Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-16, 06:52
  #1
Medlem
Nedanstående skribent anser det.
https://www.expressen.se/debatt/slan...angen-fran-bb/
Jag håller med till punkt och pricka.
Citera
2018-06-16, 06:56
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskindiskmdel
Nedanstående skribent anser det.
https://www.expressen.se/debatt/slan...angen-fran-bb/
Jag håller med till punkt och pricka.

Man ska inte behöva klicka på en länk för att känna till innehållet i en trådstart?
Vad är det du håller med om? Kan du kanske dela med dig?
Citera
2018-06-16, 07:36
  #3
Medlem
Jag citerade lite ifrån artikeln.


Citat:
Att jag som nyförlöst med en bebis vid bröstet, i kläder fläckade av mjölk och blod, skulle slå mig ned bland manspreadande snubbar kändes inte som ett alternativ.

Det som en gång var en trygg kvinnovärld har invaderats av män som skall pinka in sitt nyblivna faderskap, skriver Malin Lernfelt.

Citat:
Par som säger "vi är gravida" är inte härliga

Det finns de som tycker att det låter jämställt och härligt att som par säga att "vi är gravida". Det är inte ett dugg härligt. Män är inte gravida. Att påstå något sådant är att gravt förminska de risker en kvinna utsätter sig för under havandeskap. När män gråter floder (till exempel i SVT Väst 24/5) över att de inte blir tillräckligt bekräftade inom mödravården och menar att det är ett problem att barnmorskan primärt vänder sig till kvinnan, är det rentav oförskämt.

Citat:
Är det verkligen så svårt att finna sig i att kvinnor för en gångs skull står i centrum? Att barnmorskan faktiskt helt rimligt har fokus på den som riskerar att drabbas av preeklampsi, proppar eller graviditetsdiabetes?


Det där lät klokt och väldigt förnuftigt, jag gillar det!
Håller med, jag också!
Citera
2018-06-16, 08:47
  #4
Medlem
Patetisk kvinna.

1. Männen är där för att kvinnorna (mamman, personalen) vill ha dit dem.

2. I egenskap av värdelös feministfitta är hon så klart stolt singelmamma utan man och är därför avundsjuk på kvinnor som faktiskt har en pappa till sin bebis

3. Kvinnor bör INTE ha någon yttrandefrihet. Det är skadligt för demokratin att kvinnor fyller spaltmeter i median med värdelös sörja likt denna, samtidigt som det finns verkliga politiska frågor som måste debatteras. Fråga er själva, hade vi haft massinvandring, miljöförstörelse, bostadsbubblor osv om dessa kvinnor hade hållit käften och förstått att de inte har någonting att bidra med i den offentliga debatten?

Kvinnligt tjafsande hör hemma i syjuntor och kaféer, de saknar existensberättigande i offentlig debatt.
Citera
2018-06-16, 09:03
  #5
Medlem
Kennethkvartings avatar
Nu har vi skapat ett samhälle där det är tanken att pappan ska vara närvarande och delaktig under hela barnets uppväxt.

Vissa riksdagspartier vill tom dela föräldraförsäkringen.

Då är det fan inte mer än rätt att fadern tillåts vara med lite där i början också. För jag lovar att det är betoning på lite.

Däremot ska man som blivande/nyss bliven far ge fan i att gnälla om man känner sig "osedd" eller nåt liknande böguttryck.

Jag gar inte läst artikeln i sin helhet, så jag vet inte, men jag tolkar det som att kärringen är singel, då kan jag förstå om hon är bitter, så då är det som vanligt tidningens ansvarige utgivare som har felat som låtit smörjan passera filtret.
Citera
2018-06-16, 11:16
  #6
Medlem
Jag vägrar klicka på länkar från hor-expressen.
De hänger ut vanligt folk för att tjäna pengar på det.
Alla som klickar på länken stödjer deras beteende.

Så någon slumpmässig feministtjockis skriver en massa trams i en skittidning och så ska man tycka massa saker om detta?
Vem bryr sig egentligen vad denne person tycker?

De som är på BB är familjen som ska ha barn.
Att skribenten ser ner på män kanske hon ska ta med sin psykolog.
En kvinna är inte ensam i barnafödandet. Delen där ungen ploppar ut är bara en väldigt väldigt liten del av allt innan och efter. Mannen är där och stöttar och tar om hand.

Har man ingen man så förstår jag skribentens avundsjuka.
Det kan inte vara roligt att genomgå detta själv. Varken de första nio månaderna innan ungen kommer eller de resterande 20 åren med barnuppfostran.

Varför skulle hon behöva slå sig ner bland massa män?
Stanna på ditt rum eller åk hem.
Det är ingen som vill vara på BB/förlossningen längre än nödvändigt.
Citera
2018-06-16, 12:10
  #7
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskindiskmdel
Nedanstående skribent anser det.
https://www.expressen.se/debatt/slan...angen-fran-bb/
Jag håller med till punkt och pricka.
Du kan hålla med hur mycket du vill. I min värld så är barnavården till för barnen o inte mammorna. Det måste vara jobbigt för både dig o skribenten att pappor tar hand om sina barn.
Citera
2018-06-16, 13:37
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Du kan hålla med hur mycket du vill. I min värld så är barnavården till för barnen o inte mammorna. Det måste vara jobbigt för både dig o skribenten att pappor tar hand om sina barn.

Eftersom jag är pappa själv tycker jag inte att det är speciellt jobbigt. Jo ibland förstås.
Moderna "män" som är gravida kan dra åt helvete. Mannen ska finnas där som stöd och backup men försöker de ta sig ton kan de dra åt helvete.
Citera
2018-06-16, 14:15
  #9
Medlem
Mooons avatar
När vi fick barn blev det lite komplikationer och jag var ubertacksam att min man kunde vara med. Han fick hjälpa till med både mig och med lille bebben. Så visst är det toppen att män kan vara med. Men som sagt, han hade fullt upp och vi var helt uttröttade så tog vi inte hand om varandra så sov vi eller tog promenader för att komma bort från avdelningen en stund.

Men hade jag mått bättre och klarat det hela själv så hade det varit värdefullt att få umgåtts mer med de andra mammorna. Som förstföderska hade det varit värdefullt att få bolla frågor som naturligt endast rör mammor som avslag och amning. Då blir det ett praktiskt problem om uppehållsrummet befolkas av anhöriga. Var ska man ta vägen då?
Citera
2018-06-16, 14:49
  #10
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskindiskmdel
Eftersom jag är pappa själv tycker jag inte att det är speciellt jobbigt. Jo ibland förstås.
Moderna "män" som är gravida kan dra åt helvete. Mannen ska finnas där som stöd och backup men försöker de ta sig ton kan de dra åt helvete.
Asså. Det finns fördelar med att vara en gravid man. Själv gick jag upp 20kg under graviditeten utan att behöva göra det jobbiga😉
Ska jag vara saklig?
Jag är för jämställdhet o jag var engagerad med barnen, vilket inte hon var. Det får jag igen i dag.
För mig var det en självklarhet att ex åka till BVC med dem. Kalla mig för vad ni vill. Men jag valde själv att vara velourpappa.
Citera
2018-06-16, 15:35
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
När vi fick barn blev det lite komplikationer och jag var ubertacksam att min man kunde vara med. Han fick hjälpa till med både mig och med lille bebben. Så visst är det toppen att män kan vara med. Men som sagt, han hade fullt upp och vi var helt uttröttade så tog vi inte hand om varandra så sov vi eller tog promenader för att komma bort från avdelningen en stund.

Men hade jag mått bättre och klarat det hela själv så hade det varit värdefullt att få umgåtts mer med de andra mammorna. Som förstföderska hade det varit värdefullt att få bolla frågor som naturligt endast rör mammor som avslag och amning. Då blir det ett praktiskt problem om uppehållsrummet befolkas av anhöriga. Var ska man ta vägen då?
I ena stunden är det bra att mannen är där, i andra är det inte bra. Livet är komplicerat eller hur?
Citera
2018-06-16, 18:16
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Asså. Det finns fördelar med att vara en gravid man. Själv gick jag upp 20kg under graviditeten utan att behöva göra det jobbiga😉
Ska jag vara saklig?
Jag är för jämställdhet o jag var engagerad med barnen, vilket inte hon var. Det får jag igen i dag.
För mig var det en självklarhet att ex åka till BVC med dem. Kalla mig för vad ni vill. Men jag valde själv att vara velourpappa.

Mitt påstående förutsatte en kompetent mamma. Saknas det en sån är det förstås jättebra att pappan rycker in.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback