Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-15, 07:27
  #1
Medlem
Någon som har ett av Gorenjes retro kyl/frysar? Är ni nöjda? De har fått lite nittemellanbetyg i tester. Jag är ute efter en snygg kylfrys men tycker finns få alternativ.
Citera
2018-06-15, 08:39
  #2
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellanbob
Någon som har ett av Gorenjes retro kyl/frysar? Är ni nöjda? De har fått lite nittemellanbetyg i tester. Jag är ute efter en snygg kylfrys men tycker finns få alternativ.
Om snygghet är viktigare än funktion så visst. Det bästa är att köpa dubbel kyl/frys vilket gör att temperaturen håller bättre och frysen är lättare att avfrosta. Jag skulle inte rekommendera något med "mellanbetyg".
Men så har jag haft otur med nyinköpta feån både Bosch och Electrolux så jag har inget tips.
Citera
2018-06-15, 14:54
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Om snygghet är viktigare än funktion så visst. Det bästa är att köpa dubbel kyl/frys vilket gör att temperaturen håller bättre och frysen är lättare att avfrosta. Jag skulle inte rekommendera något med "mellanbetyg".
Men så har jag haft otur med nyinköpta feån både Bosch och Electrolux så jag har inget tips.


Jag bor ensam med ett barn varannan vecka så dubbel kul/frys är lite onödigt.
Citera
2018-06-15, 14:55
  #4
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellanbob
Någon som har ett av Gorenjes retro kyl/frysar? Är ni nöjda? De har fått lite nittemellanbetyg i tester. Jag är ute efter en snygg kylfrys men tycker finns få alternativ.
Min erfarenhet av Gorenje är att det är skräp rakt igenom.
Citera
2018-06-15, 15:32
  #5
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellanbob
Någon som har ett av Gorenjes retro kyl/frysar? Är ni nöjda? De har fått lite nittemellanbetyg i tester. Jag är ute efter en snygg kylfrys men tycker finns få alternativ.

Flashigt namn som därför flyger lite. Tyvärr lever det inte upp till kvalitén det anger.
Citera
2018-06-15, 17:41
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Min erfarenhet av Gorenje är att det är skräp rakt igenom.

Utveckla gärna! Har själv drömmar om att köpa nån av deras retro-kylar. Vad är det som är dåligt?
Citera
2018-06-17, 00:20
  #7
Medlem
Skit, jag har Gorenje och kylen och frysen blir för varma när det är varmt på sommaren. Is i kylen också.
Citera
2019-01-14, 01:31
  #8
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellanbob
Någon som har ett av Gorenjes retro kyl/frysar? Är ni nöjda? De har fått lite nittemellanbetyg i tester. Jag är ute efter en snygg kylfrys men tycker finns få alternativ.

Jag håller med dig om att det finns dåligt med altenativ. Varför är snygg desajnade vitvaror så svårt att hitta.
Jag hittade ett apsnyggt kanadensiskt, tyvärr sålde de inte till Europa.
Jag var och kollade på ett Smeg, de kändes fasiken plastiga. Den känslan vill man inte ha. Nu har jag köpt ett fristående Gorenje. De kändes regälla i dörrar och hade snygga handtag. Det kommer vecka 7, sen kan jag berätta om du vet.
Citera
2019-01-14, 01:32
  #9
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Om snygghet är viktigare än funktion så visst..

För mig är det lika viktigt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback