Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-24, 21:32
  #133
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Valet står ju inte mellan regelrätt sexchatt och artiga frågor och motfrågor. Har du prövat att vara lite flörtig, lättsam och retsam istället för att försöka göra en trist intervju av det hela? Har märkt att många medelålders kvinnor är så förbannat jävla värdelösa på att flörta och att skriva något kul. Om en kvinna på en dejtingsida direkt börjar med sina intervjufrågor och "vad söker du" så ratas hon direkt. Man snackar ofta om nice guys, men nice girls är lika trista dom med. Kvinnor får alldeles för lite skit för sina bristfälliga sociala färdigheter.
Äldre kvinnor är ofta väldigt desperata. Inte nödvändigtvis efter sex på samma sätt som män är men definitivt efter att få en man att binda sig och vill att man direkt skall ge något tecken på att man är "seriös". Det är precis samma sak som att en man vill ha garanti på att han ska få knulla direkt när han börjar chatta med en tjej. Trist och needy. Män beskylls ofta för att vara gubbsjuka för att dom dejtar yngre tjejer men jag tror utöver utseende så handlar det minst lika mycket om att unga tjejer inte bär på samma bagage och är bättre på att leva i nuet. Känslorna lär inte blomma ut om man direkt börjar avhandla ett eventuellt förhållandet på samma sätt som om man diskuterar helgens storhandel på Ica Maxi.
Som sagt är det inte på en datingsite, jag var på en förut för jättelänge sedan men jag pallade inte. Jag är superintrovert. Extroverta tycker det är kul att babbla lite för att fördriva tiden, jag babblar med några få utvalda och även där är jag kass på att svara för jag har så djävla mycket att göra och kommer inte riktigt till ro. Det betyder inte att jag är stressad, det betyder att jag är långt borta i tankarna. Det är som jag är under vattnet, och världen är ovanför. Jaja såna som jag bor inne i vårt eget huvud.

Det jag tyckte var för jobbigt på siten var att jag då när jag talar med andra är fullt närvarande och de får hela min uppmärksamhet, så verkar jag snarare vara nån att tjöta bort tid med. Det fanns människor som varit på siten i åratal.

Sedan fanns det människor som inte var särskilt socialt kompetenta där jag drog allt, och det blir jobbigt för jag är introvert. Man måste hålla en konversation igång. Kanske blir män på en sådan site håglösa och kvinnor ointresserade till slut. I alla fall jag tyckte inte om vad det gjorde med mig.

Jag är inte needy, men säkert för "trevlig". Nu är jag inte på en datingsite utan folk tar kontakt på facebook. De addar och har vi många gemensamma vänner och verkar ha nåt gemensamt så tackar jag ja. Skriver de till mig så vill jag ju veta vad de vill. Det händer att folk bara vill ha min hjärna också.

Jag håller med om bagage. Jag var singel ganska länge, för jag tycker man skall bearbeta sitt förra förhållande innan man kastar sig in i något nytt.

Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Tycker det låter som att du drar till dig ett gäng förtidiga utlösningar. Så det är inte dig det är fel på. Tålamod och lekfullhet stumpan

Ja jo vi INTJ's är ju jättekända för vår lekfullhet, there's no party like an INTJ party...
Så ja - jag kan vara rätt kass på det ja.
Men jag gillar lekfullhet men jag behöver den där intellektuella twisten på den för att vakna.

Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Det är väl bra om dom kollar innan så att man inte slösar varandras tid?

Nu kan jag inte hålla isär er, men det som stör mig är att de slösar bort min tid. De börjar trevligt och sen så börjar de prata sex, vi kan bo 60 mil ifrån varandra. Hur hade de tänkt sig det hela? Tror de att det är ont om gubbs som vill ha sex, så att jag måste träffa nån som bor 60 mil bort? Det verkar väl onödigt krångligt?

Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Det är ingen vidare strategi för en kille att inleda att fråga om tjejen är intresserad av att knulla, såvida han inte är jävligt attraktiv. Ditto för förhållande. Jag är av åsikten att man börjar med att flörta och inte med att intervjua varandra. Det ska vara kul och spännande att dejta om känslorna ska komma fram, det ska inte kännas som att gå på en arbetsintervju.

Exakt man börjar med att flirta och se om man har nån kemi därvidlag.
De män som blir över, behärskar inte konsten att flirta, så är det.
Jag är nog inte särskilt bra på att flirta som tjej, jag är mer manlig i mitt sätt att flirta.
Killar säger att de gillar tjejer som vågar ta för sig, men jag tror nog att det skrämmer också. Prestationsångest och skit.
Citera
2018-09-24, 21:34
  #134
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjockballe
Enda gemensamma var att de var kvinnor och att de hade fått kåtslag.

Tjejen med vinet talade 7 språk flytande. Jag testade henne. Universitetsexamen i både USA och Sverige. Hon med uppfläkta fittan kom från Stockholms överklass. Inkomst av kapital på 40.000 EFTER skatt. Skön tjej faktiskt.

Tror inte det har med utbildning att göra. När vi är kåta är vi djur.

Så är det, men även djur är selektiva i valet av partner.
Kvinnor får i allmänhet inte ett allmänt kåtslag, lusten riktas mot en person som man har haft en lyckad interaktion med. Det vill säga lust är något som byggs upp över tid.
Citera
2018-09-25, 10:51
  #135
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Jag hade helt glömt den här tråden.


Du missförstår vad jag menar, det är bara autister som inte läser av den andra personen.
Katsyn använde ordet vibbar, det vill säga att läsa av vibbarna från den andre. Det kanske är en bättre formulering för dig.

.
Det är inte nätdejting, det är folk som tar kontakt på facebook.

Jag hade också glömt bort tråden.

Jag blir som sagt sällan kontaktad av män som vill kåtsnacka och ha sig. Jag nätdejtar inte men blir nätledes kontaktad av män som vill diskutera med mig (Facebook och jobbsammanhang) och ibland här på FB ett par gånger i veckan.

Möjligen är det så att jag inte är sexuellt attraktiv eller så drar jag helt enkelt till mig män som läser av de där "vibbarna" och faktiskt kan uppföra sig. Fan vet.

Men jag upplever att män som kontaktar mig och har ett annat intresse än enbart intellektuellt utbyte faktiskt försöker anstränga sig för att jag ska bli intresserad. Likadant med män jag träffar IRL. Det är ytterst sällan någon beter sig plumpt och illa.
__________________
Senast redigerad av empoisonne 2018-09-25 kl. 10:59.
Citera
2018-09-26, 00:18
  #136
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Jag hade också glömt bort tråden.

Jag blir som sagt sällan kontaktad av män som vill kåtsnacka och ha sig. Jag nätdejtar inte men blir nätledes kontaktad av män som vill diskutera med mig (Facebook och jobbsammanhang) och ibland här på FB ett par gånger i veckan.

Möjligen är det så att jag inte är sexuellt attraktiv eller så drar jag helt enkelt till mig män som läser av de där "vibbarna" och faktiskt kan uppföra sig. Fan vet.

Men jag upplever att män som kontaktar mig och har ett annat intresse än enbart intellektuellt utbyte faktiskt försöker anstränga sig för att jag ska bli intresserad. Likadant med män jag träffar IRL. Det är ytterst sällan någon beter sig plumpt och illa.
Kvinnor är kanske attraktiva på olika sätt. Män närmar sig säkert Greta Garbo, Monroe och Kardashian på olika sätt.

Ibland känns det som de tror sig se en illröd babianstjärt och om de sedan dricker alkohol på det så blir det inte alltid bra.

Men alla är ju såklart inte så. Det finns ju män som är mer än sina drifter. Liksom jag är mer än en rumpa och vad det nu är.
__________________
Senast redigerad av Gertrud1 2018-09-26 kl. 00:22.
Citera
2018-09-26, 10:43
  #137
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Vad jag undrar - är det så enkelt att alla bra jämnåriga män är upptagna? Eller har äldre män (de flesta) en konstig syn på kvinnor och samlevnad? Hur kommer det sig att en generation som inte är uppvuxen med datorer, som varit gifta urlänge och som nyligen är singlar ser internet som en chans till sex så lätt. Jag har svårt att tro att de får särskilt mycket napp med det där beteendet. Ingen av de kvinnor jag har runt mig skulle bli annat än ja äcklad av att bli behandlad som ett stycke kött.


Vad säger ni män själva? Brukar ni få napp, är majoriteten kvinnor sexuellt utsvultna och tackar ja till alla att prata sex och skicka sexbilder på sig själva. Är jag bara en sipp pryd bitch som inte går igång eller vad?

Är det mig det är fel på som inte gillart, som tycker det känns torftigt, jag är ganska strängt uppfostrad, (jag är dock inte pryd) är det jag som är den konstige och de som är normala?
Shoot

Ända sedan gymnasiet har jag hört om tjejkompisar som träffat på snälla farbröder och mysiga gubbar på olika platser och av olika anledningar som efter ett tag slagit om och börjat fulragga eller talla på dem. Vi snackar gubbar på 50+ som försökt fula sig med tjejer från 17 och uppåt.
Så fenomenet är gammalt. Nu har det alltså sjunkit i åldrarna till nyseparerade och singelkillar i medelåldern?
Det finns en hel del bittra som gifte sig tidigt med barn och lån på villan. Kärringen blev ökentorr och började med psykofarmaka, jobbet slutade vara givande och kompisarna slutade man umgås med efter högskolan. Jag känner till en handfull av dem och det skvallras om att de ofta är typen som fular sig både online och IRL. Jag vet inte ens om de vill ha napp. Det verkar mer som ett utagerande av egna issues.

När jag träffat någon och det är sexuella anspelningar på gång har det till 90% startats av tjejen innan jag funderat ut på om det är värt att ragga. Tråkigt nog är det så att nästan alla som är intresserade av mig är kvinnor i dåliga förhållanden. Antingen har de mig för att göra gubbfan hemma svartsjuk och se om han ens bryr sig eller så vill de att jag ska vara något vid sidan av som en homewrecker.
Det brukar inte vara så mycket sexiga bilder eller flirtiga mess. En handfull har frågat om jag "inte kan teckna en bild av mig eller fota mig, tihi".

Jag kan inte påstå att du är tråkig eller prydd. Du känner väl bara att du bara vill ha porrbilder och bootycalls när du verkligen är intresserad och personen känner dig.

Det avslutar mina killgissningar och erfarenheter.
Citera
2018-09-26, 11:08
  #138
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Kvinnor är kanske attraktiva på olika sätt. Män närmar sig säkert Greta Garbo, Monroe och Kardashian på olika sätt.

Ibland känns det som de tror sig se en illröd babianstjärt och om de sedan dricker alkohol på det så blir det inte alltid bra.

Men alla är ju såklart inte så. Det finns ju män som är mer än sina drifter. Liksom jag är mer än en rumpa och vad det nu är.

Alla har sina quirks och signaler. Jag killgissar att det är en anledning till att vissa alltid träffar douchebags eller blir tafsade på. Sedan har man ett personligt ansvar att säga "nej" elelr vara analytisk när samma historia verkar upp repa sig. Så fick jag göra med de där tjejerna i förhållanden som jag skrev om ovan.
Citera
2018-12-09, 02:55
  #139
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Jag vet inte hur det är för män, men vissa beteenden kan ju vara avtändande och då föra en tänkt relation bakåt ända till dealbreaker.

Ja det finns mycket som är avtändande. Tråkighet och frigiditet speciellt. Krulligt hår, hängig, torr och blek hy. Glasögon. Och så vidare. Och äckliga saker såsom spyor, snor och bajs. Till detta äckliga kan exempelvis bilder av analsex höra, onekligen. En bild på ett otvättat analt samlag kan onekligen vara avtändande för den som tänder mindre på analsex än den blir avtänd av vibbar av bajs. Dit räknas nog de flesta.

Men man är en trasig människa om man blir "avtänd" av en sexbild som inte kännetecknas av något som egentligen är äckligt (såsom en skev kuk med flensost på, ett smutsigt rövhål, e dyl) utan som endast kännetecknas av att vara sexuell, såsom en normal eregerad kuk. En person som blir avtänd av sexualitet för att den kommer "för tidigt" har ett dubbelt förhållande till sexualitet som den behöver lösa INNAN den inleder relationer

Man kan möjligtvis reagera med följdfrågor typ "hoppla, vad du var på, kukbilder och shit, avsåg du att chockera mig eller vad?". Men om man på riktigt blir SKRÄMD enbart genom att få se intima delar av den person varmed man påstår sig vilja inleda en relation som inkluderar intimitet, då är man sjuk i huvudet på riktigt. Besök en nudiststrand eller nåt, exponering kan vara första steget mot att bota frigiditet.

Men som jag skrev tidigare, jag skulle samtidigt SOM AVSÄNDARE aldrig skicka kukbilder till nån som jag inte vet vill se dem. Det vore våldtäktsvarning på ett sånt beteende. Sann tolerans är att vara hänsynsfull som avsändare, men även som mottagare. Och inte dra kränkthetskortet i onödan, eller spela några andra sociala spel.
Citera
2018-12-09, 16:20
  #140
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Ja det finns mycket som är avtändande. Tråkighet och frigiditet speciellt. Krulligt hår, hängig, torr och blek hy. Glasögon. Och så vidare. Och äckliga saker såsom spyor, snor och bajs. Till detta äckliga kan exempelvis bilder av analsex höra, onekligen. En bild på ett otvättat analt samlag kan onekligen vara avtändande för den som tänder mindre på analsex än den blir avtänd av vibbar av bajs. Dit räknas nog de flesta.

Men man är en trasig människa om man blir "avtänd" av en sexbild som inte kännetecknas av något som egentligen är äckligt (såsom en skev kuk med flensost på, ett smutsigt rövhål, e dyl) utan som endast kännetecknas av att vara sexuell, såsom en normal eregerad kuk. En person som blir avtänd av sexualitet för att den kommer "för tidigt" har ett dubbelt förhållande till sexualitet som den behöver lösa INNAN den inleder relationer

Man kan möjligtvis reagera med följdfrågor typ "hoppla, vad du var på, kukbilder och shit, avsåg du att chockera mig eller vad?". Men om man på riktigt blir SKRÄMD enbart genom att få se intima delar av den person varmed man påstår sig vilja inleda en relation som inkluderar intimitet, då är man sjuk i huvudet på riktigt. Besök en nudiststrand eller nåt, exponering kan vara första steget mot att bota frigiditet.

Men som jag skrev tidigare, jag skulle samtidigt SOM AVSÄNDARE aldrig skicka kukbilder till nån som jag inte vet vill se dem. Det vore våldtäktsvarning på ett sånt beteende. Sann tolerans är att vara hänsynsfull som avsändare, men även som mottagare. Och inte dra kränkthetskortet i onödan, eller spela några andra sociala spel.

Kul att du har bra läsförståelse.

Jag svimmar inte av en dickpick, killar skickar för att få godkänt.

Nu var det ju inte det det här handlade om, utan att behandla en blivande partner som en prostituerad. Det finns kanske tjejer som är exhibitionistiska och gillar att sprida bilder på sig själva. Jag gör det inte, vill killar ha bilder att runka till så är hela nätet fullt av dem.
Jag är inte intresserad av att bilder på mig ska hamna på nätet, jag är inte i porrbranschen.

Ska man inleda en relation så behandlar man varandra med respekt.

Anywyas problem solved in my case. Nån hittade mig och fick upp 7 tillhållarlåset.

Tack för uppmuntrande tillrop av flashbackare.
Citera
2018-12-18, 21:42
  #141
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Kul att du har bra läsförståelse.

Jag svimmar inte av en dickpick, killar skickar för att få godkänt.

Nu var det ju inte det det här handlade om, utan att behandla en blivande partner som en prostituerad. Det finns kanske tjejer som är exhibitionistiska och gillar att sprida bilder på sig själva. Jag gör det inte, vill killar ha bilder att runka till så är hela nätet fullt av dem.
Jag är inte intresserad av att bilder på mig ska hamna på nätet, jag är inte i porrbranschen.

Ska man inleda en relation så behandlar man varandra med respekt.

Anywyas problem solved in my case. Nån hittade mig och fick upp 7 tillhållarlåset.

Tack för uppmuntrande tillrop av flashbackare.

Låter som vi diskuterar olika saker. Respekt, visst, vem är det här som har motsatt sig det? Och nej, jag har aldrig i hela mitt liv skickat en kukbild till nån som inte har välkomnat den. Man känner enkelt av sånt från början och ställer inte ens frågan innan läget är rätt.
Klart att nakenbilder kan spridas utan tillåtelse men det är en separat problematik. Om ansiktet inte syns är det svårt att koppla kuken till en person. Hur ska mottagaren av bilden veta att kuken tillhör personen som utpressaren påstår att den tillhör?
Jag tvingar dig absolut inte att skicka nakenbilder. Jag vänder mig bara emot din moraliserande attityd. Man måste inte alls "vara i porrbranschen" för att vara nyfiken på hur ens potentiella partner ser ut naken.

Du har rätt. Det "finns" tjejer som är exhibitionistiskt lagda. Närmare bestämt alla (även om inte alla bejakar denna sida). ALLA är funtade så att de mår bra av att vara snygga på ett eller annat sätt - vi vill vara hela och rena, ha en snygg frisyr, vita tänder, snygg kropp, sen hur utmanande man vågar vara är en fråga om målgrupp och mod. Även män vill vara snygga, även om de flesta inte vågar klä sig utmanande eftersom det i vår feministiska kultur anses ytterst tabu och "bögigt" med män som vill objektifiera sig. Normen säger att man ska vara snygg men det får absolut inte framstå som att man har ansträngt sig. Men många moderna storstadsmän spenderar i smyg nästan lika mycket tid framför spegeln som tjejer gör, med att ansa sitt skägg, för att inte tala om att bygga snygga muskler på gym.
Citera
2018-12-18, 22:43
  #142
Medlem
Manifestationsburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Låter som vi diskuterar olika saker. Respekt, visst, vem är det här som har motsatt sig det? Och nej, jag har aldrig i hela mitt liv skickat en kukbild till nån som inte har välkomnat den. Man känner enkelt av sånt från början och ställer inte ens frågan innan läget är rätt.
Klart att nakenbilder kan spridas utan tillåtelse men det är en separat problematik. Om ansiktet inte syns är det svårt att koppla kuken till en person. Hur ska mottagaren av bilden veta att kuken tillhör personen som utpressaren påstår att den tillhör?
Jag tvingar dig absolut inte att skicka nakenbilder. Jag vänder mig bara emot din moraliserande attityd. Man måste inte alls "vara i porrbranschen" för att vara nyfiken på hur ens potentiella partner ser ut naken.

Du har rätt. Det "finns" tjejer som är exhibitionistiskt lagda. Närmare bestämt alla (även om inte alla bejakar denna sida). ALLA är funtade så att de mår bra av att vara snygga på ett eller annat sätt - vi vill vara hela och rena, ha en snygg frisyr, vita tänder, snygg kropp, sen hur utmanande man vågar vara är en fråga om målgrupp och mod. Även män vill vara snygga, även om de flesta inte vågar klä sig utmanande eftersom det i vår feministiska kultur anses ytterst tabu och "bögigt" med män som vill objektifiera sig. Normen säger att man ska vara snygg men det får absolut inte framstå som att man har ansträngt sig. Men många moderna storstadsmän spenderar i smyg nästan lika mycket tid framför spegeln som tjejer gör, med att ansa sitt skägg, för att inte tala om att bygga snygga muskler på gym.

Det står i din signatur att du har ("hade" för det är daterat augusti någongång) för avsikt att lämna Flashback. Hur går det, finns det alternativa vägar in här, eller hur funkar det där?

Alla relationer ska vara kantade av seriositet, sedan om det är Lisa 15 (med den jävligt tajta kroppen) eller Britta 58 (med den tjocka plånboken) så är det viktigt att man kan mötas och visa respekt för varandra. Och vad är mer respektlöst än att vara oseriös? Det är därför jag alltid försöker vara den bästa människan någon har träffat, och jag ska ärligt säga nu, utan att skryta, att jag tror inte att någon har blivit besviken!
Citera
2018-12-24, 00:15
  #143
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manifestationsburk
Det står i din signatur att du har ("hade" för det är daterat augusti någongång) för avsikt att lämna Flashback. Hur går det, finns det alternativa vägar in här, eller hur funkar det där?

Det står "dra ner närvaro med 99%". Hur många procent får du det till?

Citat:
Alla relationer ska vara kantade av seriositet,

Vad som är "seriositet" varierar kraftigt mellan personer, kulturer och tidevarv och kan i vissa fall vara motsatser. "Seriöst" för en rabiat muslim exempelvis är kanske att inte ens onanera innan äkenskapet. Så du bör nog förtydliga vad du menar. Om du ens vet det själv.

Citat:
sedan om det är Lisa 15 (med den jävligt tajta kroppen) eller Britta 58 (med den tjocka plånboken) så är det viktigt att man kan mötas och visa respekt för varandra.

"Respekt", där kom det. Du är muslim.
Citera
2018-12-28, 18:45
  #144
Medlem
Jag är matt efter att ha läst igenom tråden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback