Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-06-17, 12:41
  #49
Medlem
E.Erikssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rickydickie
Övertala mig varför man inte bör begå självmord trots att man är: ful, socialt handikappad, kan inte skaffa vänner som vill vara med en utanför skolan/jobbet, aldrig kysst en tjej, aldrig varit med en tjej i ett romantiskt förhållande, ser 20 år äldre än vad man är trots att man är väldigt ung (dvs inga tjejer ens egen ålder är intresserade, eller för den delen några tjejer/kvinnor alls), förvisso intelligent men totalt värdelös akademiskt.

Varför ska jag inte begå självmord?
Det finns en plats för dig också. Se det som en sport att lyckas hitta den. Att begå självmord är att aldrig komma in i matchen för att man inte fattade spelets regler. Skärp till dig istället.
Citera
2018-06-17, 16:31
  #50
Medlem
Du kommer ju ändå dö en vacker dag, så varför stressa fram det? Gör det bästa du kan av din situation, samt tänk på alla andra du skadar när du tar ditt liv.


https://m.youtube.com/watch?v=WcSUs9iZv-g
Citera
2018-06-17, 17:42
  #51
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Många som begår självmord för att dem har Asperger. Det är kankse det öde för vissa att man har ingen lott i livet att spela ned. Då gäller det begå självmord. Vad är livet? När jag tänker att leva på hur synd det är om er; tänker jag synd att nu fick de så, oftast är det ingen tjej som skon klämmer att det är det som saknas. Bara man hade en tjej så vore allt bra. Man satsa då på att försöka få en tjej. Liksom hur ska få en tjej,? Vad för tjej?- vad som bara turen kunde träffa men också beror på dig.hur du ser ut. Som sagt ful då blair det svårigheter. Jag tror inte på alla myter om mannen måste vara snygg. Utan det gäller hitta en personlighet. För mig har det varit psykisk sjukdom som gett meningen till mig just att ha sjukdom.det är det jag gillar.
Citera
2018-06-17, 20:04
  #52
Medlem
pottsorks avatar
Läs lite Nietzsche, tex "mänskligt, alltför mänskligt".

I någon grad satt jag i samma sits som du för 10-15 år sen. Med alla gängse mått mätt var jag ganska misslyckad.

Men den boken fick mig att inse att alla jävla mått var externa grejer, en baseline för framgång i vårt förbannade samhälle. Inget av det där betydde egentligen något för mig. Ingen bil, hus, flickvän, barn, hund? Nä, jag behövde inget av det. Frånvaron av de sakerna störde mig inte så mycket om det inte vore för att det förväntas av en man i min ålder att ha det, annars är man misslyckad.

Nä, om du istället låter din egen vilja definiera vad framgång innebär för dig så släpper rätt mycket av tyngden från axlarna. Sätt upp några mål. Jag var skitdålig på gympan i skolan. Kunde inte springa 300 meter utan blodsmak i munnen.

Att göra upp med den svagheten blev mitt mål. Gick på konstant voltaren första månaden. 500m blev 1km, som blev 5km, milen. Gjorde Göteborgsvarvet på en kass tid. Tränade vidare. Broloppet, Köpenhamn maraton.

Egentligen aldrig på några bra tider, men jag lyckades. Jag effin gjorde det. Det var framgång för mig. Att vilja göra något som var svårt och lyckas.

På den framgången kunde jag bygga mig själv som den individ jag ville vara. Nu har jag hus och familj.

Låt aldrig någon annan bestämma kriterierna för vad som gör dig misslyckad.
Citera
2018-06-17, 20:54
  #53
Medlem
Våran värld är skapad av Gud och han driver den Katolska kyrkan. Genom den förklarar han att de som gör självmord gör en stor felaktig handling och den kommer att bestraffas hårt av honom efter att jordelivet är slut. Därför ska man inte göra självmord. Vidare så är det bra att bli troende katolik och leva livet som det är menat att levas enligt Gud som skapat världen.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback