Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-16, 21:59
  #1
Medlem
BadCash81s avatar
Min magkänsla säger mig att närmare 100% av alla tjejer och kvinnor i Sverige officiellt tycker att prostitution är förfärligt och att alla män som någon gång köpt sex är vidriga avskum. Det verkar vara nåt slags galen PK-hysteri som gör att man inte ens kan resonera och fundera kring det, utan per automatik är det bara så.

Men vill gärna höra direkt från er tjejer vad ni tycker. Nu avser jag alltså män som köpt sex av horor som självmant valt att prostituera sig och där det inte innebär trafficing och sånt.
Citera
2018-06-16, 22:13
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadCash81
Min magkänsla säger mig att närmare 100% av alla tjejer och kvinnor i Sverige officiellt tycker att prostitution är förfärligt och att alla män som någon gång köpt sex är vidriga avskum. Det verkar vara nåt slags galen PK-hysteri som gör att man inte ens kan resonera och fundera kring det, utan per automatik är det bara så.

Men vill gärna höra direkt från er tjejer vad ni tycker. Nu avser jag alltså män som köpt sex av horor som självmant valt att prostituera sig och där det inte innebär trafficing och sånt.

En viss känsla av avsmak. Och lite liksom patetisk känsla.
Känner flera sexarbetare, frivilliga sådana och vi har pratat mycket om deras klientel. Finns några grupper, de som av olika skäl, handikapp eller social oförmåga inte kan ta kontakt med kvinnor på annat sätt.
Sen finns de som envist kallar sig "vanliga män" men de är oftast rätt uppblåsta, har en övertro på sin egen förmåga, utseende, status, intelligens osv.

En "riktig man" behöver inte köpa sig sexuellt umgänge. En riktig man vet hur man gör och för sig för att få det utan att köpa sex.
En riktig man sänker sig inte till den nivån. Med det sagt, är det aldrig för sent att ändra sig och växa upp.

Män som köper sex tycker jag är ganska juvenila och jag har även levt ihop med en fd torsk i många år...så här i efterhand förstår jag inte hur det blev så pass lång relation för han stämmer verkligen in på beskrivningen ovan...tre veckor efter vår separation var han tillbaka på marknaden, och så vitt jag fått veta hände det även en del på hans tjänsteresor under vår tid. Men som sagt....han var i sitt eget tycke en riktig macho man, gentleman och så vidare....meeeen Näää.
Citera
2018-06-16, 22:25
  #3
Medlem
Tycker faktiskt det är upp till var och en. Vill man köpa sex för att slippa binda sig eller dra på sig alla skyldigheter och måsten som följer med en relation så är det väl upp till dem. Vare sig det är tjejjer eller killar. Och vill man sälja sex... tja... säger samma sak där... vill man också tjäna en slant på köpet så fine by me. Avdramatisera hela grejjen med sex. För ganska många är det bara biologi som inte behöver betyda så mycket mer än så.
Citera
2018-06-16, 22:35
  #4
Medlem
Jag tycker människor som köper sex är patetiska. Spelar ingen roll vilket kön det är på köpare/säljare och om betalningsmedlet är pengar eller uppehållstillstånd.
Iofs bättre att en man ger en thailändska uppehållstillstånd än att en batikhäxa ger en afghan det.
Citera
2018-06-16, 23:19
  #5
Medlem
S.O.Stolps avatar
Fler tjejer tycker:

(FB) Vad tänker tjejer om oss män som knullar horor - och varför?
(FB) Varför ser tjejer ner på killar som köper sex ?
Citera
2018-06-17, 00:41
  #6
Medlem
Jag låter väl helt vrickad nu men jag tycker till viss del att det är bra att man kan köpa sex. Vet flera med psykiska besvär som gjort detta i åratal vilket kanske hade kunnat slutat på ett värre sätt om det inte funnits. Däremot tycker jag att det ska vara i en bordell. Det ska vara tjejer som väljer att jobba med det, tjejerna skall drogtestas och naturligtvis testas för sjukdomar. Framförallt skall drogtesterna vara för att tjejerna skall göra detta i ett nyktert tillstånd och inte för att köpa knark. Hade jag vart fattig ich behövt pengar till eventuella barns mat och det ena valet är att jobba på birdell med koll på mej och kunder eller sno/sälja droger mm va det andra hade jag valt bordellen 7 dagar i veckan (om det va lagligt)
Citera
2018-06-17, 11:20
  #7
Medlem
BadCash81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Fler tjejer tycker:

(FB) Vad tänker tjejer om oss män som knullar horor - och varför?
(FB) Varför ser tjejer ner på killar som köper sex ?

+1 Tackar för detta, uppenbarligen fler än jag som är nyfikna på vad tjejer tycker om sexköpare. Synd bara att det känns som att det mest är extremistiska moraltanter som tagit sig tid att besvara frågeställningarna.

Hittade följande metafor i en av trådarna, den beskriver ganska bra hur jag själv känner angående öppen och ärlig prostitution vs. att lägga en sanslös massa energi + tid + pengar på att försöka få till en relation med någon vanlig tjej som man i princip kan utgå från kommer gå över till gnäll, osämja och tårar efter en tid.

Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Varför köpa en hel jävla ko när du bara vill ha lite mjölk i morgonkaffet?

DÄRFÖR blir kvinnor så kinkiga. Deras enda förhandlingsövertag tappar värde om männen springer till glädjeflickor.
(FB) Varför ser tjejer ner på killar som köper sex ?

Därmed inte sagt att jag inte försöker hitta en livslång partner som har de kvalitéer jag önskar, men ser ingen större anledning till varför jag inte ska kunna köpa en sexuell tjänst under tiden. Som att en ungdom som på sikt har en önskan om att bli självförsörjande lantbrukare inte skulle kunna få köpa mjölk i affären för att det "inte är riktig mjölk" - det blir ju bara löjligt.
__________________
Senast redigerad av BadCash81 2018-06-17 kl. 11:23.
Citera
2018-06-17, 11:29
  #8
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadCash81
+1 Tackar för detta, uppenbarligen fler än jag som är nyfikna på vad tjejer tycker om sexköpare. Synd bara att det känns som att det mest är extremistiska moraltanter som tagit sig tid att besvara frågeställningarna.
Ja, det blir ju lite "som man ropar får man svar". Dom tjejer som har starka åsikter om detta är dom som bemödar sig att svara. För andra tjejer är det kanske ingen big deal så länge det är ett ömsesidigt utbyte.

Sen kan jag passa på att tipsa om ett annat format, som verkar vara mer accepterad. Sugardating.

(FB) Sugarbabe, bästa beslutet jag gjort!
Citera
2018-06-17, 11:46
  #9
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
En riktig man vet hur man gör och för sig för att få det utan att köpa sex.

Du menar fjäskar för kvinnor för att tigga till sig ett ligg?
Citera
2018-06-17, 12:39
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadCash81
+1 Tackar för detta, uppenbarligen fler än jag som är nyfikna på vad tjejer tycker om sexköpare. Synd bara att det känns som att det mest är extremistiska moraltanter som tagit sig tid att besvara frågeställningarna.
Va? Du vill alltså veta vad tjejers åsikter är sen klagar på det och kallar det för extrema moraltanter för de inte ger dig det svar du hoppats på?

Här är en instagram som samlat massvis med historier från flertal prosituterade. Om sidan är vinklad eller ej vet vi ju inte, men det kanske kan ge dig en inblick i hur det är för vissa. Jag uppmanar dig att läsa inläggen angående deras erfarenheter. Om någonting så får du åtminstone en bra inblick i vad många tjejer tycker om torskar, dvs män som vill köpa sex.

https://www.instagram.com/intedinhora/
__________________
Senast redigerad av zcrummig 2018-06-17 kl. 12:43.
Citera
2018-06-17, 15:15
  #11
Medlem
Lisalits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zcrummig
Va? Du vill alltså veta vad tjejers åsikter är sen klagar på det och kallar det för extrema moraltanter för de inte ger dig det svar du hoppats på?

Här är en instagram som samlat massvis med historier från flertal prosituterade. Om sidan är vinklad eller ej vet vi ju inte, men det kanske kan ge dig en inblick i hur det är för vissa. Jag uppmanar dig att läsa inläggen angående deras erfarenheter. Om någonting så får du åtminstone en bra inblick i vad många tjejer tycker om torskar, dvs män som vill köpa sex.

https://www.instagram.com/intedinhora/

Vet vi inte det? Jag vet med säkerhet att den är rejält vinklad då uppropet #intedinhora frontas av Linnea Claeson; professionell feminist med den tillhörande grandiosa självbilden. Detta upprop kräver bland annat att prostituerade ska få brottsofferstatus. Med det skulle våra kunder bli ÄNNU MER anonyma vilket alla tänkande människor förstår innebär större otrygghet för sexarbetare.

De har ett annat vansinnigt krav som jag tidigare skrivit såhär om:

Citat:
4. Förebyggande insatser genom samtal om sexuella övergrepp och sexköp i skolans sexualundervisning, samt åtgärder för att minska den ekonomiska utsattheten, såsom höjd norm för existensminimum och tidigare möjligheter till skuldsanering.

Exakt vad tänkte man säga om sexarbete i skolans sexualundervisning? Jag skulle gissa på att den involverar feministisk propaganda och därmed stärka stigmat även hos barn och unga. Hur tänkte ni nu? En balanserad undervisning kan vi nämligen fetglömma.

Linnea och hennes gäng bakom detta verklighetsfrånvända "upprop" är bara några i raden av kvinnor som låtsasbryr sig.

Citat:
Ursprungligen postat av zcrummig
Jag som tjej tycker väl egentligen mest synd om tjejerna. De flesta tjejerna har ofta något typ av missbruk, att de är tvingade till det eller blivit sexuellt ofredade som unga och därav blivit skadade mentalt när det kommer sex. Jag tvivlar på att det finns kvinnor som älskar sex så mycket att de bara måste knulla män hela tiden. Ofta oattraktiva män som inte kan få sex annars. Inte heller skönt för någon tjej att ha sex med flera män/flera omgångar varje dag. Man får otroligt ont i underlivet och i många fall skavsår. Många kvinnor delar också med sig av hemska erfarenheter där torskar gjort mer än vad man kommit överrens om.

Det är saker jag hört från svenska horor. Känner spontant att det om man köper en hora så är det våldtäkt. Visst du får ett pris och en överenskommelse men i grund och botten tror jag inte vill göra det, hon gör det för hon måste, oftast av ekonomiska skäl eller missbruk skäl. Torskar som försvarar sig med "men hon säljer sig ju själv så då måste hon ju vilja det" använder bara det som ursäkt för att trösta sig själva och inte inse att de är våldtäktsmän. För att sätta det enkelt, ni köper hennes kropp inte hennes medgivande. Om hon VILLE ha sex med er hade ingen betalning behövts.

Med det sagt, jag förstår inte varför en kvinna skulle välja att bli en hora i Sverige? Svårt att förstå hur det kan vara en sista utväg för folk att gå runt ekonomiskt då Sverige har väldigt bra förutsättningar när det kommer till jobb och utbildning. Känns bara som massa gnäll. Vill du inte att äckliga gubbar ska våldta dig mot betalning, sälj inte dig själv då.

Du kallar alltså våldtäktsoffer (då prostitution enligt dig är våldtäkt) gnälliga. Så fint.

Att strunta i att sälja ”sig” om man inte vill det var annars ett bra råd, dock trodde jag att våldtäkt inte var något man kunde välja. Lite snurrigt resonemang.

Mina kunder köper definitivt mitt medgivande, vilket baseras på att vissa krav uppfylls. Förutom det överenskomna arvodet vill jag också få mina gränser respekterade. Två vuxna, samtyckande människor kan göra dessa ”transaktioner” utan att någon kommer till skada; bevisligen, då jag aldrig blivit, eller känt att jag blivit, våldtagen.

Trygga möten för mig handlar om att jag är parten i kontroll (vilket jag förstår kan vara svårt för de med liten insyn/erfarenhet av sexarbete att föreställa sig att säljaren har). Det är framförallt här det kan skilja mellan sexarbetare; att alla inte kan kontrollera situationen, och det är då det kan bli eller upplevas som otryggt. Brist på kontroll är också det som lockar dåliga kunder, och vissa av dessa kan lukta sig till det. Jag är fullt medveten om att det finns sexköpare som utnyttjar säljare som inte besitter kontrollen men det finns också väldigt många som VILL att säljaren ska vara i kontroll.

Citat:
Ursprungligen postat av crippa
Intressant med alla tvärsäkra uttalanden om "...jag vet hur det är för jag har...." eller "...de flesta tjejerna har missbruksproblem...".

Om man inte VET ska man man i stället skriva jag TROR!

Verkligheten ser inte ut som Simon Häggström låter påskina. Hur ska man annars kategorisera studenter som inte vill ta studielån eller hemmafruar som är "undernärda"? Det verkar också som om yngre generationer inte ser så allvarligt på att då och då ta betalt för att finansiera en resa eller nya kläder.

Angående det fetade så upplever jag att yngre har större problem med "sponsring". Mitt renodlade sexsäljande är förstås väldigt anonymt men att jag fått en hel del finansiellt stöd under mina studier av specifika män har flera i min bekantskapskrets vetat om. Nästan alla som är 30+ säger ungefär: "om ni kommer överens; vem fan är jag att lägga mig i moralen kring det?" medan ~20åringar tenderar att anse att det är förkastligt och ofeministiskt att acceptera sådana överenskommelser. De ska väl ha kudos för att de tycker att jag ska skämmas och inte mannen
Citera
2018-06-17, 16:20
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisalit
Vet vi inte det? Jag vet med säkerhet att den är rejält vinklad då uppropet #intedinhora frontas av Linnea Claeson; professionell feminist med den tillhörande grandiosa självbilden. Detta upprop kräver bland annat att prostituerade ska få brottsofferstatus. Med det skulle våra kunder bli ÄNNU MER anonyma vilket alla tänkande människor förstår innebär större otrygghet för sexarbetare.

De har ett annat vansinnigt krav som jag tidigare skrivit såhär om:



Linnea och hennes gäng bakom detta verklighetsfrånvända "upprop" är bara några i raden av kvinnor som låtsasbryr sig.



Du kallar alltså våldtäktsoffer (då prostitution enligt dig är våldtäkt) gnälliga. Så fint.

Att strunta i att sälja ”sig” om man inte vill det var annars ett bra råd, dock trodde jag att våldtäkt inte var något man kunde välja. Lite snurrigt resonemang.

Mina kunder köper definitivt mitt medgivande, vilket baseras på att vissa krav uppfylls. Förutom det överenskomna arvodet vill jag också få mina gränser respekterade. Två vuxna, samtyckande människor kan göra dessa ”transaktioner” utan att någon kommer till skada; bevisligen, då jag aldrig blivit, eller känt att jag blivit, våldtagen.

Trygga möten för mig handlar om att jag är parten i kontroll (vilket jag förstår kan vara svårt för de med liten insyn/erfarenhet av sexarbete att föreställa sig att säljaren har). Det är framförallt här det kan skilja mellan sexarbetare; att alla inte kan kontrollera situationen, och det är då det kan bli eller upplevas som otryggt. Brist på kontroll är också det som lockar dåliga kunder, och vissa av dessa kan lukta sig till det. Jag är fullt medveten om att det finns sexköpare som utnyttjar säljare som inte besitter kontrollen men det finns också väldigt många som VILL att säljaren ska vara i kontroll.



Angående det fetade så upplever jag att yngre har större problem med "sponsring". Mitt renodlade sexsäljande är förstås väldigt anonymt men att jag fått en hel del finansiellt stöd under mina studier av specifika män har flera i min bekantskapskrets vetat om. Nästan alla som är 30+ säger ungefär: "om ni kommer överens; vem fan är jag att lägga mig i moralen kring det?" medan ~20åringar tenderar att anse att det är förkastligt och ofeministiskt att acceptera sådana överenskommelser. De ska väl ha kudos för att de tycker att jag ska skämmas och inte mannen
Oj du har rätt, mitt resonemang gick fan inte ihop..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback