Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-17, 20:00
  #1
Medlem
Neinzures avatar
Jag är nyinflyttad i staden, och jag har inte koll på mycket häromkring.

Det som har varit mest lockande med storstäder sedan jag bodde ute på landsbygden är att eventuellt kunna få ta del av någon lokal punk- eller metalscen med en drös småband som lirar jämt och ständigt i någon sunkig källare. Problemet är att jag ej vet var dessa finns.

"Support the scene!" Jo, visst, men var fan ligger scenen?
Citera
2018-06-17, 21:10
  #2
Avstängd
uniktanvandarnamns avatar
Copperfields vid Fridhemsplan rekommenderas varmt - gratisgig varje helg!
Citera
2018-06-17, 21:38
  #3
Medlem
morfars avatar
Punkscenen finns på cyklopen i högdalen
Citera
2018-06-17, 22:01
  #4
Medlem
Neinzures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morfar
Punkscenen finns på cyklopen i högdalen
Kollade in hemsidan. Får intryck av vänsteraktivism snarare än punk? Är jag ute och cyklar? Goda värderingar i all ära, men jag vill inte vandra ned i kommunismens öppna käftar - jag vill bara stöta på nya, balla band.
Citera
2018-06-17, 22:31
  #5
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neinzure
Kollade in hemsidan. Får intryck av vänsteraktivism snarare än punk? Är jag ute och cyklar? Goda värderingar i all ära, men jag vill inte vandra ned i kommunismens öppna käftar - jag vill bara stöta på nya, balla band.
Anchor på Sveavägen brukar köra "Open Stage" ibland och tar även in småband för enstaka gig:
http://www.pubanchor.com/program/index.html
Citera
2018-07-02, 21:09
  #6
Medlem
Allt skit. Hipsterbrats och posörer överallt. Du flyttade till fel stad (och land).
Citera
2018-07-03, 12:19
  #7
Medlem
Neinzures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheClaw
Allt skit. Hipsterbrats och posörer överallt. Du flyttade till fel stad (och land).
Bodde i Göteborg tidigare. Är det verkligen så mycket bättre där?
Citera
2018-07-03, 12:30
  #8
Medlem
Lichtblicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neinzure
Kollade in hemsidan. Får intryck av vänsteraktivism snarare än punk? Är jag ute och cyklar? Goda värderingar i all ära, men jag vill inte vandra ned i kommunismens öppna käftar - jag vill bara stöta på nya, balla band.

Majoriteten av alla punkspelningar i Stockholm är där.
Det är take it or leave it när det kommer till punk eller metal i Stockholm så är det Vänsterfolk som typ monopolet på underground scenen. Du kan inte gå någonstans där det är underground och inte hitta kommunister, vänster eller djuraktivister. Det ingår i scenen.

Mitt tips är att gå dit, ha kul och prata inte politik med folk. Börjar du prata politik så kommer du inte ha den roligaste tiden där.

Citat:
Ursprungligen postat av Neinzure
Bodde i Göteborg tidigare. Är det verkligen så mycket bättre där?

Samma scen och i större delen samma folk, ifall det är punk/crust.
Citera
2018-07-03, 18:53
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neinzure
Bodde i Göteborg tidigare. Är det verkligen så mycket bättre där?

Aldrig hävdat att det är bättre någonstans. I resten av världen är allt bättre, tyvärr.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback