Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-15, 15:48
  #13
Medlem
Det första du bör lära dig är att inte fråga andra folk om råd när det kommer till aktier. Slutar ofta med att du blir
1. Lurad till att köpa in dig någonstans där du saknar kunskaper
2. Skyller på andra vid eventuella förluster, men rosar dig själv när det går bra.

Just my thoughts...
Citera
2018-06-15, 15:50
  #14
Avstängd
just-in-i-anuss avatar
Du kan läsa https://rikatillsammans.se

Och skynda dig med att ställa frågor här innan du blir avstängd.
Citera
2018-06-15, 16:12
  #15
Medlem
SYSTEMexes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av just-in-i-anus
Du kan läsa https://rikatillsammans.se

Och skynda dig med att ställa frågor här innan du blir avstängd.

Gillar det mesta av bloggens budskap. Det gäller att inte bli girig och vilja ha snabba resultst. Tänk låååååångsiktigt.

Exakt samma princip som med gymmande. Ingen blir grov av att äta och träna 100% rätt under 3 månader sen lägga av när nybörjargainsen börjar avta. En som tränar 80% under 10 år däremot kommer bli grov som fan!
Citera
2018-06-19, 20:03
  #16
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qeliasq
Tjena FB, som rubriken lyder är jag 16 år och vill in i aktiemarknaden. Jag har redan aktier från mina föräldrar och har egen erfarenhet av Forex-marknaden men jag vill in mer långsiktigt. Planen är att dra in 40% av mitt studiebidrag alltså runt 1000kr per månad in i aktier, ja jag är medveten om att det är mycket lite. Jag kommer även jobba och hoppas kunna investera minst 15000 per år.

Nu då, till aktierna, har kollat efter aktier med bra kurs och bra utdelning eftersom utdelning ger en "säker" vinst (ifall aktiens värde inte sjunker mycket)
Hittade en aktie som ger en utdelning på 12.2% per år, vilket är väldigt bra eftersom det är mer än vad jag förväntar mig att få ut ur någon aktie

Tankar? Tips? Råd?

Allt uppskattas!
Mvh Elias

Vad är det för aktie med 12,2% utdelning? Går du in på börsen nu så kommer du ganska sannolikt få se ditt kapital minska vilket är otroligt mycket mer lärorikt än om du hoppat på börsen cirka 2013 och bara sett uppgångar!

Då hade du trott att du var ett odödligt aktieorakel och fått panik när det vände nedåt!

Nu kommer du få en hård och lärorik start!

Lycka till och köp i minst fem helst tio bolag!
Citera
2018-06-19, 21:28
  #17
Medlem
Fenjal888s avatar
Ger ett plus för bloggen Rikatillsammans som nämnes ovanför. Sedan tycker jag lite större, stabilare large-cap är bättre för dig, t ex Fabege AB eller Alphabet, grupper av större bolag som skapar en väldigt stabil produkt.

Den där aktien med 12,2% utdelning låter som trams, något instabilt mojs som inte är värt att investera i.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback