Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-06-18, 19:56
  #25
Medlem
Ranndalls avatar
Kan vara nog vara ångest. Jag märker i alla fall att när jag har ångest brukar jag fixera mig vid grejer. Eller bara dålig vana, du är säkert ful det spelar ingen roll.

Kvinnor väljer ändå män efter status och kompetens säger de, inte så mycket utseende.
Citera
2018-06-20, 08:36
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HataModeraterna
kan inte sluta kolla i spegeln eller ta selfies av mig själv. tycker själv jag ser väldigt bra ut och det säger alla. problemet är att jag inte kan sluta kolla mig i spegeln. på gymmet, hemma i badrummet, i spegeln på bilen, i rutor och fönster när jag är ute och går till affären. Hela tiden! känner mig inte osäker på mitt utseende men vill alltid se bra ut och fixar till om något är fel som när håret ligger snett.

Gör experiment; testa inte kolla dig i spegeln på väg till ica. Hur upplevs det då? Dåliga känslor kan ju ligga bakom det att inte se sig i spegeln. Jag vet att du mår bra just nu, men att avhålla sig från att göra det man tycker boostar förtroendet kan vara nyttigt. På så sätt vet du att självförtroende finns även om du inte sett din reflektion på några timmar. Vad jag skulle vilja göra om jag alltid speglade mig är att bygga ett förtroende i att jag har förtroende utan spegelbild. Exempel om jag kör bil, och tittar i bakspegeln så ingen är bakom mig varannan sekund, de kanske upplevs skönt för då vet jag att jag inte krockar. Men de jag också kanske missar medans jag är fokuserad där bakom mig är att inte se vad som finns framför.
Citera
2018-06-20, 16:34
  #27
Medlem
RoyalTrashs avatar
Tycker det är fel att kalla TS för en narcissist baserat på endast fåfänga. Fåfänga kan vara en del av narcissism, och är varifrån uttrycket kommer. Men det behövs fler kriterier uppfyllda för att få diagnosen. De flesta är betydligt värre än att tycka om att se sig själv i spegeln.
Citera
2018-06-21, 23:21
  #28
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Flyttar tråden till ett mer passande delforum.

Psykologi: allmänt ——-> Psykisk hälsa

/Mod
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback