Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-16, 00:09
  #1
Medlem
T-Todts avatar
Jag ska köpa mig en by dator. Med min budget har jag att välja mellan en relativt bra PC, eller en Mac Mini inkl tillbehör. Alltså tangentbord och mus. Kommer uteslutande att ha datorn till musikproduktion. På PC använder jag Reason men är nyfiken på Logic. Är väldigt osäker på vad som är bäst just för mitt behov.

Om någon har erfarenhet vore jag tacksam för input.
Citera
2018-06-16, 00:33
  #2
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-Todt
Jag ska köpa mig en by dator. Med min budget har jag att välja mellan en relativt bra PC, eller en Mac Mini inkl tillbehör. Alltså tangentbord och mus. Kommer uteslutande att ha datorn till musikproduktion. På PC använder jag Reason men är nyfiken på Logic. Är väldigt osäker på vad som är bäst just för mitt behov.

Om någon har erfarenhet vore jag tacksam för input.

Inte sysslat med musikproduktion, men jag var sjukt nöjd med min förra mac mini (2011), som jag relativt nyligen bytte ut. Väldigt prisvärd för det man fick. (iaf då).
Citera
2018-06-16, 12:32
  #3
Avstängd
just-in-i-anuss avatar
Någon Mac Mini ska du inte köpa nu. Den modellen som säljs av Apple nu lanserades i oktober 2014. Vissa hoppas på en uppdatering till hösten men det är långt ifrån säkert.
Citera
2018-06-16, 21:06
  #4
Medlem
T-Todts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Inte sysslat med musikproduktion, men jag var sjukt nöjd med min förra mac mini (2011), som jag relativt nyligen bytte ut. Väldigt prisvärd för det man fick. (iaf då).
Okej, köpte du originaltillbehör? Jag vill få det till en kostnad på ca 7k om man köper en av dom billigare modellerna. Fast jag har ett behov av trådlöst tangentbord och mus. Så det har jag räknat in.
Citera
2018-06-16, 21:08
  #5
Medlem
T-Todts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av just-in-i-anus
Någon Mac Mini ska du inte köpa nu. Den modellen som säljs av Apple nu lanserades i oktober 2014. Vissa hoppas på en uppdatering till hösten men det är långt ifrån säkert.
Sett till prestandan så är Mac Mini inte ett dåligt alternativ trots att dom är från 2014. Jag tänker ju specifikt ha en sådan för musikproduktion och inte för att spela datorspel på.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback