Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
2018-06-15, 20:55
  #1
Avstängd
Plaguetongues avatar
Tredje gången gillt!

"tripprapport" på en tripp som inte egentligen var en "tripp" utan nånting mer åt det grova självkurerande hållet.

den första tråden och allt flummande för dom som orkar och jag kommer klippa lite text därifrån. (FB) Pågående tripp

men det kommer en full tripprapport iallafall nu, sen går det bra att diskutera efter tankar och reflekteringar och planer för att gå vidare. Jag ber om ursäkt för eventuella stavfel då jag inte är helt nykter än och blir knullad av possitiv energi och sköna tankar fortfarande.

Tripprapporten

22:00 beslutar mig efter mycket velande och ångest att bräcka mitt eget psyke med Hallucinogenerna och eftersom det är min första tripp någonsin så är ju chansen att lyckas bättre antar jag, gick igenom lite små förberedelser bara.


22:30 tog en lapp chilling gnomes 200ug och rostade mackor och åt, satte på chillmusik och klappade katten en stund. det vanliga, man chillar lite, kollar facebook och så, åt lite för att vara fysiskt redo för en lång tripp.

23:20 har tagit på mig kängorna och tänkte ta en skogspromenad i kvällsregnet medans jag väntar på att drogeffekterna ska börja verka,
känner mig väldigt lugn men samtidigt på nåt sätt exalterad och glad, känslan är possitivt laddad med en aning rädsla inblandat.


jag går ut på promenaden och känner mig allmänt skön, går in på stigen och känner hur skogen sväljer mig på nåt sätt, massa björkgrenar hänger ner över stigen.
men jag seglar tappert in i skogen och känner mig nästan helt normal, jag tycker dock på nåt vis att det är spännande att promenera ute i skogen mitt i natten själv.

efter en knapp kilometer kommer jag fram till en närliggande sjö, så jag sätter mig på en bänk och tar fram telefonen, sitter där kanske i 15 minuter.

00:00 ungefär, trots att jag har telefonen i handen så kollade jag inte eller memorerade iallafall inte vad klockan var. Här langar jag upp en lapp till ur den lilla påsen och lägger på tungan och sen börjar jag sakta lunka ner mot vägen samtidigt som jag sätter igång reo speedwagon på spotify och seglar bort i tankarna

00:20 kollar mobiltelefonen och klockan är nästan halv ett, jag har gått en omväg hemmåt och det börjar bli riktigt mörkt ute. börjar blåsa och susa i träden men regnet har upphört.

00:30+ nu är jag nästan hemma typ en kilometer kvar, det är nu det börjar mörkna i huvudet på mig, får en känsla av (hur ska jag beskriva den?) betong som stelnar i ryggen, samtidigt som
isvindar tycks passera rakt igenom kroppen på mig. jag får känslan av att nånting följer efter mig och jag ökar på farten litegrann, tar en liten genväg in i skogen igen, här känns det som att
det börjar gå långsamt, som att jag var och promenerade i en gele eller nåt sammtidigt känner jag hur det börjar krypa insekter över hela kroppen och stressen börjar bli påtaglig. känner hur
nånting jagar mig, stress övergår i panikkänslor och jag börjar småspringa, börjar ångra att jag tog den andra lappen men ner skulle den.

01:00 Känslorna jag har nu är helt sjuka. panik, ågren, ensamhet, köld, försvarslöshet samt en stark "psykisk smärta" som hammrade på. det är alltså precis allt det vanliga trippare vill undvika så vad gör man?

01:05 en tredje hel lapp med 200ug när mitt psyke håller på att brista är precis vad jag behöver.

Här efter är det ganska luddigt och svårt att komma ihåg allt och ibland ens nåt alls, så tiderna kan vara påhittade, vill ni vara säkra på vad som pågick så får ni kolla "gröten" i den papperskorgade tråden men jag ska sammanfatta så gott jag kan.

02:30 ??? kanske, väldigt svårt med tiden hade jag här vill jag minnas men jag var fortfarande på väg att runda peaken, jag ändrade mina "settings" från det mörka negativa till det ljusa possitiva på nåt sätt som jag är väldigt osäker på hur det gick till.

02:45 nu peakar drogerna, och upplevelsena är minst sagt brutala, nu är jag helt borta ur verkligheten på alla sätt och vis och flyger genom rum och skum, rum och tid menar jag

Mot Peaken och runda toppen är svår att förklara för er som är vana trippare och omöjlig att förklara för någon som aldrig varit på hallucogena droger men jag kan ju försöka. Jag peakar på en mix av possitiva och negativa tankar, trycket i psyket är enorm, jag blir bombarderad och knullad av tankar och känslor som kommer från alla håll samtidigt, det flyger runt så mycket tankar, eufori och tankar att det gör fysiskt ont.

Det är nu jag gör det som jag tror kan vara väldigt svårt men behövdes för resultatet ja ville uppnå, Jag släppte taget helt och hållet och lät effekterna av drogerna ta över, jag öppnade mitt sinne och lämnade det helt försvarslöst i min bizarra situation för att kunna ta in possitiv energi.

Jag är på peaken och har ingen aning om vad klockan är eller vart den är för den delen, eller vart jag är nånstans eller varför jag är där. drogerna har nu gett full effekt och jag är helt utslagen. Det är en väldigt svår känsla att beskriva eftersom jag "inte var där" så tillståndet/känslan kan jag anta att man kan likna med att vara död och själen helt har lämmnat kroppen för att ruttna eller nåt. det är lite svårt att beskriva.

I det undermedvetna är det orkan och kriget har brutit ut för fullt iallafall, nu skriver jag inga tider mer här då det är helt omöjligt att hålla reda på klockslag i alla världar jag är och besöker

detta håller antagligen på ett tag och vad som händer i denna fas är väl kanske det man vill läsa om i en tripprapport men jag har allvarligt talat ingen aning, jag minns ingenting knappt och det jag minns är bara små orelevanta osammanhängande fragment ur mitt undermedvetna som "makes no sense at all" jag är hursomhelst helt utslagen och oförmögen att ens kunna tänka själv, allt går per automatik i några timmar.

runt 07:00 eller nåt i väldigt grova svängar har jag hursomhelst lyckats göra den första tråden samt replya till den själv utan respons. (vilket kanske var bra att ingen var där och sullade till i skallen för mig i min psykiskt skämmiga och sköra position. Antar att så lite som en otrevlig kommentar från nån hater, en negativ stöt i sinnet hade kunnat vara tillräckligt för att skicka hela trippen "sideways"

här nånstans börjar minnerna klarna och jag vill passa på att tacka min vän flashback katten (han figuren på flashback) med ciggen i munnen för denna snälla kommentar när det inte fann en enda annan människa i världen än jag



min första kontakt med mänskligheten på hela natten fick mig att minnas vem jag var och känna en enorm lättnad över att det finns nån mer ensam själ där ute och flummar runt, i detta fall var det alltså flashback katten som genom pilvikukkuas smarte upplägg av posten blandat med mitt minst sagt sköra sinnestillstånd blev planterad rakt ner i min "verklighet" bara sådär. Som tur var så var det en god själ som buffade mig med positiv energi.

Det tog ett bra tag att fatta att det va nån som postade och kallade sig "katten" utan jag hade redan helt släppt och accepterat han i min verklighet, den där lite halvskabbiga Flashbackkatten som är uppe i ottan och spökar och håller mig sällskap när jag röker.

kan ju låta lite mysko, men att sitta och bolma i sig en spliff och dela den med Flashbackkatten i realtid är en jävligt häftig upplevelse, jag är fortfarande så borta i skallen här att jag får riktiga hallisar "flashbackkatten" exempelvis.

09:00 Nu är trippen mer eller mindre helt över, jag är nästan helt klar i skallen och har känslan och euforin av en cirka 10 timmars lång orgasm avklarad.

nu ska jag arbeta med afterglowen ett tag och massera mitt sinne, sen sova och äta så tar vi nästa dag med öppna armar och öppet hjärta.


Detta är alltså slutet på tripprapporten

men jag ser gärna att det diskuteras i tråden vidare.. då detta inte egentligen var menat som en "tripp" utan snarare själv psykiatri med djävulen på steorider, och kuren planeras fortsätta med fler djupdykningar i det undermedvetna så jag kan lösa alla mina psykiska problem och jaga bort alla gamla spöken och fylla kroppen och själen med ny possitiv energi.

diskutera, frågor besvaras! planer kommer jag skriva om senare men den närmaste planen är en till syratripp och senare kanske även på svamp. Samt att röka ganja och vara en bättre själ än innan på alla sätt. och jag ska även försöka börja leva bättre, äta bättre och sova bättre, motionera mer och gå på massage och sånt för att bygga upp mig själv på det fysiska planet.

DET KÄNNS SOM DET VÄNDER NU, mitt liv kan vända här i en possitivare riktning, possitiva tankar är bra!

Hoppas att det blev en bra rapport? är inte helt nykter än så jag ska ut och sola/röka en joint och se om jag ser flashback-katten härute nånstans.

Peace!
__________________
Senast redigerad av Plaguetongue 2018-06-15 kl. 21:07.
Citera
2018-06-15, 21:11
  #2
Avstängd
Plaguetongues avatar
Nu ungefär ett dygn senare har jag varit vaken runt 35 timmar och gått på afterglowen hela dagen och fyllt själen med ljus possitiv energi så den är alldeles full

Nu ska jag gå och lägga mig och sova som ett barn hela natten, godnatt alla glada!
Citera
2018-06-15, 21:13
  #3
Medlem
LaLocas avatar
Har du en dagbok du skriver i hela tiden?
Citera
2018-06-15, 21:25
  #4
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaLoca
Har du en dagbok du skriver i hela tiden?

nej men jag började skriva trippen i ett textdokument tills efter promenaden för att inte "glömma" sen postade jag den oklar och skulle live uppdatera men det blev 5 hela sidor av bara en massa obegriplig smörja skrivet i hundra olika inlägg innan det började komman nån vettig text ur det hela. tråden blev bara sörja så det blev en riktig tripprapport istället tillslut

smörjan från första tråden kan ses i första länken, den ligger i papperskorgen där den hör hemma men det kan ju vara intressant läsning för någon som vill veta hur hjärnan fungerar på starka psykadeliska halluciogena droger. svaret är: nästan inte alls i det "medvetna" men det är i det undermedvetna som det händer grejor

en sak har jag dock lärt mig, försök inte skriva rusrapport när du fortfarande trippar!

jag läste igenom mina 5 sidor med flum och man får ju skämmas över sig själv asmtidigt som det kan vara intressant för vissa
__________________
Senast redigerad av Plaguetongue 2018-06-15 kl. 21:38.
Citera
2018-06-15, 23:24
  #5
Medlem
Thubbes avatar
Cool rapport TS!

Grym insats måste jag säga av Mr.J.Pilvikukka.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
jag tror det vore bäst att gå och göra nåt annat innan nån mindre snäll börjar trolla dig hårt i ditt sköra tillstånd.
Vilken Gudalik sitter!

Spännande också att få följa dig "live" i efterhand genom att läsa i den slängda flashbacktråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
jag läste igenom mina 5 sidor med flum och man får ju skämmas över sig själv asmtidigt som det kan vara intressant för vissa


Oerhört gripande rapport måste jag också säga, jag har själv varit i det upplösta tillståndet när allting känns fel men det konstigt nog känns helt rätt att ta en till lapp trots att man vet att den öppnar skallen ännu mer.

600ug är verkligen monstruöst som nybörjardos, och på helt egen hand dessutom... Men oerhört starkt jobbat, välkommen till andra sidan! Om detta verkligen var ditt livs första tripp är det mycket möjligt att din värld från och med nu kommer se annorlunda ut än den gjort innan trippen. Njut av det, och forma din bild av omvärlden till en varm och positiv upplevelse.
__________________
Senast redigerad av Thubbe 2018-06-15 kl. 23:26.
Citera
2018-06-16, 10:43
  #6
Medlem
Nochillss avatar
Jag kan tänka mig att man lätt får en "utan-för-kroppen" upplevelse på en sådan hög dos syra.
Det finns vissa risker med detta om man inte har tillräckligt med tidigare livserfarenheter.

Själv så kändes det som att jag var med i "Det Okända" under förra helgen på bara 150µg.
Jag passerade platsen där en kille avlidit i en motorcykel-olycka och han visade sig senare för mig.

Anden hade förföljt mig då den tyckte att jag verkade nedstämd under trippen.
På något sätt genom tankekraft lyckades jag med att öppna en portal till "den andra sidan".
Killen och några andra vilsna själar kunde sedan gå in igenom portalen.
De tackade mig för den fina gesten så, mindfuck javisst...


Det är starkt vågat av dig att vilja återberätta din starka tripp för detta är ändå en personlig upplevelse.
Att ta svamp är en mer annorlunda upplevelse där du får betydligt snabbare intryck under en kortare tidsrymd.
Citera
2018-06-16, 12:38
  #7
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thubbe
Cool rapport TS!

Grym insats måste jag säga av Mr.J.Pilvikukka.

Vilken Gudalik sitter!

Spännande också att få följa dig "live" i efterhand genom att läsa i den slängda flashbacktråden.




Oerhört gripande rapport måste jag också säga, jag har själv varit i det upplösta tillståndet när allting känns fel men det konstigt nog känns helt rätt att ta en till lapp trots att man vet att den öppnar skallen ännu mer.

600ug är verkligen monstruöst som nybörjardos, och på helt egen hand dessutom... Men oerhört starkt jobbat, välkommen till andra sidan! Om detta verkligen var ditt livs första tripp är det mycket möjligt att din värld från och med nu kommer se annorlunda ut än den gjort innan trippen. Njut av det, och forma din bild av omvärlden till en varm och positiv upplevelse.

Man känner andra som man känner sig själv, jag tyckte ju också det var lite kul att intala TS att jag var flashback-katten.

Men just därför, alla barn , är det bra att ha en sitter när man trippar. Nu är det ju inte så farligt att knarka loss lite på flashback, men på Facebook kan det gå riktigt illa socialt förutom att det kan vara jobbigt att vara själv. Telefon i flygplansläge eller avstängd är också bra.
Sitters med körkort och bil är bäst så man kan åka till snygga platser.
Citera
2018-06-16, 14:57
  #8
Avstängd
Plaguetongues avatar
jag sov som en gris i 15 timmar

nästa tripp blir en vanlig tripp på 200ug med en kompis. tror jag ska testa candyflippa också. vet inte vad det blir för skillnad på ruset med MDMA inblandat. men jag får vänta ett tag då jag nyligen tagit E
Citera
2018-06-16, 21:26
  #9
Medlem
Nochillss avatar
Allt över 200µg är en hög dos, men även din sinnesstämning kan påverka dig så som det gjorde för mig som trots allt har flera trippar under bältet.

Av min personliga erfarenhet är candyflipp inte någonting speciellt då MDMA tar udden ur LSD-ruset till en mjuk landning. Gillar hippieflipp mycket bättre med Psilocybin+MDMA som istället förstärker svampruset till intressantare hallisar.
Citera
2018-06-21, 18:07
  #10
Avstängd
Plaguetongues avatar
har börjat motionera varenda dag nu iallafall. nästa "tripp" blir efter midsommar med en kompis. kommer en liten rapport i ett meddelande här sen
Citera
2018-06-25, 22:40
  #11
Medlem
Borde ha stått typ '' LSD en mörk tripp'' var det inte svalt ute? Du kanske blev varm av att gå kanske.. Gillar själv verkligen inte att vara ute när det e svalt och trippa får fån huvudvärk
Citera
2018-07-03, 02:03
  #12
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
Borde ha stått typ '' LSD en mörk tripp'' var det inte svalt ute? Du kanske blev varm av att gå kanske.. Gillar själv verkligen inte att vara ute när det e svalt och trippa får fån huvudvärk

nej det var ganska ljummet och väldigt skönt att promenera till en början, när syran kickade i ordentligt så tänkte jag inte så mkt på temperaturen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback