Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-18, 18:52
  #1
Medlem
Sweeper80s avatar
Kan en instans av MPC-HC på en dator, kommunicera med en annan instans av MPC-HC på en annan dator?
Citera
2018-06-18, 19:41
  #2
Medlem
Mulle-Meths avatar
Vad menar du? På vilket sätt vill du att mjukvaran ska kunna kommunicera med en annan instans av nämnd mjukvara, och i vilket syfte? Menar inte att vara dryg, är bara nyfiken då jag är rätt dålig på allt som har med datorer att göra.

De har en egen IRC-kanal där man bland annat kan ställa supportfrågor och få hjälp utav andra användare

https://mpc-hc.org/contact-us/
Citera
2018-06-18, 19:45
  #3
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulle-Meth
Vad menar du? På vilket sätt vill du att mjukvaran ska kunna kommunicera med en annan instans av nämnd mjukvara, och i vilket syfte? Menar inte att vara dryg, är bara nyfiken då jag är rätt dålig på allt som har med datorer att göra.

De har en egen IRC-kanal där man bland annat kan ställa supportfrågor och få hjälp utav andra användare

https://mpc-hc.org/contact-us/

Nej, jag vill inte det. Det är mer om den kan göra det av misstag och man kan ändra på något av misstag, som jag undrar om det kan hända?
Citera
2018-06-18, 20:29
  #4
Medlem
Mulle-Meths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Nej, jag vill inte det. Det är mer om den kan göra det av misstag och man kan ändra på något av misstag, som jag undrar om det kan hända?

Jag tror inte att du behöver oroa dig för det. Jag visste inte ens att denna mjukvara fanns innan jag såg din tråd, men det verkar inte som att man loggar in med något slags konto när man använder den, eller hur? I sådana fall kommer det inte att hända.

När man till exempel använder Spotify så går det ju att byta låt på den dator där musiken spelas ifrån från en annan dator förutsatt att man är inloggad på samma konto. Jag antar att du syftar på något sådant?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback