Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-15, 16:03
  #1
Medlem
Hej!

Är ingen rutinerad cognac-drickare men köpte mig för ett tag sedan en "Grönstedts monopole VSOP" 35 cl och ser nu när sista dropparna återstår att insidan av flaskbotten är påtagligt sned. Brukar dessa flaskor se ut så eller är den felgjord? Finns det andra spritsorter med sneda flaskbottnar?

Tacksam för svar. Mvh.
__________________
Senast redigerad av Decimal1 2018-06-15 kl. 16:09.
Citera
2018-06-15, 16:18
  #2
Medlem
dankars avatar
Har en flaska grönstedts här hemma och den har en helt vanlig botten dvs lätt upphöjd i mitten. Detta är visserligen en 70 cl flaska.
Citera
2018-06-15, 16:25
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dankar
Har en flaska grönstedts här hemma och den har en helt vanlig botten dvs lätt upphöjd i mitten. Detta är visserligen en 70 cl flaska.

Ok Tack för svar.
Citera
2018-06-15, 18:53
  #4
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decimal1
Hej!

Är ingen rutinerad cognac-drickare men köpte mig för ett tag sedan en "Grönstedts monopole VSOP" 35 cl och ser nu när sista dropparna återstår att insidan av flaskbotten är påtagligt sned. Brukar dessa flaskor se ut så eller är den felgjord? Finns det andra spritsorter med sneda flaskbottnar?

Tacksam för svar. Mvh.

Det är den nya skitfula Grönstedts flaskan som har en sned insida av flaskbotten.
Citera
2018-06-15, 21:15
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Det är den nya skitfula Grönstedts flaskan som har en sned insida av flaskbotten.

Ser ut som en medicinflaska. Ok, då vet jag läget.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback