Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-15, 15:32
  #1
Medlem
Som rubriken säger så har jag ett halvt minne om en olycka som jag såg på TV-nyheterna när jag var liten. Det handlade om 2-3 ungar som av misstag hade hamnat i någon form av soputrymme alternativt lagerrum i en lägenhetsbyggnad där dörren förmodligen inte gick att öppna inifrån. Troligtvis så var de där en längre stund för jag tror att de avled, förmodligen p.g.a. av koldioxidförgiftning/syrebrist. Detta måste ha hänt under andra halvan av 80-talet eller början av 90-talet.

Om någon minns händelsen så kanske ni kan lägga en länk eller skriva vad ni minns om olyckan som tid, plats och omständigheter. Jag är bara generellt intresserad.
Citera
2018-06-15, 15:41
  #2
Medlem
zuppja0s avatar
Minns en olycka där det var 1-3~ barn som lekte i en container som sedan tömdes->dog. Vilket jag har för mig ledde till mer rutinkrontoller/försvårande för barn att ta sig in i containrar. Händelsen jag tänker på hände runt 94-97~~. Vet inte om detta kan vara till hjälp!
Citera
2018-06-15, 15:44
  #3
Medlem
mini-theas avatar
(FB) Småpojkar dog i skyddsrum?

Denna kanske?
Citera
2018-06-15, 16:48
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mini-thea
(FB) Småpojkar dog i skyddsrum?

Denna kanske?
Tack så mycket. Det var precis den händelsen jag letade efter.
Citera
2018-06-15, 17:25
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zuppja0
Minns en olycka där det var 1-3~ barn som lekte i en container som sedan tömdes->dog. Vilket jag har för mig ledde till mer rutinkrontoller/försvårande för barn att ta sig in i containrar. Händelsen jag tänker på hände runt 94-97~~. Vet inte om detta kan vara till hjälp!


Det där var två bröder som letade serietidningar i en container och blev pressade till döds i sopbilen. Följden blev att alla containrar fick så små öppningar att det inte skulle gå att krypa in i dem.
http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9...container.html
Citera
2018-06-16, 05:04
  #6
Medlem
Proff-Pojkstrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rritt
Det där var två bröder som letade serietidningar i en container och blev pressade till döds i sopbilen. Följden blev att alla containrar fick så små öppningar att det inte skulle gå att krypa in i dem.
http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9...container.html
Det är tack vare de som det inte går att slänga större förpackningar än ett mjölkpaket i containrarna.
Synd om grabbarna men det var lite Darwin över det hela, en hel del ansvar låg på barnens föräldrar i mitt tycke.
Det är typiskt Sverige, "säkerheten" skall sättas efter den allra mest korkade idioten, det blir ofta absurt och svårjobbat.
__________________
Senast redigerad av Proff-Pojkstreck 2018-06-16 kl. 05:07.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback