Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2019-06-13, 08:28
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TraXzman
- Jag vill inte ha den på drive, eller bluetooth, mail, sms pga av att man kan inte sms:a sig själv eller spara positionen i själva google maps när man ändå inte kan köra dit vilket ändå inte går från den plats man befinner sig ??? i tex : favoriter, vill besöka, ny lista, stjärnmärkta ... lustigt?
- Jag vill helt enkelt spara positionen på mitt skrivbord eller i en egenskapad mapp, fil, anteckning etc på mobilen och tom döpa om "koordinaterna" till en titel tex... "fiskplats nr 1" men direkt jag trycker på "kopierade länken" (med mitt namn) ska jag få upp positionen inkl koordinaterna... i google maps ... sen bara köra dit via vägbeskrivning
Det går utmärkt att skicka SMS till sig själv.

Vad var anledningent till att inte spara det i Google Maps om du ändå ska använda positionen i Google Maps senare för att få färdbeskrivning?
Jag brukar själv skapa en ny lista för varje resa jag ska göra och då lägga in alla intressanta resmål dit jag ska inklusive var hotellet ligger.

I Google Maps i webbläsaren så går det att bokmärka positioner då den står i URL:en. Bokmärken är enklare att namnge och kategorisera.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback