Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2018-06-27, 19:46
  #73
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Skribenten överdriver så det står härliga till, jag har varit flertalet gånger med på BB och killarna stryker som vålnader i korridorerna. Rejält betagna. De enda som såg på TV var par med en liten bebis i famnen. Usch vad jobbigt det måste vara att hata t o m på BB. Sådana här förvuxna bebisar som skribenten ska alltså uppfostra barn.
Ja endera överdriver hon eller också har hon haft en dålig erfarenhet.

Själv har "slängt" ut pappor från sovsalen -- i ett fall för att ägget dessutom snodde mammans säng och låg där och gosade med barnet, medan hon som nyförlöst fick sitta i fåtöljen och titta på (idiotiska kommentarer hade han också)

Normalt fungerar det, och normalt har männen vett om att inte hänga sig kvar hela natten om det är delad sovsal.
Men det är inte alltid så - och jag har varit på BB ett antal gånger givet att jag har fem barn och fyra barnbarn.
Citera
2018-06-27, 19:51
  #74
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Ja självklart, är det jag syftar på som sagt var tänkte att jag inte skulle behöva skriva ut det så ordagrant.

Men männen får väl knappast sova i samma rum som andra nyförlösta, har inte paret eget rum då? Borde väl vara en självklarhet. Nu hoppas jag dock inte det finns så många kvinnor som är så beroende av sina män att de måste ha dem där dygnet runt.
När jag fick mina sista så låg vi på sal för fyra och männen var kvar i rummet tills jag sa ifrån till personalen.

Hur det annars fungerar vet jag inte -- min dotter som haft sin man hos sig hela tiden efter förlossning (nästan två månader ena gången och en vecka andra) har inte haft normalförlossningar utan fått intensivvård och då har de haft eget rum.

Har de eget rum så är det givetvis helt okej.

Citat:
Det jag syftar på är att när männen väl är där några timmar så ska du kunna vistas i tv-rummen och liknande på samma sätt som mammorna. Däremot kan jag förstå om en kvinna skulle känna sig obekväm om en annan kvinna pro mt skulle ha sin man sovandes intill sig om det är flera kvinnor i samma sal.
Vi är nog ganska överens, och det är ju så att även mammorna får ta hänsyn till varandra i TV-rummet.
Citera
2018-06-27, 19:52
  #75
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
När jag fick mina sista så låg vi på sal för fyra och männen var kvar i rummet tills jag sa ifrån till personalen.

Hur det annars fungerar vet jag inte -- min dotter som haft sin man hos sig hela tiden efter förlossning (nästan två månader ena gången och en vecka andra) har inte haft normalförlossningar utan fått intensivvård och då har de haft eget rum.

Har de eget rum så är det givetvis helt okej.


Vi är nog ganska överens, och det är ju så att även mammorna får ta hänsyn till varandra i TV-rummet.

Då har vi förstått varandra. Sorry om jag var otrevlig, värmen och trött. Dock ingen ursäkt men en förklaring
Citera
2018-06-27, 19:55
  #76
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Då har vi förstått varandra. Sorry om jag var otrevlig, värmen och trött. Dock ingen ursäkt men en förklaring
Detsamma, sorry om jag var otrevlig.
Citera
2018-06-27, 19:57
  #77
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Detsamma, sorry om jag var otrevlig.

Ingen fara, vi båda verkar duktiga på att hetsa upp oss och dra i lite för stora växlar
Citera
2018-06-27, 20:01
  #78
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja endera överdriver hon eller också har hon haft en dålig erfarenhet.

Själv har "slängt" ut pappor från sovsalen -- i ett fall för att ägget dessutom snodde mammans säng och låg där och gosade med barnet, medan hon som nyförlöst fick sitta i fåtöljen och titta på (idiotiska kommentarer hade han också)

Normalt fungerar det, och normalt har männen vett om att inte hänga sig kvar hela natten om det är delad sovsal.
Men det är inte alltid så - och jag har varit på BB ett antal gånger givet att jag har fem barn och fyra barnbarn.

Har aldrig hamnat i delad sovsal, bara delat badrum, bäddat (not intended) för trubbel såklart. Synd att det skall strula med en sådan här otroligt fin sak som en födsel. Bra gjort av dig med uppfostran på plats!
Citera
2018-06-27, 20:10
  #79
Medlem
orolfstolles avatar
Vore bra om det kunde framgå att de "brölande grabbgängen som pinkar in sitt revir" består av BLATTAR! Inget jävla annat än BLATTAR! Jämför skyltarna på akutmottagningarna: "Högst två anhöriga per patient" och "Här har vi nolltorenans mot svordomar och hot mot personalen" !! ALLT HANDLAR OM DE JÄVLA BLATTARNA, INGEN ETNISK SVENSK SKAPAR DESSA PROBLEM!! VAD ÄR DET NI INTE FATTAR? UTVISA/FÖRINTA BLATTARNA=PROBLEMET LÖST!
Citera
2018-06-27, 20:26
  #80
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Har aldrig hamnat i delad sovsal, bara delat badrum, bäddat (not intended) för trubbel såklart. Synd att det skall strula med en sådan här otroligt fin sak som en födsel. Bra gjort av dig med uppfostran på plats!
Tack.

Jag har aldrig upplevt eget rum på BB, utom för min dotter som krävde intensivvård.

Jag har i Stockholm haft tvåbäddsrum efter en förlossning, men övriga fyra har i Stockholm och Sörmland varit fyra bäddar.

Jag har därför valt att åka hem tidigare - mot läkarnas inrådan, eftersom det är rotation på bäddarna och när du pratat med mammorna i rummet så försvinner de och ersätts av nya.
Citera
2018-06-28, 08:47
  #81
Medlem
Som sagts så verkar detta lite snevridet, både artikeln och diskussionen.

Artikeln verkar basera allt på att några grabbar kollade på fotboll och var lite högljudda en gång.
Allt som oftast så är killarna ganska osynliga och man är där för att stötta sin partner så gott det går (själv var man mest skräckslagen och när ens barn kommer ut med navelsträngen runt halsen får man panik och känner sig sjukt maktlös).
Och visst ska inte män ha en fotbollskväll på BB och va högljudda, men det problemet måste vara extremt litet och sällsynt.

Sen så verkar många som diskuterar tro att hon vill förbjuda män helt. Men är väl mer att skribenten inte vill ha några högljudda grabbgäng där. Men som sagt så kan inte detta vara ett stort problem, i alla fall inte av min erfarenhet.
__________________
Senast redigerad av Robzyd 2018-06-28 kl. 09:05.
Citera
2018-06-28, 09:48
  #82
Medlem
Hörde henne debattera med Johan Ingerö i P1 Morgon för ett par veckor sedan, förmodligen dagen efter att hennes artikel varit inne i Expressen, och hon verkade lika rabiat och självrättfärdig som Kakan, Maria Ferm eller Ebba Witt-Brattström. Och i PI handlade det inte primärt om något gäng som kollat på fotboll, hon ansåg helt enkelt att männens närvaro och "gluttande" på kvinnorna i korridorer och vid själva förlossningen kunde göra de senare otrygga. Hennes inställning var ganska uppenbart att män skulle hållas i koppel och hutas åt, och inte bara på BB. En typisk FI-minist i liberal förpackning.

Ingerö, som förr i tiden, var så aggressivt gapig, höll en betydligt lugnare och mer saklig framtoning och lät sig inte provoceras.
__________________
Senast redigerad av HepCat-X 2018-06-28 kl. 09:51.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback