Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-01, 20:00
  #217
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemresan
Ja, vad är normal och friskt egentligen? Är dessa kvinnor sjuka för att dom vill knulla med en mördare? Är de män som gett uttryck för att vilja köpa sex av en, som det påstods, smutsig tiggarkvinna sjuka?

Minns en tjej som efter några träffar när vi hade sex (vanlig date inte köpsex) plötsligt ville jag skulle ge henne en örfil mitt i akten. Jag sa att det fick faen va nog, sånt gör jag inte. Hon var ok med det så inga konstigheter. Men var hon sjuk? Borde hon omhändertas av psykiatrin?

Lite skillnad på att vilja ha en örfil under sex jämfört med att umgås med en batshit crazy killer?
Vi får ju hålla oss i samma division när vi jämför här...
Citera
2018-12-01, 20:41
  #218
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Lite skillnad på att vilja ha en örfil under sex jämfört med att umgås med en batshit crazy killer?
Vi får ju hålla oss i samma division när vi jämför här...

Det var ingen jämförelse utan två nivåer på vad som kan kräva psykriatisk vård eller inte.
Ok, då uppfattar jag dig som Madsens groupies åker in på psyket men tjejen med krav på örfil går fri.
Ganska självklart kanske, solklara fall är enkla att bedöma, men det finns en gråskala.

Själv tycker jag inte staten ska ingripa. Låt de tjejer som vill träffa Madsen i fängelset få göra det utan att någon tjänsteman ska göra en bedömning av om de behöver få psykriatrisk vård eller inte.
__________________
Senast redigerad av Hemresan 2018-12-01 kl. 20:52.
Citera
2018-12-01, 20:57
  #219
Medlem
Ascks avatar
Min tjej kommenterar: beror på vem en SINGEL-KILLE köpt sex av...... Är det en fattig, utsatt person är det definitivt inte okay.....
Citera
2018-12-01, 21:47
  #220
Medlem
om ni skulle tänka lite längre än vad näsan räcker en fattig utsatt tjej om hon inte får in pengar så kanske hon blir misshandlad och mer därtill det bidrar sexköpslagen till och det var bara ett exempel då är det bättre att ha en öppen marknad det mår alla inblandade bäst av och sätta in resurser på att stoppa trafficking med sexköpslagen så kan ingen sexköpare meddela om dom märker några tjejer som verkar utsatta
Citera
2018-12-01, 23:23
  #221
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemresan
Ja, med lite byråkrati kan man lösa allt!
Det är bättre än dagens alternativ då förbud aldrig är en lösning.
Det införs endast då en lösning inte finns, i ett försök att stävja något som anses vara ett problem.
Citera
2018-12-02, 00:23
  #222
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Fast det är väl lagligt att sälja? Det är väl köparna som blir stigmatiserade?

Tror du inte att drevet som förs mot sexköpare i media, till följd av tankarna bakom sexköpslagen, även spiller över på säljarna? För att att fördöma köparna, måste man anse sexhandeln förkastlig, och då går det knappast att inte ta med sig förakt även mot de säljare som är en del av sexhandeln. Därtill finns det förvisso länder där det är förbjudet att sälja.
Citera
2018-12-02, 03:00
  #223
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Tror du inte att drevet som förs mot sexköpare i media, till följd av tankarna bakom sexköpslagen, även spiller över på säljarna? För att att fördöma köparna, måste man anse sexhandeln förkastlig, och då går det knappast att inte ta med sig förakt även mot de säljare som är en del av sexhandeln. Därtill finns det förvisso länder där det är förbjudet att sälja.

Så du tänker att INNAN det blev förbjudet att köpa sex så kände sig hororna stolta över sitt yrke? Nu mår de sämre eftersom lagstiftarna motarbetar dem? Sexhandeln borde väl förbjudas från båda håll kan jag tycka MEN den skulle ju fortsätta ändå så ngn skillnad blev det ju inte. Lite fler böter in i statskassan bara och.........det är ju inte dumt!
Citera
2018-12-02, 13:57
  #224
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Så du tänker att INNAN det blev förbjudet att köpa sex så kände sig hororna stolta över sitt yrke? Nu mår de sämre eftersom lagstiftarna motarbetar dem? Sexhandeln borde väl förbjudas från båda håll kan jag tycka MEN den skulle ju fortsätta ändå så ngn skillnad blev det ju inte. Lite fler böter in i statskassan bara och.........det är ju inte dumt!

Nej. Jag tänker att innan det blev förbjudet att köpa sex i Sverige och Svenska PK-falanger gjorde prostitutionshat till sin paradgren, så ältade inte media månad ut och månad in om hur smutsig all prostitution är, om hur alla sorters prostitution går att jämnställas och om hur en sexköpare är att likställa med en våldätsman, och om hur de prostituerade inte gör något för att de själv vill det, och om hur prostitution bara är betald våldtäkt. Listan kan göäras oändlig.

Jag menar att sexköpslagen spär på sådant destruktivt lobbande, och förstäker alla stigman och skampålande kring prostitution, och tro det eller ej det drabbar även säljarna.
Citera
2018-12-17, 07:34
  #225
Medlem
Män som köper sex går bort. Så jävla vidrigt. Varför köpa?
Citera
2018-12-17, 10:48
  #226
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skitidetnu
Män som köper sex går bort. Så jävla vidrigt. Varför köpa?

Förr i tiden så ansåg man att alla sexköpare var fula losers. Så är det inte dock. Däremot så kan man vara dålig på att tolka kvinnors signaler och alltför blyg för att våga stöta på en kvinna IRL. Därför köper man sex. Att man är feg när det gäller att närma sig kvinnor har ingenting att göra med hur man är som person i övrigt.
Citera
2018-12-17, 23:30
  #227
Medlem
forr i tiden så ansåg man att alla som inte kunde hjälpa sina kvinnor ekonomiskt var ena gnidna stackare så är det inte dock däremot så kan man vara dålig på att tolka kvinnors signaler och alltför snål för att vilja ge pengar till en kvinna därföt blir det dåligt med sex IRL att man är snål när det gäller kvinnor har ingenting med att göra med hur man i övrigt väljer att spendera sin surt förvärvade deg
Citera
2018-12-18, 21:31
  #228
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skitidetnu
Män som köper sex går bort. Så jävla vidrigt. Varför köpa?

Kan ju vara så att man inte har några problem att träffa vanliga tjejer, kanske tom har man fru/sambo, men att man ibland vill krydda livet med att knulla nån som ser ut som en porrstjärna och inte ett normalt, svenskt fetto med vindjacka och jeansröv. Lite som att det är helt ok att äta falukorv å fiskpinnar hemma 364 dagar om året, men att det är trevligt att gå på restaurang och KÖPA en festlig måltid nån gång.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback