Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-16, 14:51
  #121
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Femme.Fatale
well du verkar inte förstå att man kan frysa sperma eller klona. Dock så krävs fortfarande en livmoder. Nu vet du!

Och sperma kommer från mannen, nu vet du det.
Citera
2018-06-16, 15:27
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Absolut. Men ingen i den här tråden är tyvärr liberal, och inte heller någon som hörs i media. Feminist = vänster tyvärr.

Egentligen är det inte feminism jag är emot på FB, utan kommunism/vänster. Men alla frågor som svenska feminister driver i Sverige får av någon anledning vänster-lösningar. Fi är mer kommunistiskt än V.

Räcker upp handen.
Och håller med.
Citera
2018-06-16, 15:35
  #123
Medlem
-a-l-e-x-i-a-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Femme.Fatale
well du verkar inte förstå att man kan frysa sperma eller klona. Dock så krävs fortfarande en livmoder. Nu vet du!

Du läste slarvigt, jag skrev "oftast". Och jag hävdade att kvinnor och män (d.v.s. sädesceller från män) behövs för att skapa liv. Ett tecken på att du har en obalanserad hållning i den här debatten är att du inte ens kan tillstå bägge könens oumbärliga roller i processen. Ofattbart. Syna dig själv för tusan. För din egen skull.

Citat:
Ursprungligen postat av Femme.Fatale
män har fysisk styrka. Det är så de har kunnat styra och hålla kvinnor som ägodelar

Så om det inte var för männens generella fysiska styrka skulle det se annorlunda ut? How about att du ser den verkliga anledningen till att kvinnor har haft sin "roll" genom historian: kvinnor föder barn och kvinnor är havande i 9 månader. Därefter föder vi våra barn med bröstmjölk i åtskilliga månader. D.v.s. vi är ömtåliga, vi ska skyddas, vårt arbete har varit fundamentalt betydelsefullt för flockens överlevnad genom tiderna. Rättvist? Well… Det är vad det är. Kvinnor vill i regel föda och fostra sina barn - alternativet (d.v.s. att inte kunna föda och fostra barn), hade för många kvinnor inneburit enorm tragedi och olycka.

Citat:
Ursprungligen postat av Femme.Fatale
återigen män som alltid vill ha det som andra har. Jag sympatiserar starkt med valerie solanas.

Både män och kvinnor vill ha det andra har. Ett exempel: Kvinnor vill ha andra kvinnors män. Män vill ha andra mäns kvinnor. Bara där har vi en källa till problematisk konflikt som inte kan frångås. Ett annat exempel: En familj har svårigheter att odla sin mark för att få mat till överlevnad. På andra sidan dalen finns bördigare mark men den tillhör någon annan. För familjens fortlevnad skapas en konflikt om att få odla den bördiga landremsan. Vem driver på konflikten? Familjens behov av mat? Ingår kvinnan och barnen i familjen? Är det allas överlevnadsinstinkt och kärlek till varandra som s.a.s. ligger till grund för den konflikten. Jag skulle säga "ja" på den frågan. Vad säger du?

Citat:
Ursprungligen postat av Femme.Fatale
jo vår historia är orättvis eftersom sanningen är utifrån vem som berättar den.

Sanningen är vad?
__________________
Senast redigerad av -a-l-e-x-i-a- 2018-06-16 kl. 15:40.
Citera
2018-06-19, 20:52
  #124
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag har en fråga till er kvinnor. Bråkar ni mycket med män? Händer det att ni hamnar i gräl och ni tycker illa om män?

Vad bråkar ni då om? Är det allvarliga bråk? För visst aka man inte bråka om man ej måste.

Ja, min svåger först och främst, men det är för att han beter sig efterblivet.
Dessutom har det varit så att en liten sak blivit något enormt, bara för att han är så förbannat jävla trög.
Rent generellt gillar jag män bättre än sliddjur.
Citera
2018-06-20, 15:59
  #125
Medlem
Adriadnes avatar
Konstig fråga, men nej, jag tycker inte att jag har "bråkat" mycket med vare sig män eller kvinnor. Jag är en ganska sansad person med lång stubin som sällan brusar upp. Däremot har jag givetvis diskuterat med många män och killar, många gånger, när vi haft olika åsikter eller om jag ansett att jag blivit orättvist behandlad eller liknande. Främst med min pappa, min make och med skolkamrater och killkompisar och såklart med anonyma användare på flashback och här är ju tonen som den är. Min pappa och jag brukar bråka om politik. Min man och jag brukar bråka om vardagssaker, typ missförstånd om vem som ska göra vad eller glömt vad osv.. Skolkamrater och killkompisar och folk på internet bråkar jag främst om politik med, och allmänt tjafs om män vs. kvinnor.
__________________
Senast redigerad av Adriadne 2018-06-20 kl. 16:03.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback