2018-06-23, 19:35
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Det har jag inte men jag är övertygad om att jag kan gräva fram en om jag vill.

Då tycker jag du ska gräva, för nu förtalar du 100 tusentals människor med din egen okunskap.

Senast redigerad av BlackBooks 2018-06-23 kl. 19:37.
Citera
2018-06-23, 22:30
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
För de som anklagar invandrare för att ha 70 i IQ själva har 50...

Låter lite märkligt när svenskar har en genomsnittlig IQ på 95, medans vissa afrikaner har 65. Men matematik kanske var ett av dina svaga ämnen?
Citera
2018-06-23, 22:37
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Låter lite märkligt när svenskar har en genomsnittlig IQ på 95, medans vissa afrikaner har 65. Men matematik kanske var ett av dina svaga ämnen?
Å andra sidan så är det sällan genomsnittssvensken som påstår sånt utan neanderthalarsvenskarna... femtio verkar rimligt.
Citera
2018-06-23, 23:09
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Å andra sidan så är det sällan genomsnittssvensken som påstår sånt utan neanderthalarsvenskarna... femtio verkar rimligt.

Han har ju helt rätt! Bit i det sura äpplet och håll käft!
Citera
2018-06-23, 23:11
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Han har ju helt rätt! Bit i det sura äpplet och håll käft!
Vad hände med yttrandefriheten? One way eller?
Citera
2018-06-23, 23:49
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Vad hände med yttrandefriheten? One way eller?
Both ways, så länge man kan stödja påståenden man har med fakta.

Men vi vet båda att vänsterextremister inte kan hantera fakta som inte stödjer er skruvade utopi.
Citera
2018-06-24, 01:31
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Both ways, så länge man kan stödja påståenden man har med fakta.

Men vi vet båda att vänsterextremister inte kan hantera fakta som inte stödjer er skruvade utopi.
Efterrsom fakta enligt sd-anhängarna är godtyckligt så spelar det egentligen inte nån roll. Altså behöver jag inte bevisa det jag skriver. Jag kan ju påstå att allt som motsäger det är fake news. Bruna sörjan cant handle the truth

Sov gott nu.
Citera
2018-06-24, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Det beror på vad man menar med "svår att förstå". Menar man att den är logisk och i enlighet med rättsuppfattning eller är den lätt att förstå för att den har en tydlig agenda, om än ologisk och orättvis?

Jag skall inte dividera desto mer om hur konsekvent och förståelig den är då det finns de som är bättre på det. Jag skall i stället ta några exempel på uttryck/tillmälen och så får de som känner till lagens logik förklara hur det ena är olagligt men inte det andra.

Alexander Bard är hjärndöd.
Svenskar är hjärndöda.
Amerikaner är hjärndöda.
Afghaner ärhjärndöda.
Blattar är hjärndöda.
Sd:are är hjärndöda.
Muslimer är hjärndöda.
Kristna är hjärndöda.

Vilka är lagstridiga? Vilka är inte? Hur lyder motiveringen?

Nåja, de exempel du ställer upp är ju föga komplicerade.

Är Alexander Bard en folkgrupp?
Nej, varpå det av naturliga skäl inte kan utgöra HMF. Däremot kan man diskutera förtal men då blir det ett helt annat regelverk vilket det känns onödigt att gå in på. Ska väl dock nämnas att Bard som offentlig person juridiskt sett förväntas tåla mer än gemene man. Finns gott om praxis rörande detta.

Är Svenskar en folkgrupp?
Ja, däremot visar praxis (då lagen är ett minoritetsskydd) att majoritetsgruppen i samhället förväntas tåla mer då det inte finns någon reell hotbild. Se T 1987-14 från Norrköpings tingsrätt. Ett sådant generellt uttalande torde således inte räcka för att nå nivån som krävs för HMF.

Är Amerikaner en folkgrupp?
Ja, detta torde kunna utgöra HMF sett till kontexten.

Är Afghaner en folkgrupp?

Är Blattar en folkgrupp?
Ja, i.om att ordet "blatte" har en oerhört nära koppling till invandrare och det svårligen kan vara något annat man avser så skriver man i realiteten "invandrare är hjärndöda" och invandrare som grupp klassas som HMF.

SD:are är hjärndöda.
Nej, politisk övertygelse täcks inte av HMF. Det räcker att man läser lagtexten för att förstå detta enkla faktum.

Muslimer är hjärndöda.
Ja det kan utgöra HMF då religiös tillhörighet ryms inom HMF.

Kristna är hjärndöda.

Alla dessa fall är typexempel, inget komplicerat alls. Läs lagtexten.
BrB 16:8
Den som i uttalande eller i annat meddelande som sprids hotar eller uttrycker missaktning för folkgrupp eller annan sådan grupp av personer med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning, döms för hets mot folkgrupp

Fler frågor?
Citera
2018-06-24, 02:32
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Efterrsom fakta enligt sd-anhängarna är godtyckligt så spelar det egentligen inte nån roll. Altså behöver jag inte bevisa det jag skriver. Jag kan ju påstå att allt som motsäger det är fake news. Bruna sörjan cant handle the truth

Sov gott nu.

Nja jag skulle nog vilja påstå att det är tvärtom.
Jovisst det finns en hel del idioter i grupper som tex Stå upp för Sverige som har totalt noll koll på både fakta och källritik.
Jag sällar mig Inte till den gruppen.
Vad du är och vad du står för det vet jag inte då jag inte spekulerar och generaliserar anonyma användare på obskyra forum. Du däremot generaliserar hejvilt så du helt och hållet tappar all respekt för fortsatt diskussion.

Lefties can´t handle anything....
Citera
2018-06-24, 02:35
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Nja jag skulle nog vilja påstå att det är tvärtom.
Jovisst det finns en hel del idioter i grupper som tex Stå upp för Sverige som har totalt noll koll på både fakta och källritik.
Jag sällar mig Inte till den gruppen.
Vad du är och vad du står för det vet jag inte då jag inte spekulerar och generaliserar anonyma användare på obskyra forum. Du däremot generaliserar hejvilt så du helt och hållet tappar all respekt för fortsatt diskussion.

Lefties can´t handle anything....
Det är ivart fall vi som har makten i landet som tur är.
Citera
2018-06-24, 03:30
Medlem
pandark23s avatar
Blatte betyder kackerlacka så det är alltså hets mot folkgrupp att missakta kackerlackor. När blev kackerlackor en folkgrupp? Vilken folkgrupp blir det olagligt att kritisera nästa gång? Apor eller svin?
Citera
2018-06-24, 07:18
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Nåja, de exempel du ställer upp är ju föga komplicerade.

Är Alexander Bard en folkgrupp?
Nej, varpå det av naturliga skäl inte kan utgöra HMF. Däremot kan man diskutera förtal men då blir det ett helt annat regelverk vilket det känns onödigt att gå in på. Ska väl dock nämnas att Bard som offentlig person juridiskt sett förväntas tåla mer än gemene man. Finns gott om praxis rörande detta.

Är Svenskar en folkgrupp?
Ja, däremot visar praxis (då lagen är ett minoritetsskydd) att majoritetsgruppen i samhället förväntas tåla mer då det inte finns någon reell hotbild. Se T 1987-14 från Norrköpings tingsrätt. Ett sådant generellt uttalande torde således inte räcka för att nå nivån som krävs för HMF.

Är Amerikaner en folkgrupp?

Är Afghaner en folkgrupp?

Är Blattar en folkgrupp?
Ja, i.om att ordet "blatte" har en oerhört nära koppling till invandrare och det svårligen kan vara något annat man avser så skriver man i realiteten "invandrare är hjärndöda" och invandrare som grupp klassas som HMF.

SD:are är hjärndöda.
Nej, politisk övertygelse täcks inte av HMF. Det räcker att man läser lagtexten för att förstå detta enkla faktum.

Muslimer är hjärndöda.

Kristna är hjärndöda.

Alla dessa fall är typexempel, inget komplicerat alls. Läs lagtexten.
BrB 16:8
Den som i uttalande eller i annat meddelande som sprids hotar eller uttrycker missaktning för folkgrupp eller annan sådan grupp av personer med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning, döms för hets mot folkgrupp

Fler frågor?

Det där vet vi ju redan. HMF har endast blivit anammat åt ett håll men inte det andra det är nog det som menas och det som irriterar. Allt har med hudpigment precis som "vitt privilegium" där det egentligen inte finns något priviligeium men det har blivit lika snedvridet som detta med HMF.

Lagtexten är humbug då det endast appliceras åt ena hållet. Hur många domar ha vi där brunhudingar blivit döma för HMF? De kan stå och predika folkmord i sina moskéer och säga vad som helst i stort sett men någon HMF-flagga ser man inte komma upp någonstans för det, nej nej då är det vi så fort vithudingarna säger något som åker på den. Snedvridet var det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in