Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-17, 11:31
  #13
Medlem
Cosmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp
Är det sant? Jaha!

Aldrig hört talas om!

Du skrev någonting om rundstav. Skulle det fungera om man bara hade en långpinne eller någonting?

Fiskmåsen kanske tänker i första hand att det är ett vapen, och försöker på något sätt få ner vapnet så man blir helt försvarslös?


Helt rätt och riktigt. Just rundstav var bara ett exempel. Du kan ju hålla vad som helst. En avbruten gren kan du ju också hålla i t.ex. Lite lättare att få tag på
Citera
2018-06-17, 13:52
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmouse
Helt rätt och riktigt. Just rundstav var bara ett exempel. Du kan ju hålla vad som helst. En avbruten gren kan du ju också hålla i t.ex. Lite lättare att få tag på
Jag är djurvänlig och respekterar absolut ett djur om djuret inte skulle vilja ha min närvaro. Men en del av mig vill bara prova detta, nästa gång en fiskmås känner att denne vill skydda sina ungar. Det är oftast då som de attackerar, annars flyger de bara iväg.

Men nej, jag kommer troligtvist inte testa detta. JAG respekterar djuret allt för mycket. Det skulle nog bara innebära att djuret blir mer irriterad och rädd om jag står kvar.

Men en mycket intressan information!!

Om man höll i en pinne då, inte särskilt lång och kanske bara sträckte upp handen. Skulle den fortsätta attackera det som fanns på toppen, tror du? Liksom korta pinnen. Men i och med att den är ovanför huvudet, så är den kanske enklast att attackerar. Intressant beteende ändå!

Undra om den tänker att man får ont eller om den tänker att den vill få bort ''vapnet'', så man inte har något skydd.

Den kanske inte tänker så dumt, som man kanske tror, tänker jag. Det kanske finns någon god anledning till beteendet. Intressant, aldrig hört talas som detta, som sagt.
Citera
2018-06-17, 16:40
  #15
Medlem
Ett redigt paraply kan fällas upp och skydde mot attack och skit. När det är ihopfällt kan man slå till fågeln med det. Den där överkänsliga fågeln kommer sannolikt föra över sina nervösa gener på sin avkomma. Så om ngt år har ni en grupp som attackerar för småsaker
Citera
2018-06-17, 22:39
  #16
Medlem
W.Irvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp
När en fiskmås väl attackerar, är det då klorna eller näppe de attackerar med?

Enligt vad jag fått höra, och vad jag vet av erfarenhet, är att måsar inte tar till våld mot vuxna människor. I värsta fall gör de skenanfall och skiter på dig. Men näbbar och klor? Nä.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback