Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-15, 14:45
  #1
Medlem
När jag ska köra iväg så hackar moppen och sedan när jag kommer upp i hastighet så blir de normalt igen (hackar inte längre). Jag har precis byt kopplings klockan och belägen så vad kan vara felet, har även bytt till hårdare kopplings fjädrar. För innan så tog den på för låga rpm. Tror till och med att den fortfarande slirar koppling. Någon som har någon idé om hur man åter gärdar det hackandet. När moppen är kall så är det inte så mycket men när den har blivit varm då känns det som om den hackar mer.
__________________
Senast redigerad av gicka02 2018-06-15 kl. 14:51.
Citera
2018-06-15, 14:52
  #2
Medlem
Mintafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gicka02
När jag ska köra iväg så hackar moppen och sedan när jag kommer upp i hastighet så blir de normalt igen (hackar inte längre). Jag har precis byt kopplings klockan och belägen så vad kan vara felet, har även bytt till hårdare kopplings fjädrar. För innan så tog den på för låga rpm. Tror till och med att den fortfarande slirar koppling. Någon som har någon idé om hur man åter gärdar det hackandet. När moppen är kall så är det inte så mycket men när den har blivit varm då känns det som om den hackar mer.

Den hackade inte innan du bytte kopplingsfjädrarna eller?
Citera
2018-06-15, 14:52
  #3
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gicka02
När jag ska köra iväg så hackar moppen och sedan när jag kommer upp i hastighet så blir de normalt igen (hackar inte längre). Jag har precis byt kopplings klockan och belägen så vad kan vara felet, har även bytt till hårdare kopplings fjädrar. För innan så tog den på för låga rpm. Tror till och med att den fortfarande slirar koppling. Någon som har någon idé om hur man åter gärdar det hackandet. När moppen är kall så är det inte så mycket men när den har blivit varm då känns det som om den hackar mer.

Jag tror inte på kopplingen.

Min första tanke är att rengöra förgasare och se så att insuget och alla packningar där ser OK ut.

När började problemet? Hade du gjort något eller började det bara "av sig själv" en dag. Eller började det i samband med bytet av kopplingsfjädrarna?
Citera
2018-06-15, 15:06
  #4
Medlem
Hela problemet började med att min gamla koppling gick på metallen och slirade och sedan så byte jag kopplingsklockan och belägen till nya från two stroke. Dem nya delarna ryckte och hakeade och jag förstod inte rikitg varför, mopprn dläppte ut kopplingen försnabbt så jag bytte sedan fjädrarna till racing som förstärkte problemet, det började rycka o hacka ännu mer. jag tror att den slirar koppling lite mellan 20-40 km/h. Någon som har någon idee?
__________________
Senast redigerad av gicka02 2018-06-15 kl. 15:09.
Citera
2018-06-18, 11:56
  #5
Medlem
Har redan testat rengöra föggen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback