Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-16, 03:32
  #1
Medlem
Godmorgon får jag nästan lov att säga. men skit i det.

Det jag vill diskutera lite är vad man kan, bör och inte bör göra med sitt dyrbara kief.

Jag har aldrig varit en stor W rökare, det var Alltid och enbart brass för mig i alla år. Jag tyckte gräset i sverige var ren s k i t på den tiden, visst rena indica hascher är mer psykoaktiva, eller dom kan "kännas" så men det tänkte man ju inte på den tidne när man var såpass ung bakom öronen.

Så, har råkat samla på mig en mängd kief nu. Vill ha tips på vad jag ska göra mde det.
Jag har kanske 5gram säg.

Vad får jag mest bang for bucket för teknik?
Vilken metod blir jag mest stenad?

Tack på förhand!

PS. Röker bara Bhong ska nämnas. Alllt i bhong. Men har såklart pipa och rullpapper tillhands också.
Citera
2018-06-16, 09:18
  #2
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Gör som jag gör när jag röker mitt eget is-hasch jag gör.
Jag gör små små flarn av haschet som jag sen lägger i min majspipa som är preparerad med ett gammalt hederligt "vattenkransnät" i toppen så att man enkelt kommer åt med lågan.
Sen tömmer jag lungorna på luft så att jag kan ta ett djupt andetag och för lågan till haschet samtidigt som jag suger in under hela tiden jag ser att det glöder, och slutar ej innan det har slutat glöda.
I princip inget av det goda går till spillo på det viset, samt att man inte behöver så väldigt mycket för att det skall färga.

En del gillar inte att göra så då dom hellre sitter med en joint och är ute efter den själva sociala samvaron man får av att sitta och dela på en joint.
Jag är dock mer målorienterad och struntar helt i ritualer runt rökande, jag vill åt effekten som jag tycker är det viktiga, och efter att ha använt cannabis under flera årtionden så tycker jag att jag har hittat den teknik som ger mig mest pang för pengarna så att säga.
Citera
2018-06-16, 10:42
  #3
Medlem
Thubbes avatar
Ja kief är inget vidare i joint i alla fall. Att sprinkla kiefen över tobaken ger en illasmakande cigarett och ett kortvarigt rus som inte heller är så starkt. Kief i joint är med andra ord ineffektivt. Pipa låter som en bra idé, själv föredrar jag att vape:a kiefet för det slår på fint som fan, men har man ingen vape så kan ju det vara lite svårt.

Det går faktiskt att röka det som i en crack-pipa. Om du har ett glasrör eller en glödlampa eller liknande kan du lägga in kiefen där, elda utanpå glaset tills kiefen smälter och sen andas in röken.
Citera
2018-06-16, 11:51
  #4
Medlem
Krickerts avatar
Jag skulle ha rökt det rent i en mindre bong.
Med ett finmaskigt nät i koppen.
Citera
2018-06-16, 15:52
  #5
Moderator
kvm3s avatar
Du kan köpa en enkel haschpress och göra dig några bitar riktigt fint hasch. En youtubesökning på "kief hash" lär visa hur den enkla processen ser ut.
Citera
2018-06-16, 16:23
  #6
Medlem
Thubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Du kan köpa en enkel haschpress och göra dig några bitar riktigt fint hasch. En youtubesökning på "kief hash" lär visa hur den enkla processen ser ut.
Vad är fördelen med detta? Är det bara för att kiefet ska bli mer praktiskt att hantera eller finns det andra anledningar att göra hash av kiefet?

Edit: Fan den här videon hade ju astung musik
How to turn Kief into Hash
Citera
2018-06-17, 11:10
  #7
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thubbe
Vad är fördelen med detta? Är det bara för att kiefet ska bli mer praktiskt att hantera eller finns det andra anledningar att göra hash av kiefet?
Just så. Övriga egenskaper hos kiefet påverkas ej av att det pressas.
Citera
2018-06-17, 14:48
  #8
Medlem
Bruden ville testa röka men hade inget hemma så tog tokak och hällde över en hög med kief över det och rulla ihop. dethär kiefen är ju massor av olika strains i samma grinder resultatet blev en riktig jävla bomb
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback