Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-18, 13:31
  #1
Medlem
Nu har samtliga partier "talat till nationen" och alldeles precis fick jag en notis om att Alternativ för Sverige lagt ut sitt tal till nationen med partiledare Gustav Kasselstrand.

Länk till talet:
https://www.youtube.com/watch?v=9k3Jla5yuVM&t=339s

Vad tycker ni? Håller ni med? Sliter ni ut håret av vrede? Vilken partiledare har hållit det bästa talet till nationen?
Citera
2018-06-18, 13:36
  #2
Avstängd
Eregerads avatar
Skamligt med fler neofascister med rötter i nazismen med rasistiska och högerextrema åsikter med inslag från alternativhöger sprungen ur vit-makt rörelsen med BSS-undertoning.
Citera
2018-06-18, 13:50
  #3
Medlem
Klownfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eregerad
Skamligt med fler neofascister med rötter i nazismen med rasistiska och högerextrema åsikter med inslag från alternativhöger sprungen ur vit-makt rörelsen med BSS-undertoning.

Det enda som fattas i ditt inlägg är "Hitler" och "Det var så det började på 30-talet"

Det är lika bra du vänjer dig, det blåser nationella vindar nu och vi ska krossa er islamofila självhatande pedofilvurmande verklighetsförnekande världsfrånvända revolutionslajvande vänsterextrema globalistlakejer
__________________
Senast redigerad av Klownface 2018-06-18 kl. 13:53.
Citera
2018-06-18, 15:09
  #4
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanStoppan
Nu har samtliga partier "talat till nationen" och alldeles precis fick jag en notis om att Alternativ för Sverige lagt ut sitt tal till nationen med partiledare Gustav Kasselstrand.

Länk till talet:
https://www.youtube.com/watch?v=9k3Jla5yuVM&t=339s

Vad tycker ni? Håller ni med? Sliter ni ut håret av vrede? Vilken partiledare har hållit det bästa talet till nationen?
Jag håller med honom i sak på flertalet punkter. Deras politik är i allt väsentligt sund. Dock är AfS inget alternativ detta val. De behöver, enligt mitt förmenande, växa in i kostymen. Kasselstrand ger ett väldigt stelt och lillgammalt intryck.
Citera
2018-06-18, 15:10
  #5
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eregerad
Skamligt med fler neofascister med rötter i nazismen med rasistiska och högerextrema åsikter med inslag från alternativhöger sprungen ur vit-makt rörelsen med BSS-undertoning.
Var i det han säger finner du neofascism,?
Citera
2018-06-18, 15:15
  #6
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eregerad
Skamligt med fler neofascister med rötter i nazismen med rasistiska och högerextrema åsikter med inslag från alternativhöger sprungen ur vit-makt rörelsen med BSS-undertoning.

Jag har inte hört talat men menar du att han har vänt Afs ryggen? Skulle du ha rätt i något av det här så kommer han åka ut senast i morgon från Afs eftersom Afs är emot allt du skriver.
Citera
2018-06-18, 15:17
  #7
Medlem
Varför har han tre mikrofoner?
Citera
2018-06-18, 19:11
  #8
Medlem
tclaessons avatar
Mycket bra tal av Kasselstrand där han tydligt framför vilken politik AfS har. Det känns surrealistiskt på något vis att det nu finns ett parti där man håller med om i princip allt, tidigare har man varit tvungen att kompromissa inom en del frågor. Sunt förnuft rakt igenom!
Citera
2018-06-20, 10:36
  #9
Medlem
G-punktens avatar
Borttaget?
Citera
2018-06-28, 14:54
  #10
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-punkten
Borttaget?
AfS på Facebook: Kära följare, som utlovat kommer här vårt tal till nationen igen!
https://www.facebook.com/altforsverige/

Se till att sprida talet med vindens fart i etern så att varendaste väljare i hela vårt avlånga land får möjligheten att lyssna till partiledare Gustav Kasselstrands vision för Sverige innan etablissemanget försöker censurera bort sanningens ord på nytt.

https://vimeo.com/276176730

Här är Gustavs svar till det politiska etablissemanget:

Kasselstrand: Som ni alla vet så ligger Alternativ för Sverige i krig med det politiska etablissemanget. Nu är det Riksdagsförvaltningen som gått ut och krävt att mitt tal till nationen ska tas bort från alla ställen där det ligger uppe. Det togs tidigare bort från youtube, förmodligen efter påtryckningar från just Riksdagsförvaltningen. Nu kräver de alltså att vi tar bort det från facebook, instagram, twitter, vimeo och andra ställen så att ingen kan titta på det.

Vi kommer självklart INTE att ta bort talet om någon trodde det.

Så här ligger det till:

Riksdagsförvaltningen är riksdagspartiernas förlängda arm. Den tillsätts direkt av de politiska partierna och är alltså i direkt beroendeställning till dessa. Om det är något som förenar riksdagspartierna över hela det politiska spektrat så är det just att de med näbbar och klor vill försvara sin egen makt. Nya partier är det absolut värsta de vet. De har noll intresse av att uppstickarpartier tar plats i riksdagen. Det är därför riksdagsförvaltningen även försökte få oss att ta ner vår lanseringsfilm i mars och flera gånger vägrade oss att hålla presskonferens i riksdagens presscenter trots att våra riksdagsledamöter faktiskt hade rätt att boka detta presscenter. De förvägrade oss till och med att boka en annan lokal - samma lokal som Feministiskt initiativ tilläts hålla presskonferens i. Det är alltså inte förvånande att Riksdagsförvaltningen agerar på samma småsinta sätt nu efter att vi spelat in vårt tal till nationen (som vi självklart hade rätt att göra).
Media rapporterar:

”Trots att det inte är ett riksdagsparti använde det främlingsfientliga partiet Alternativ för Sverige (AfS) riksdagens lokaler för att spela in en kampanjfilm, rapporterar TV4 Nyheterna. Detta bryter mot riksdagens regler som säger att möteslokalerna bara får användas av riksdagspartier och ledamöter, för parlamentariskt arbete och ledamotsuppdrag.”

Jag har såklart läst reglerna som riksdagsförvaltningen hänvisar till. I dessa regler har man skrivit på samma gång att man både får, och inte får, filma i riksdagens lokaler – man har skrivit på båda sätt eftersom man vill kunna göra skillnad på olika partier från fall till fall. Det har man också gjort, eftersom alla riksdagspartier spelade in sina tal till nationen i just riksdagen, och till råga på allt sänds det på SVT och får tiofalt större exponering än vår produktion. När den politiska adeln i riksdagen vill synas så råder inget ”fotoförbud” utan det betraktas som en viktig del av demokratin.
När Alternativ för Sverige spelar in tal till nationen, i ett för allmänheten okänt rum i riksdagen (till skillnad från andrakammarsalen som de andra partierna använde), råder plötsligt ”fotoförbud” och riksdagsförvaltningen ”ser allvarligt på det inträffade”, trots att bokningen genomfördes av en riksdagsledamot.

Återigen, kom ihåg att riksdagsförvaltningen talar på uppdrag av de åtta riksdagspartierna. De åtta riksdagspartierna säger, genom riksdagsförvaltningen, att de vill ha riksdagen som sin egen lekstuga och att Alternativ för Sverige ska motarbetas på alla sätt. Riksdagspartierna är uppenbarligen livrädda för att vi ska ta plats i riksdagen efter höstens val.

När allt kommer omkring är jag dock redo att nå en kompromiss med riksdagsförvaltningen. Jag kommer att ta bort mitt tal till nationen - när de åtta riksdagspartierna har tagit bort sina tal till nationen.

Fair play.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback