Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-21, 18:50
  #253
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Det ser onekligen inte så bra ut för kassören Jesper Andersson som använder nazistorganisationens kassa till att betala privata skulder.
Han har heller inte kunna lämna någon förklaring till vart alla pengar kommer ifrån.
https://www.expressen.se/nyheter/nmr...an-forklaring/
I normala fall brukar nazisterna kräva väldigt hårda straff när det handlar om vanliga politiker få se hur tongångarna blir den här gången.

Nmr är små pojkar gentemot riktiga nazister.

Sverige har inga hårda straff, väx upp grabben.
Citera
2018-06-21, 20:10
  #254
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blygfisen
Du måste vara en ung person, i Sverige är du som person skyldig att bevisa din oskuld.
Säger skatteverket att de misstänker dig för penningtvätt, så måste du bevisa din oskuld.

Sverige är ett av få länder i världen med omvänd bevisbörda.
Vänta tills du får en revision på din deklaration, den kommer, tro mig.
Kan du utveckla? Kanske ge exempel? Och är nmr misstänka för penningtvätt?
Citera
2018-06-24, 08:41
  #255
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dengummangickinte
Oj det var mycket pengar... men vad har det för betydelse att kassören har dem "utan förklaring"? Det är väl omvänd bevisbörda, att Skatteverket måste visa att det är skumma pengar på nåt sätt? eller?
kan inget om nmr och inte mycket om juridik , men vad kan nmr åka dit för? skattebrott, pengatvätt, bokföringsbrott? Om de nu betalat ut svart lön tex...
Intressantare kanske blir att se hur de andra i nmr känner av att deras donationer går till kassörens privata skulder jag föreställer mig att skiten skulle braka lös i många andra grupperingar iallafall. själv hade jag blivit skitsur verkligen, tänker att nazister är aggressivare än jag också...

Visst är det så att det är myndigheterna som ska visa att det är du som begått brott, men det är ganska otroligt att det bara dyker upp 5,6 miljoner utan att någon är lite galet. Vad som är galet, hur crazy det galna är och hur straffbart det är, är precis vad Skatteverket håller på att utreda.

Om inte Jesper Andersson har en bra förklaring till vart pengarna kommer ifrån, som också styrks av utredning, då kan han (och NMR?) åka dit för alla de tre brotten du nämner, beroende på vad utredningen visar. Om det t ex visar sig att pengarna kommer från brottslig verksamhet, då är det uppenbart penningtvätt. Bokföringsbrott och skattebrott är väl de mer uppenbara. Det säkert även bli fråga om förskingring eller trolöshet mot huvudman.

Citat:
Ursprungligen postat av urban.j
Nmr är små pojkar gentemot riktiga nazister.

Sverige har inga hårda straff, väx upp grabben.

Jaså, vilka är dessa riktiga nazister?
Med tanke på att NMR i stort sett monopoliserat svensk högerextremism genom våld, terror och hot så skulle jag nog säga att de är de riktigaste nazisterna som finns i Sverige i alla fall.

"Sverige har inga hårda straff" säger du. Men vad bra, då kan väl du ta och sitta av en Axmyr-volta helt frivilligt? Jävla nöt.
Citera
2018-06-25, 15:21
  #256
Medlem
Blygfisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dengummangickinte
Kan du utveckla? Kanske ge exempel? Och är nmr misstänka för penningtvätt?
Utveckla vad och ge exempel på vad?
Vad jag vet är nmr inte misstänkta för penningtvätt, inget jag har påstått heller.
Citera
2018-07-08, 17:11
  #257
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blygfisen
Utveckla vad och ge exempel på vad?
Vad jag vet är nmr inte misstänkta för penningtvätt, inget jag har påstått heller.

Misstolkade kanske de nästan 6 miljonerna "utan förklaring".
Citera
2018-07-09, 19:18
  #258
Medlem
Blygfisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dengummangickinte
Misstolkade kanske de nästan 6 miljonerna "utan förklaring".
du måste ha citerat fel person, har inte skrivit något om några 6miljoner "utan förklaring".
Citera
2018-07-12, 21:47
  #259
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blygfisen
du måste ha citerat fel person, har inte skrivit något om några 6miljoner "utan förklaring".

Tråden heter ju det..
Citera
2018-07-12, 21:52
  #260
Medlem
Kattenxs avatar
Hur går det med utredningen?
Citera
2018-07-13, 15:26
  #261
Medlem
Blygfisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dengummangickinte
Tråden heter ju det..
Och vad har det med mig att göra?
Citera
2019-12-08, 11:55
  #262
Medlem
Kan väl också vara så snårigt att han har konton där pengar för organisationen kommer in, sen bedriver han ju en enskild firma inom postorder där han drog in 1.2 miljoner. Samtidigt har han fått lön på 700000 av sin arbetsgivare. Eftersom han använt sina egna konton även för nmr så tror media att han då använt organisationens pengar för att betala sina egna skulder då det likväl ju kan vara från hans jobb. Är ju alltid krångligt då man måst använda sina egna konton för organisationer
Citera
2019-12-28, 17:56
  #263
Medlem
senhackarens avatar
Bra att även dessa kriminella slödder utreds.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback