inledning av omgången. Roma förlorar med 0-2 mot SPAL, och Juventus tappar poäng hemma mot Genoa. Sedan springer Napoli hem tre poäng i Udine.

Gör att Juventus visar sig mänskliga, och att avståndet till Napoli ”endast” är fyra poäng.

Samtidigt är Roma svaga. De saknar Nainggolan. En krigare.

Allt intresse är nu på Milano. Om Inter vinner så hakar de på absoluta toppstriden. Men det kan även Milan göra, trots att de just nu ligger på en blygsam elfteplats, eftersom de har en match mindre spelad.

Vansinnigt mycket står på spel, och matchen var som sagt utsåld redan i fredags. Det kommer att bli ett skådespel mellan två lag som äntligen kan och vill utmana i toppen av Serie A.
Citera
2018-10-21, 00:27
  #671
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Samtidigt är Roma svaga. De saknar Nainggolan. En krigare.

Man saknar mycket mer än så. Idag var det tydligt att man saknar en ledare som kan föra ihop laget på plan. Det fanns ingen spelplan, man spelade inte för varandra eller som en enhet.

Man visar dålig karaktär när man ger upp matchen redan i 60:e minuten, inte ens en utvisning på SPALs målvakt ändrade det faktumet. Under och Pellegrini visar dålig karaktär när man får en frispark emot sig, där Under slänger iväg bollen och Pellegrini drar ner motståndaren(som leder till frisparken).

Jag har definitivt underskattat De Rossis ledarskap och Manolas ledarskap i backlinjen. Är rädd vad som kommer hända när De Rossi drar sig tillbaka. Man har Florenzi men i mina ögon är han inte en ledare, han är en krigare med stort hjärta på plan.

Crystante med flera misstag och verkade allmänt nonchalant idag, Nzonzi förlorar fler dueller än han vinner, Pellegrini med felpassningar. Mittfältet var i uselt skick.

Förra omgången så spelade man som ett lag, en enhet mot Lazio. Idag så en värdelös insats, jag förstår det inte alls, varför kollapsar man på detta vis gång på gång?

Dagens ljuspunkter var inhopparen Kluivert, som fick rätta till andras misstag defensivt och som också försökte skapa något offensivt samt Olsen som stod för 2-3 fina räddningar.

I Kolarovs frånvaro fick L. Pellegrini chansen. 2 situationer där han gör bort sig defensivt, en där han orutinerat orsakar straffen. Däremot är hans offensiva styrkor något med stor potential. Blir intressant att följa honom och se om han om 3-4 år kan börja slå sig in i landslaget.

I motståndarlaget så var Petagna och Lazzarri dem som imponerade mest på mig.

I övrigt är ett återkommande problem Romas inläggsförsök. När Karsdorp kom till Roma trodde jag att det skulle bli bättre på den fronten, han har inte fått chansen riktigt och vi slår iväg så många inlägg att det börjar bli skrattretande. Antigen går bollen inte förbi första man eller så slår man dem med för stor kraft så de hamnar andra sidan planen...
De korta hörnvarianterna kommer jag inte ens nämna.
__________________
Senast redigerad av J-dilla 2018-10-21 kl. 00:31.
Citera
2018-10-21, 00:39
  #672
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
...
I motståndarlaget så var Petagna och Lazzarri dem som imponerade mest på mig.
...
Lysande inlägg som jag hoppas kunna återkomma till.

Vill bara kort nämna att senast SPAL besegrade Roma var Petagnas farfar tränare för SPAL. Någon gång under 1960-talet...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback