Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-18, 00:01
  #1
Medlem
Jag började fundera på hur man får mest funktion av lägenheten om man bor i en etta. Det jag hittade var ett sängskåp som man kan fälla ut över en soffa.

MurphySofa ADAGIO – Queen Luxury Sectional Sofa Wall Bed

Som jag ser det är det en väldig kvadratsmart/funktionell lösning speciellt då soffan har en modulär konstruktion.

Youtube: MurphySofa Adagio

Nackdelen är såklart priset speciellt när man måste lägga till transportkostnader samt svensk import moms (25%). Sängen är också nordamerikansk "queen size" (152 cm x 203 cm) vilket gör att man måste beställa dra-på-laken över nätet. Madrassen måste köpas separat och man kan inte prova den innan köpet.

1. Vad tycker ni om konceptet?
2. Finns det någon svensk butik utom Comapct Living Store som säljer liknande möbler?
3. Är det verkligen värt priset?
4. Finns det bättre lösningar?

Detta är inget jag tänker köpa just nu, men kanske i framtiden. Priset är lite avskräckande.
__________________
Senast redigerad av Kilava 2018-06-18 kl. 00:10.
Citera
2018-06-19, 09:54
  #2
Medlem
har inte en vanlig bäddbar soffa samma funktion?
Citera
2018-06-19, 12:19
  #3
Medlem
Vissa bäddsoffor är inte gjorda som permanenta sängar men det finns en del som är konstruerade för dagligt användande. Jag vet inte hur bra dessa bäddsoffor är men logiskt sett så borde det vara kompromisser i designen mellan de två funktionerna. Fördelen med ett sängskåp är att man får en "riktig" säng där man kan välja en madrass med de egenskaper som passar en själv. Sängskåpet är också smidigare då man bara behöver fälla upp det till skillnad mot bäddsoffan.

Det jag läst om bäddsoffor på nätet så verkar det som en lösning som personer tycker fungerar okej, men inte att det är en riktigt bra säng.

Alla personer har olika preferenser, men jag tror att fler sover bättre på en "vanlig madrass" i ett sängskåp än i en bäddsoffa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback