Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-17, 02:06
  #13
Medlem
Estranged62s avatar
Souvas i pitabröd eller tunnbröd
Korv med bröd i hundratals olika varianter
Parisare
tunnbrörulle med mos o korv osv.
pannkaka med sylt och grädde
Köttbullar med mos
Wraps med gubbröra eller skagenröra osv.

Det är väl dom vanligaste Svenska streetfood.

Fan blev hungrig nu alltså
Citera
2018-06-17, 02:52
  #14
Medlem
jah_man2s avatar
Det fanns för några år sedan under Power Big Meet i Västerås,långt innan foodtruck-hypen dök upp,en innovativ person som sålde Ragg(ar)munk med stekt fläsk och han sålde slut redan första kvällen. När jag får för mig att åka hem till Norrbotten så är Wokad Pitepalt en stor favorit på marknader och festivaler.

Som svar på Ts fråga. Wokad palt eller raggmunk med stekt fläsk borde funka.

Här i Fjollträsk finns det bara hipsterburgare och vegantrams..
Citera
2018-06-17, 09:02
  #15
Medlem
Mackan52s avatar
Vi har hur god gatumat som helst i Sverige, problemet är att trångsynta inte ser den som "exotisk" nog.

Det är lite svårt att se något man ser varje dag som något särskilt men det betyder inte att det är rätt.
https://m.youtube.com/watch?v=bnZaVRNBIFU

Vad tror ni holländare själva tänker om sina rookworsts? Gatumat är inte kulinarisk konst direkt.
__________________
Senast redigerad av Mackan52 2018-06-17 kl. 09:07.
Citera
2018-06-17, 16:08
  #16
Medlem
elephantstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Vi har hur god gatumat som helst i Sverige, problemet är att trångsynta inte ser den som "exotisk" nog.

Det är lite svårt att se något man ser varje dag som något särskilt men det betyder inte att det är rätt.
https://m.youtube.com/watch?v=bnZaVRNBIFU

Tack för tipset! Har sett två avsnitt i streck, Sverige och Tyskland.
Citera
2018-06-17, 20:06
  #17
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jah_man2
Det fanns för några år sedan under Power Big Meet i Västerås,långt innan foodtruck-hypen dök upp,en innovativ person som sålde Ragg(ar)munk med stekt fläsk och han sålde slut redan första kvällen. När jag får för mig att åka hem till Norrbotten så är Wokad Pitepalt en stor favorit på marknader och festivaler.

Som svar på Ts fråga. Wokad palt eller raggmunk med stekt fläsk borde funka.

Här i Fjollträsk finns det bara hipsterburgare och vegantrams..
Instämmer med dig när det gäller raggmunkarna med fläsk, palt är ingen personlig favorit men det finns ju något som heter paltkoma så jag får vika mig för den presumtiva åtgången.

Egentligen så får man väl anse svensken utsvulten på passande streetfood när sånt skit som kebab har fått fäste i vårt land.

Ska kolla på Mackan52:s länkar.
Citera
2018-06-17, 22:15
  #18
Medlem
StigAllans avatar
Mackans länk är tyvärr offtopic.

Gott käk men vem traskar in på ett sådant hak med några öl i magen och fyllehungern slår till?
Streetfod ska vara gott och mättande till ett bra pris och med svenskt innehåll och tillagning.

Saluhallar faller bort där!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback