• 1
  • 2
2018-06-15, 23:41
Medlem
Ramhuvuds avatar
Hej hej!En kort historia. Ja, jag vet att mnga har det vrre men knner mig jvligt i less och slut p den hr situationen. Avslutade en utbildning tidigare i juni vilket innebar reducerat CSN d juni inte klassas som hel skolmnad. Det blev inte speciellt mnga slantar direkt. Efter det s fick jag min skatteterbring och insg direkt att det hr inte kommer hlla.

Jag har betat av s mycket jag kan och jag har jobb frn och med Juli men har nd tv fakturor kvar, en frn sjukhusvistelse och en skolrelaterad. Hade jag betalat av alla samtidigt hade jag inte haft ett re kvar
Nu till min frga, hur fan verlever man 6 veckor p 900spnn? Jag har inte speciellt mycket jag kan slja och frhoppnigsvis blir jag intagen till hgskola i hsten och hller jag mig i alla fall ver ytan med hjlp av CSN.Jag har ssongsjobb vilket lter mig betala av skulderna och jag har inte kronofogden efter mig efter som ingen av fakturorna har passerat sista inbetalningsdatum

Har ni ngra tips? Jag har ingen bil (lite drfr jag ska jobba, s jag kan ta krkort) s sysselsttning i motorfordon gr tyvrr bort.

r det bara g in nrmsta butik och frga om anstllning?
Citera
2018-06-15, 23:50
Medlem
Kontakta socialen ekonomi.
Inget att skmmas fr.
Det r det dina frldrar betalat skatt fr.
Citera
2018-06-15, 23:54
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramhuvud
Hej hej!En kort historia. Ja, jag vet att mnga har det vrre men knner mig jvligt i less och slut p den hr situationen. Avslutade en utbildning tidigare i juni vilket innebar reducerat CSN d juni inte klassas som hel skolmnad. Det blev inte speciellt mnga slantar direkt. Efter det s fick jag min skatteterbring och insg direkt att det hr inte kommer hlla.

Jag har betat av s mycket jag kan och jag har jobb frn och med Juli men har nd tv fakturor kvar, en frn sjukhusvistelse och en skolrelaterad. Hade jag betalat av alla samtidigt hade jag inte haft ett re kvar
Nu till min frga, hur fan verlever man 6 veckor p 900spnn? Jag har inte speciellt mycket jag kan slja och frhoppnigsvis blir jag intagen till hgskola i hsten och hller jag mig i alla fall ver ytan med hjlp av CSN.Jag har ssongsjobb vilket lter mig betala av skulderna och jag har inte kronofogden efter mig efter som ingen av fakturorna har passerat sista inbetalningsdatum

Har ni ngra tips? Jag har ingen bil (lite drfr jag ska jobba, s jag kan ta krkort) s sysselsttning i motorfordon gr tyvrr bort.

r det bara g in nrmsta butik och frga om anstllning?

Brja jobba genererar generellt ln om 55 dagar... s det gynnar dig inte...

900 kr r ingen konst att ta sig mtt p.
Mycket havregryn och potatis. Det mttar bra per krona.

Rkningar du har kvar ringer du till bolagen och frklarar lget och nskar uppskov.
Citera
2018-06-16, 00:15
Medlem
S.O.Stolps avatar
Snarlika spekulationer:

(FB) Sitter i skiten...mste ha ett ln p 1000 :-
(FB) Tv mnader utan jobb, pank, vad gra?
(FB) Klara mig tills nsta ln
Citera
2018-06-16, 00:15
Medlem
Ramhuvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurik
Kontakta socialen ekonomi.
Inget att skmmas fr.
Det r det dina frldrar betalat skatt fr.

Har varit i liknande sits frr (nej jag pundar inte) dr jag fick alldeles frlite skatteterbring fr att klara mig tills jag brjade jobba.

Brjar jag jobba 1:juli s fr jag allts inte den lnen fr i augusti? MEN VAFAN! Om jag kommer in p hgskolan s har jag ju min frsta utbetalning frn CSN i samma veva dr. S juni och juli r fattigmnader fr studerande antar jag?...Jag ber om urskt, blev lite frusterad dr.

Om jag ska vnda mig till socialen ekonomi (ven jag har betalat skatt i cirkus 10 r, inte bara pronen), vnder jag mig d till mitt lokala soc? Krver de 3 mnaderes uttag eller rcker det med att frklara situationen?

Tack Mamma och Pappa-flashback som ger mig de rd som mina riktiga frldrar aldrig riktigt brydde sig om att upplysa mig om
Citera
2018-06-16, 00:18
Medlem
SYSTEMexes avatar
En skl havregrynsgrt kostar 5 kr eller dyl. 1 kg pasta ~15 kr. Kolla blocket ifall du kan passa ngons hund eller katt fr ngra hundringar.
Citera
2018-06-16, 00:19
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramhuvud
Har varit i liknande sits frr (nej jag pundar inte) dr jag fick alldeles frlite skatteterbring fr att klara mig tills jag brjade jobba.

Brjar jag jobba 1:juli s fr jag allts inte den lnen fr i augusti? MEN VAFAN! Om jag kommer in p hgskolan s har jag ju min frsta utbetalning frn CSN i samma veva dr. S juni och juli r fattigmnader fr studerande antar jag?...Jag ber om urskt, blev lite frusterad dr.

Om jag ska vnda mig till socialen ekonomi (ven jag har betalat skatt i cirkus 10 r, inte bara pronen), vnder jag mig d till mitt lokala soc? Krver de 3 mnaderes uttag eller rcker det med att frklara situationen?

Tack Mamma och Pappa-flashback som ger mig de rd som mina riktiga frldrar aldrig riktigt brydde sig om att upplysa mig om

Ja, du vnder dig till ditt lokala soc. Och ja, de krver vanligtvis 3 mnaders kontoutdrag.
Citera
2018-06-16, 00:21
Medlem
Eftersom du sitter p flashback s antar jag att du har en mobiltelefon eller dator. Dom kan du alltid slja. Desperata tider krver desperata tgrder.
Citera
2018-06-16, 00:59
Medlem
Ramhuvuds avatar
Har eventuellt kpare p datorn vilket knns sknt. Men ska nda hra med soc p mndag ifall de kan hjlpa mig tills min ln kommer.
Citera
2018-06-16, 01:24
Medlem
zuppja0s avatar
Om du har lite stake kan du alltid g runt i omrden och ringa p och sga att du r i en liten knippa och be om pantflaskor. Kan med skerhet pst att folk gladeligen ger bort sin pant, dem flesta tycker det r sknt att bli av med den. Dock s krver det sin man att "snka sig" till det mbetet.
Citera
2018-06-16, 02:47
Medlem
Ramhuvuds avatar
Tack fr rdet om det nu var serist men jag tvivlar p att jag kommer lsa min ekomoniska situation genom att panta burkar i drygt 3 veckor till innan mitt jobb brjar.
Citera
2018-06-16, 08:13
Medlem
IRMEs avatar
Men herregud, det r vl inget som helst problem - du fr skert till och med ver till ett par bira om du vill det. Kp ris, rotfrukter, torkade bnor och linser. Sen kan du kpa p dig lite matgrdde och buljongtrningar s kan du gra grytor att klara dig i mnader.

Kp lite mjl s kan du gra brd ocks.

Typ gratis.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här