Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-17, 12:37
  #1
Medlem
Jag har väldigt lätt för att snöa in på saker, alltså specifika områden, varit så hela mitt liv, just nu är det träning och äta nyttigt, typ vara hälsoguru vilket innebär att jag inte gör det ohälsosamt häller, allt jag gör blir till en religion. Varit så hela min uppväxt.

Då jag pratar så letar jag väldigt ofta ord ut mitt minne som andra sagt, gärna så det låter bra och flashigt, gärna så det låter som nobelpris. Så är det hela tiden, jag letar ur mitt minne jag hört andra säga, jag funkar väldigt bra socialt i övrigt och är väldigt omtyckt av människor.

Har haft en hel del kognitiva problem och då har detta med träning blivit som en religion, för jag känner det går lättare att tänka då jag tränar och äter nyttigt.

Undviker socker och annat samt äter msm bara för ett snabbt exempel - min religion.

Undviker andra saker som får en på dåligt humör som snabbmat och lightläsk och strör häldre brocolligroddar på äggen än ketchup..

Omtyckt av det motsatta könet fast får ej ligga speciellt ofta..

Tror på det spirituella.

Men just detta jag säger vad andra sagt.. gör gester och minns vad andra sagt och säger det.

Vad skulle ni diagnostisera mig med?
Citera
2018-06-17, 12:44
  #2
Medlem
Banangurkazzs avatar
Låter som en släng av biopolaritet men du skulle inte få den diagnosen. Du låter faktiskt lite som mig själv. Fick höra av en kvinnlig doktor (ifrån Argentina om det spelar roll men tyckte hon var bra) att mitt liv grafiskt ser ut som en skärgård där jag åker runt bland öarna och stannar lite på en ö och åker vidare. Ibland återkommer jag till öar som jag tidigare varit på men jag tröttnar fort och drar vidare till ny ö.

Vissa öar är partyöar medan andra lite lugnar och den är helt enkelt dåliga öar (för mig) och vissa är neutrala, det händer typ ingenting där.

Därför så är inte mitt liv att beskriva linjärt heller, ifrån att jag föddes till nu, det skulle mer likna en oscillerande parameterising av någon roligt grafiskt.
Tyckte det beskrev mitt liv ganska bra.
__________________
Senast redigerad av Banangurkazz 2018-06-17 kl. 12:47.
Citera
2018-06-17, 12:48
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banangurkazz
Låter som en släng av biopolaritet men du skulle inte få den diagnosen. Du låter faktiskt lite som mig själv. Fick höra av en kvinnlig doktor (ifrån Argentina om det spelar roll men tyckte hon var bra) att mitt liv grafiskt ser ut som en skärgård där jag åker runt bland öarna och stannar lite på en ö och åker vidare. Ibland återkommer jag till öar som jag tidigare varit på men jag tröttnar fort och drar vidare till ny ö.

Vissa öar är partyöar medan andra lite lugnar och den är helt enkelt dåliga öar (för mig) och vissa är neutrala, det händer typ ingenting där.

Därför så är inte mitt liv att beskriva linjärt heller, ifrån att jag föddes till nu, det skulle mer likna en oscillerande kurva.
Tyckte det beskrev mitt liv ganska bra.

Precis detta med detaljer.. du måste säga hon var från Argentina för det är viktigt för dig för vi andra ska förstå, eller något åt det hållet.

Jamen precis lite som en bibel blir livet,

Edit: Eller ”bibel” blir som episoder man kan koppla ihop senare.. har jag rätt?

Är ofta för personlig också
__________________
Senast redigerad av ConGOAT 2018-06-17 kl. 12:52.
Citera
2018-06-17, 13:07
  #4
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
0.02.

Psykologi: allmänt------>Psykisk hälsa

/Mod.
Citera
2018-06-17, 18:19
  #5
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Asperger eller psykisk sjukdom. Troligen Asperger eftersom du har svårt för det sociala och snöar in sig på ämnen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback