Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2023-09-18, 17:00
  #49
Avstängd
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FulOchMisslyckad
Ni såkallade normala tuggar fradga av ilska när en ful kvinna är huvudkaraktär i film eller datorspel. Vilka glasögon har ni på er egentligen?
Spegelglasögon.

Med speglarna inåt.
Citera
2023-09-27, 19:48
  #50
Medlem
FulOchMisslyckads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Spegelglasögon.

Med speglarna inåt.
Då skulle de inte protestera mot fula kvinnor i TV-spel och filmer
Citera
2023-09-28, 13:47
  #51
Medlem
PingPongZongs avatar
Vad jag märkte när jag var yngre var att spanska (M) ordet för manlighet användes så ofta som något negativt. Fattar inte varför svenskar ska förvränga spanska ord och använda dom till något negativt? Med yngre så menar jag inte så jävla ung. För när jag var ung så var det inne/populärt och vara manlig i Sverige. Var man fjollig så vart man bögförklarad.
__________________
Senast redigerad av PingPongZong 2023-09-28 kl. 13:56.
Citera
2023-10-31, 12:10
  #52
Medlem
Inte mycket, om du frågar mig om hur feminismen har utvecklats.
Den svenska feminismen lider fortfarande av brist på självkritik, sekterism, sexism (man gör inte upp med sitt mansförakt) och feghet inför nya utmaningar. Den står och stampar, som den har gjort i alltför många år.
Det enda intressanta som möjligen har hänt, är att svenska kvinnor uttryckligen tar avstånd från feminismen, som är totalt förorenad av ska mediafeminism.
Ett antal mer eller mindre förvirrade kvinnliga proffstyckare saluför en typ av femimism som allt fler kvinnor inte vill befatta sig med.
Och feminismen har ju fastnat i sin egen orättvisa också. Allt fler upptäcker att feminister inte alls vill ha jämställdhet. De vill bara plocka russinen ur kakan osv.
De nya utmaningar som jag ser, är den oerhörda sexism som vissa invandrargrupper för in i Sverige. Men feministerna vågar inte ta tag i problemen, av rädsla för att kallas rasister.
Därför får vi snedvridna debatter. Man diskuterar hellre tafsande på Dramaten än vad super-patriarkala invandrare gör med sina fruar osv.
Varför anordnar inte feminister demos mot burka tex? För att de inte vågar.
Som sagt var, de klarar inte av nya utmaningar, bla importerat kvinnoförtryck.
Svensk feminism mår inte särskilt bra....
Citera
2023-11-01, 10:32
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Vad jag märkte när jag var yngre var att spanska (M) ordet för manlighet användes så ofta som något negativt. Fattar inte varför svenskar ska förvränga spanska ord och använda dom till något negativt? Med yngre så menar jag inte så jävla ung. För när jag var ung så var det inne/populärt och vara manlig i Sverige. Var man fjollig så vart man bögförklarad.


Bara det att det sydeuropeiska m.m. synen på manlighet inte är någon speciell positivt ideal, allra minst! för män själva.
Och det är just den synen/ idealet som man i samtiden valt att döpa till macho.

Manlighet är något helt annat. Den är ex. långt ifrån 100% testosteron. En man med 0% östrogen skulle inte vara speciellt mycket man.
__________________
Senast redigerad av Merapi 2023-11-01 kl. 10:35.
Citera
2023-11-02, 04:13
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Bara det att det sydeuropeiska m.m. synen på manlighet inte är någon speciell positivt ideal, allra minst! för män själva.
Och det är just den synen/ idealet som man i samtiden valt att döpa till macho.

Manlighet är något helt annat. Den är ex. långt ifrån 100% testosteron. En man med 0% östrogen skulle inte vara speciellt mycket man.

Tur vi har dig Merapi, som kan förklara! för oss.

Du menar förstås Toxisk Maskulinitet. Vi förstår.

En fråga till dig Merapi:

Vad är då Toxisk Femininitet?

(låt mig gissa; det finns inte?)
Citera
2023-11-02, 20:04
  #55
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Bara det att det sydeuropeiska m.m. synen på manlighet inte är någon speciell positivt ideal, allra minst! för män själva.
Och det är just den synen/ idealet som man i samtiden valt att döpa till macho.

Manlighet är något helt annat. Den är ex. långt ifrån 100% testosteron. En man med 0% östrogen skulle inte vara speciellt mycket man.

Jodå det är bara att du inte förstår att macho är positivt menat. Var så i Sverige med under hela 1900-talet.

Östrogen är bra för en man, men det ska vara mycket lägre än testosteronet. Jag har nollat östrogenet ett par gånger. Inte och rekommendera göra under längre perioder. Om ens några perioder. Men förstod inte då hur positivt östrogen faktiskt är även för en man.

Jag har aldrig haft några problem av att ha väldigt höga nivåer av östrogen. Antagligen därför jag ser så ung ut.

Senaste blodprovet jag tog visade:

Testosteron +120 nmol/L. + för jag hade högre alltså.
Östrogen 67 pmol/L.

Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Tur vi har dig Merapi, som kan förklara! för oss.

Du menar förstås Toxisk Maskulinitet. Vi förstår.

En fråga till dig Merapi:

Vad är då Toxisk Femininitet?

(låt mig gissa; det finns inte?)

Toxisk femininitet = Homosexualitet. Manlig homosexualitet.
Citera
2023-11-02, 22:33
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Jodå det är bara att du inte förstår att macho är positivt menat. Var så i Sverige med under hela 1900-talet.

Östrogen är bra för en man, men det ska vara mycket lägre än testosteronet. Jag har nollat östrogenet ett par gånger. Inte och rekommendera göra under längre perioder. Om ens några perioder. Men förstod inte då hur positivt östrogen faktiskt är även för en man.

Jag har aldrig haft några problem av att ha väldigt höga nivåer av östrogen. Antagligen därför jag ser så ung ut.

Senaste blodprovet jag tog visade:

Testosteron +120 nmol/L. + för jag hade högre alltså.
Östrogen 67 pmol/L.



Toxisk femininitet = Homosexualitet. Manlig homosexualitet.

I dina ögon kanske....i resten av befolkningen och rent objektivt...not so much.

Ni män som faller för macho tramset lurar er själva, det är ett uselt ideal som skadar män mest.
Citera
2023-11-03, 06:24
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
En fråga till dig Merapi:

Vad är då Toxisk Femininitet?

(låt mig gissa; det finns inte?)
Toxisk femininitet innebär att kvinnor inte kan föra en debatt utan att bli rosenrasande, börja skrika och himla med ögonen så fort någon inte håller med henne. Den ende kvinnliga politikern som INTE lider av toxisk femininitet är mig veterligen Ebba Busch. All heder åt henne.
Citera
2023-11-04, 07:46
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Toxisk femininitet innebär att kvinnor inte kan föra en debatt utan att bli rosenrasande, börja skrika och himla med ögonen så fort någon inte håller med henne. Den ende kvinnliga politikern som INTE lider av toxisk femininitet är mig veterligen Ebba Busch. All heder åt henne.

Japp, Ebba Busch har en tro / kultur / identitet att luta sig mot.

I min mening är det just avsaknaden av en tydlig identitet med kulturell förankring som gör just majoriteten av Svenska kvinnor så otroligt menlösa, korkade och billiga.

Gamnacke i mobilen swipandes likes utan eftertanke är deras bidrag i livet. Patetiska.
Citera
2023-11-04, 07:59
  #59
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
I dina ögon kanske....i resten av befolkningen och rent objektivt...not so much.

Ni män som faller för macho tramset lurar er själva, det är ett uselt ideal som skadar män mest.

I mina ögon och i mina öron. Du är en ordvrängare. Du har säkert en annan innebörd av ordet neger också? Som även det ordet kommer från spanskan. Negro = svart. I Sverige negroid. Ersatte gamla svenska ordet blåman. Blåman = neger. För blått och svart var samma färg.

Vad är det med er fjollor och hitta på nya låtsas innebörder av gamla fina, och ofta roliga ord? Jag saknar den gamla unika svenska humorn. För fjollor skojades det mycket om.

Är det någon som gått på trams så är det ju din sort. Vad du nu är för en sort? Lyssna gärna på vetenskapen, men ifrågasätt den. För vetenskapen visar sig ofta ha fel. Som den här genusvetenskapen som jag tror du gått på till 100%. Och det är inget bra för en man. För du är väl en man? Som man säger: "Är du en Man eller mus"
Citera
2023-11-04, 18:20
  #60
Avstängd
Feminismen växer. På södermalm som är ett judiskt/queer/feminst område har en vit straight man inte mycket att hämta, om han inte lagt sig på knä och bett om ursäkt för sitt patriarkala förtryck och är mer woke än woke (alltså bara en ofarlig genomsnäll leende gubbe som ser sur ut när icke woka vita straighta män är i närheten).
Det är ett krig, könskriget som den extremt korkade Elina Rubar gjorde en dokumentär om, hon är fortfarande ute i kylan, feminister som sviker systerskapet har en helt egen avdelning i helvetet!
Men kom gärna till södermalm, gå runt och observera blickarna mot dig. Ta en fika och möt en hatande blick från den som serverar. Har du tur (i.e. otur) och passerar ett feministiskt stormöte på Mariatorget så får du garanterat känna en solid vägg av hat.
Vi finns i alla maktens korridorer och vi misshandlar de som är emot feminism och queerteorier. Men om du låter dig lobotomeras in i en woke-existens är tom du välkommen!
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback