Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-25, 00:16
  #3385
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksailor
Det är inte många rätt i denna tråden..Håll er till fakta och sluta sprid desinformation om ni inte har faktan.

Var där ngn Mohmad el Ali Ali med i bilen som hittades på Målarg 4 i Arlöv?
Citera
2018-07-25, 01:54
  #3386
Medlem
Rykten i massor nu i sommarens malmötrådar. Börjar bli förvirrande, som att trampa runt i ett stort träsk. Här är ett urval rykten om vilka som låg bakom skjutningen vid Galaxy:

1. Mekky själv
Han skulle alltså ha låtit sig själv skjutas för att inte bli misstänkt. Hmm, någon har sett för många dåliga amerikanska thrillers. Det här är verkligheten.

2. En av de skjutna var bland angriparna
Verkar inte troligt. De överlevande och deras vänner har sörjt de döda. Det hade de inte gjort på det sättet om någon av dem varit förrädare. Hade någon av de skadade varit inblandad hade han nog inte varit i livet i dag och hade inte vågat visa sig vid någon begravning. Alltså struntprat.

3. Albanerna
Om Mirza var på plats skulle detta kunna vara sant. Jag tvivlar dock på ryktet om hans närvaro. Borde ha snappats upp av media som skrivit om det eftersom det hade haft stort nyhetsvärde. Om han ändå var på plats borde han ha varit död. Både K- och M-falangerna borde ha fått nog. Det var en personlig skitsak som låg bakom deras krig och de har nått en viss balans.

4. Mirza - straffar egenmäktigt beteende
Tvivlar. Tror att skjutningen riktat sig mot en eller två individer då. Ingen vild oproffsig masskjutning som lämnar lättare skadade och obrända bilar efter sig.

5. Maysem, Hootan och Mahmoud
Teoretiskt sett vettigt. I praktiken verkar det inte riktigt troligt. Hade de legat bakom hade de försvunnit från jordens yta. Hade de vistats utomhus hade de haft uppbackning på plats. H och M verkar ha varit helt oförberedda på det som hände. Tror på påståendet att Maysem lämnat landet. Han vill nog inte ha med det här att göra mer. Föräldrarna har förlorat för mycket.

Många rykten men ingen underbyggnad. Tror vi kommer att få se fler skjutningar. Det här är inte slut än. Kan se flera alternativa möjligheter men är inte sugen på att redovisa dem här. Vill inte orsaka någons död.
__________________
Senast redigerad av Refraktor 2018-07-25 kl. 02:05.
Citera
2018-07-25, 02:56
  #3387
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Rykten i massor nu i sommarens malmötrådar. Börjar bli förvirrande, som att trampa runt i ett stort träsk. Här är ett urval rykten om vilka som låg bakom skjutningen vid Galaxy:

1. Mekky själv
Han skulle alltså ha låtit sig själv skjutas för att inte bli misstänkt. Hmm, någon har sett för många dåliga amerikanska thrillers. Det här är verkligheten.

2. En av de skjutna var bland angriparna
Verkar inte troligt. De överlevande och deras vänner har sörjt de döda. Det hade de inte gjort på det sättet om någon av dem varit förrädare. Hade någon av de skadade varit inblandad hade han nog inte varit i livet i dag och hade inte vågat visa sig vid någon begravning. Alltså struntprat.

3. Albanerna
Om Mirza var på plats skulle detta kunna vara sant. Jag tvivlar dock på ryktet om hans närvaro. Borde ha snappats upp av media som skrivit om det eftersom det hade haft stort nyhetsvärde. Om han ändå var på plats borde han ha varit död. Både K- och M-falangerna borde ha fått nog. Det var en personlig skitsak som låg bakom deras krig och de har nått en viss balans.

4. Mirza - straffar egenmäktigt beteende
Tvivlar. Tror att skjutningen riktat sig mot en eller två individer då. Ingen vild oproffsig masskjutning som lämnar lättare skadade och obrända bilar efter sig.

5. Maysem, Hootan och Mahmoud
Teoretiskt sett vettigt. I praktiken verkar det inte riktigt troligt. Hade de legat bakom hade de försvunnit från jordens yta. Hade de vistats utomhus hade de haft uppbackning på plats. H och M verkar ha varit helt oförberedda på det som hände. Tror på påståendet att Maysem lämnat landet. Han vill nog inte ha med det här att göra mer. Föräldrarna har förlorat för mycket.

Många rykten men ingen underbyggnad. Tror vi kommer att få se fler skjutningar. Det här är inte slut än. Kan se flera alternativa möjligheter men är inte sugen på att redovisa dem här. Vill inte orsaka någons död.
Gällande rykte 5 så håller jag med dig. Hootan hade inte ens skyddsväst när han blev skjuten men gled gladeligen in på Lindängen ändå. Mahmoud Shakir skjuts i en park mitt i högsommarvärmen och personerna som är häktade i detta ärendet har vad jag vet ingen direkt koppling till männen som blev beskjutna utanför Galaxy. Hade man verkligen visat sig så öppet om dom beskjutna utanför Galaxy hade sett dom? Känne inte troligt.
Citera
2018-07-25, 05:55
  #3388
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Rykten i massor nu i sommarens malmötrådar. Börjar bli förvirrande, som att trampa runt i ett stort träsk. Här är ett urval rykten om vilka som låg bakom skjutningen vid Galaxy:
Du och Oz123 har olika syn på huruvida det var en eller flera skyttar utanför Galaxy. Oz123 påstår dessutom att personer på plats ska ha sagt saker som naturligtvis inte kan fås bekräftade exempelvis av innehåll i ett ej offentliggjort FUP.
Ingenting talar för att din syn på det ovansagda skulle vara fel till förmån för vad Oz123 har framfört.
Däremot så bygger det som jag framfört i texten "Min spekulation" på de grundförutsättningar Oz123 framfört, vilket inte är några klarlagda fakta.
Att Mirza skulle ha dykt upp och transporterat bort skadade är inte heller en faktamässigt säkerställd info precis som så mycket annat.
Citat:
Många rykten men ingen underbyggnad. Tror vi kommer att få se fler skjutningar. Det här är inte slut än. Kan se flera alternativa möjligheter men är inte sugen på att redovisa dem här. Vill inte orsaka någons död.
Respekterar din åsikt! Jag har hängt på Flashback sedan 2003 och spekulationer i ABOK har alltid förekommit. Det är i mina ögon oerhört viktigt att man som skribent bl.a. klargör vad som är spekulation eller fakta.

Det är lite tragiskt om vi, var och en, ska behöva begränsa våra framförda åsikter för att speciella hänsynstaganden måste göras emot vissa individers bristande förmåga att värdera information och hantera sina relationer till antagonister.

Jag gillar dina inlägg (även Rytves), varför jag här gärna ville försöka tydliggöra sådant som annars lätt kan missförstås.
Citera
2018-07-26, 17:14
  #3389
Medlem
Kan nån klargöra turordningen i skjutningen eller är det bara gissningar
Ps. Eftersom det har skjutits urskillingslöst? verkar det som det är nån som inte är insatt i grupperingarna alltså utifrån
Citera
2018-07-26, 19:43
  #3390
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Kan nån klargöra turordningen i skjutningen eller är det bara gissningar
Eftersom fakta saknas så tycker jag att gissningar eller spekulationer är passande ord.

Inte ens faktauppgifter om antal skyttar är kända i tråden då uppgifterna i FU inte är offentliga. De personer som var på plats i form av BO, MGM samt ev. övr. vittnen har kanske inte ens samma uppfattning om någon turordning. Om någon av dem berättat om händelsen för andra (vilket vi vet att man har), så vet vi inte om de haft koll på läget eller hittat på saker p.g.a. någon speciell agenda.
Jag har själv spekulerat grundat på någons påstående om en pistolskytt på trottoar/gata samt en AK-skytt i fordon. Om grundförutsättningarna för det scenariot inte stämmer, så förändras möjligen även slutsatserna.
Citat:
Ps. Eftersom det har skjutits urskillingslöst? verkar det som det är nån som inte är insatt i grupperingarna alltså utifrån
Jag respekterar din åsikt, men tror inte att den slutsats du drar är sannolikare än andra scenarios.
Lojaliteter och grupperingar förändras alltför lätt och man säljer i vissa fall ut varandra på ett anmärkningsvärt nonchalant sätt.
Förr i världen talades det om tjuvheder, men numera är "heder" bara förknippat med ord som "-problematik"!
Citera
2018-07-26, 20:58
  #3391
Medlem
Jag tycker det är svårt att som heltidsarbetande fullt ut hänga med i shit-city's alla morddraman. Därför undrar jag, det där mordet när någon babbe enl. uppg. fick 36 skott i sig, har det något öht. med allt det senaste att göra? Alla 6 bakom galler såklart? Förlåt OT. Mod.
Citera
2018-07-26, 21:04
  #3392
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Jag tycker det är svårt att som heltidsarbetande fullt ut hänga med i shit-city's alla morddraman. Därför undrar jag, det där mordet när någon babbe enl. uppg. fick 36 skott i sig, har det något öht. med allt det senaste att göra? Alla 6 bakom galler såklart? Förlåt OT. Mod.
36 skott? My eye......
DET ser jag fram emot att se kommentarerna till!
Citera
2018-07-26, 21:27
  #3393
Medlem
Att det var en bil där man sköt ifrån är ju fastställt. Spekulationerna är om det också var en "gående skytt" alltså..
Citera
2018-07-26, 21:39
  #3394
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Eftersom fakta saknas så tycker jag att gissningar eller spekulationer är passande ord.

Inte ens faktauppgifter om antal skyttar är kända i tråden då uppgifterna i FU inte är offentliga. De personer som var på plats i form av BO, MGM samt ev. övr. vittnen har kanske inte ens samma uppfattning om någon turordning. Om någon av dem berättat om händelsen för andra (vilket vi vet att man har), så vet vi inte om de haft koll på läget eller hittat på saker p.g.a. någon speciell agenda.
Jag har själv spekulerat grundat på någons påstående om en pistolskytt på trottoar/gata samt en AK-skytt i fordon. Om grundförutsättningarna för det scenariot inte stämmer, så förändras möjligen även slutsatserna.

Jag respekterar din åsikt, men tror inte att den slutsats du drar är sannolikare än andra scenarios.
Lojaliteter och grupperingar förändras alltför lätt och man säljer i vissa fall ut varandra på ett anmärkningsvärt nonchalant sätt.
Förr i världen talades det om tjuvheder, men numera är "heder" bara förknippat med ord som "-problematik"!
Tack
Citera
2018-07-26, 22:34
  #3395
Medlem
De va nikola Frankie som under lång tid blåste folk på Facebook me paysafe o u kash haha vilken pajas han lekte han va någon annan o låna pengar i deras namn haahahah o nu han leker gangster de e komedi
Citera
2018-07-27, 00:02
  #3396
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Har någon koll på hur realtionen mellan Mekky och bröderna Karim är just nu? Det är ju känt att Papo och Hamade är precis lika våldsbenägna som Mekky? Det måste ändå vara en relativt liten krets som har modet att utföra en sådan skjutning? Inte för att papo är modig, han är väl alltid påtänd när han viftar med vapen.

Karim är den som sökt hjälp hos polisen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback