Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-16, 23:22
  #1
Medlem
Jag ska hyra en lägenhet där det är matta i badrummet. Då jag föredrar och är van vid klinkers tänkte jag försöka lägga in något i duschen och fick för att en trämatta hade varit skönt.

Något sånt här alltså


Den här verkar vara meningen att man ska ha utanför duschen, men tror ni att den även skulle fungera i duschen utan att svälla/spricka/bli dålig? Om inte, vad ska man leta efter för trä om man skulle bygga något liknande själv?

Tack!
Citera
2018-06-16, 23:39
  #2
Medlem
Denoms avatar
Vad är det för någon matta i badrummet nu?
Citera
2018-06-17, 00:58
  #3
Medlem
Rogerdotters avatar
Vet inte riktigt vad för slags matta/ plattor min svärmor har men hon har sådana i sin dusch och det fungerar fint.
Citera
2018-06-17, 07:45
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Vad är det för någon matta i badrummet nu?
gissningsvis platsmatta alá hyresrätt från 80-talet med bara kakel på väggarna.
Citera
2018-06-17, 07:53
  #5
Medlem
Just teak fungerar då det i sig innehåller en hel del olja. Olja in med teakolja ibland så håller den fint. Samt se till att ta bort hår- och tvålrester som lätt fastnar på undersidan.
Det är väldigt skönt att få stå med fötterna på trä när man duschar.
Citera
2018-06-17, 09:04
  #6
Medlem
Tjära funkar bra.
Citera
2018-06-17, 14:11
  #7
Avstängd
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakenich
Jag ska hyra en lägenhet där det är matta i badrummet. Då jag föredrar och är van vid klinkers tänkte jag försöka lägga in något i duschen och fick för att en trämatta hade varit skönt.

Något sånt här alltså


Den här verkar vara meningen att man ska ha utanför duschen, men tror ni att den även skulle fungera i duschen utan att svälla/spricka/bli dålig? Om inte, vad ska man leta efter för trä om man skulle bygga något liknande själv?

Tack!

Det finns trä som tål vatten. Ett "trä" som egenligen är gjort på vass eller Bambu som det kallas för.

http://www.mosobambugolv.se/
Citera
2018-06-17, 16:17
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Vad är det för någon matta i badrummet nu?

Citat:
Ursprungligen postat av Cheef
gissningsvis platsmatta alá hyresrätt från 80-talet med bara kakel på väggarna.

Precis, vanlig plastmatta.
Citera
2018-06-17, 16:19
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Just teak fungerar då det i sig innehåller en hel del olja. Olja in med teakolja ibland så håller den fint. Samt se till att ta bort hår- och tvålrester som lätt fastnar på undersidan.
Det är väldigt skönt att få stå med fötterna på trä när man duschar.

Okej, tack för svar! Blir förmodligen en färdig i teak om jag inte hittar delar för att bygga själv då.
Citera
2018-06-17, 16:20
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Det finns trä som tål vatten. Ett "trä" som egenligen är gjort på vass eller Bambu som det kallas för.

http://www.mosobambugolv.se/


Tack! Ska kolla in det också!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback