Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-18, 17:42
  #1
Medlem
eagless avatar
Hittade äntligen vår iPad mod "A 489" (mikroskopiska tecken repig baksida) Själva paddan är 23cm/9" skärmen 20cm/7,8". Lösenkod in har vi. Barnen ska använda den så inga inköp wse får/skall ske. Endast gratis-spel Appstore

Existerar möjligheten att "nolla" hela paddan å börja om från scratch? Ursäkta om detta redan tagits upp men hittar inget

Tack på förhand
Citera
2018-06-18, 18:23
  #2
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
https://support.apple.com/sv-se/ht201274 och/eller https://support.apple.com/sv-se/ht201252
Citera
2018-06-18, 19:56
  #3
Medlem
Mulle-Meths avatar
Kan du lösenordet till ditt Apple-ID? Jag tar mig friheten att skriva en liten guide åt dig!

Stäng av "Hitta min iPad"

Gå in på Inställningar, beroende på iOS-version så kan inställningarna för Apple-ID och iCloud finnas på lite olika ställen men förutsatt att ni kör den senaste upplagan så bör någons namn stå högst upp i inställningar. Tryck där och tryck sedan på "iCloud". Du kommer att finna en lista över vad som automatiskt säkerhetskopieras till iCloud, och nästan längst ned finns funktionen "Hitta min iPad". Avaktivera den, lösenordet till ditt Apple-ID kommer att krävas för att kunna genomföra detta.

Återställ surfplattan till fabriksinställningar

Inställningar > Allmänt > Nollställ (näst längst ned) > Radera allt innehåll och inställningar.

Du kommer att behöva bekräfta valet med din upplåsningskod. Låt surfplattan vara ansluten till en strömkälla under tiden. Återställningen kommer uppskattningsvis att ta ca 10 minuter.

Aktivera din iPad!

Nu är det bara att ställa in din iPad som är återställd till fabriksinställningar! Du kommer få välja språk, region, trådlöst nätverk och lite annat smått och gott. Jag rekommenderar att du skapar ett nytt Apple-ID som enbart används av dina barn, så att köp av applikationer/köp inuti applikationer kan förhindras då du har full kontroll över detta Apple-ID.

Om du behöver ytterligare hjälp så är det bara att citera detta inlägg.
Citera
2018-06-19, 10:47
  #4
Medlem
eagless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulle-Meth
(...)
Om du behöver ytterligare hjälp så är det bara att citera detta inlägg.

Super-Tack till Er båda. Skall ge mig i kast med detta snarast

Trevlig Midsommar//eagles
Citera
2018-06-21, 13:19
  #5
Medlem
NotBads avatar
Kommer du inte in på din iPad (pga. lösenkod/lösenord) och vill återställa den så är det bara att sätta den i recovery mode och återställa den via iTunes i datorn.

För att sätta den i recovery mode gör du såhär:
1. Koppla in iPaden till datorn och öppna iTunes
2. Stäng av iPaden
3. Starta iPaden och håll inne hemknappen samtidigt
4. Håll inne hemknappen ända tills skärmen ser ut såhär.

Lycka till!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback