Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-15, 03:21
  #1
Medlem
Hej,

Detta kommer bli ett ganska så långt inlägg men vill verkligen skriva ut allt så att ni förstår min sida...

Jag är en person med invandrarbakgrund från ett land i mellanöstern. Jag är inte religiös och jag följer alla svenska lagar. Har även en högre nivå av utbildning och är född i Sverige.

Den senaste tiden har även jag börjat tröttna på både invandring, den typiska "blatten", människor som helt enkelt inte kan bete sig och endast utnyttja systemet.

Har följt debatter och ser sättet på hur dem olika partierna debatterar och lägger fram förslag.
Vänstern - känslor, ingen logik, avviker från statistik och fakta
SD - statistik och fakta, kan föra en diskussion utan att repetera samma sak om och om igen.
Ovanstående är bara en översikt av vad jag tycker.

Min plan var att slänga en röst på SD i år endast för att få säga ifrån den skiten som vi sitter fast i nu. Det är första gången jag får rösta och medverka i valet.

Vill även nämna att jag har flera svenska vänner som sagt att dem kommer rösta på SD, har aldrig sett dem som rasister, men vet att dem generellt hatar så kallade "blattar". Antar att jag är en av dem få som inte hatas?

Dilemmat jag står inför i nuläget är att jag har följt flertalet artiklar här på flashback och diverse delar av internet. Jag har även diskuterat med folk i min närhet som skräms av SD, inte bara just för att dem tror att vi kommer att påverkas, utan för att även "folket" runtom mig kommer påverkas. Jag har blivit tillsagd att om SD får majoritet så spelar det ingen roll om jag har ett bra jobb, bra bakgrund eller hur jag presterar, utan att jag fortfarande (och ännu mer) kommer att ses som ett smuts av de flesta svenskar.
Jag har stött på dessa typer av svenskar i min vardag vill jag även säga, även om det är så att jag inte låter mig påverkas av dem, men jag kan faktiskt känna av när någon inte gillar mig just pga att jag är en invandrare (tyvärr). Vill dock tillägga att Jag förstår varför ni känner så, men jag skräms även av det, varför ska jag få ta den skiten när jag inte är eller beter mig som resten?

Många gånger under dessa diskussioner har jag förklarat varför jag tyckt att SD kan komma att förändra m.m. och sagt att de svenskar som tycker så inte tycker att alla invandrare bör åka ut ur Sverige, utan att dem endast hatar den typiska blatten.

Senaste tiden då jag läst olika flashbacktrådar och diskussioner så har jag väldigt många gånger sett kommentarer såsom Jag skiter i vad de är för människor, dem ska alla ut eller Kasta ut dem alla eller Jävla MENA människor, inga av dem är välkomna här. Listan kan förlängas... slängde bara ur mig några exempel.

Min allvarliga fråga till er alla är, tycker ni verkligen så om varenda invandrare? även oss som inte har en brytning, sköter oss, inte skapar problem och bara vill lyckas i livet. Jag har länge försökt argumentera med folk och förklarat att alla inte tänker så, men nu när jag faktiskt läser vad många människors åsikter är så blir jag orolig och funderar faktiskt på att strunta i att rösta.

Kan ni människor som verkligen hatar folk som mig förklara varför jag bör slänga min röst på SD? Gör det er någon skillnad att jag faktiskt är en bra människa? Jag vet att många av er hatar "blattar", men stör ni er på mig även om jag faktiskt är en tillgång till samhället?

Vill även tillägga att jag inte känt mig så välkommen den senaste tiden... svårt att beskriva varför, men har börjat får den känslan helt enkelt.

För er som orkade läsa hela inlägget så tack för eran tid och svar.
__________________
Senast redigerad av sverigeval18 2018-06-15 kl. 03:26.
Citera
2018-06-15, 03:30
  #2
Medlem
flummares avatar
Du har helt rätt. SD's framgång gör att rasister tror att svenska folket stödjer dom. Vi har sett det i många andra länder när invandrarkritisk politik vinner mark. Tex brexit då rasisterna började trackassera invandrare för att dom fick för sig att folket hade röstat på att dom skulle göra det.

Det är en övergående fas men det är en farlig fas.
Citera
2018-06-15, 03:38
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flummare
Du har helt rätt. SD's framgång gör att rasister tror att svenska folket stödjer dom. Vi har sett det i många andra länder när invandrarkritisk politik vinner mark. Tex brexit då rasisterna började trackassera invandrare för att dom fick för sig att folket hade röstat på att dom skulle göra det.

Det är en övergående fas men det är en farlig fas.

Det är sånt jag har fått höra och sånt som faktiskt skrämmer mig och oroar mig för min egna familj. Står inför ett dilemma och vet inte riktigt vad jag ska göra i nuläget..
Citera
2018-06-15, 03:42
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flummare
Du har helt rätt. SD's framgång gör att rasister tror att svenska folket stödjer dom. Vi har sett det i många andra länder när invandrarkritisk politik vinner mark. Tex brexit då rasisterna började trackassera invandrare för att dom fick för sig att folket hade röstat på att dom skulle göra det.

Det är en övergående fas men det är en farlig fas.
Det här.

Jag är emot invandringen och blir jäkligt provocerad av män ibland med invandrarbakgrund som är rena rama äcklen men samtidigt så ger det utrymme till verkliga rasister. Antirasismen gynnar dock inte mig men jag kommer inte rösta SD då de dels har en mängd saker politiskt jag inte uppskattar +att alla dårar tror att de får fria spelplaner. En svensk idiot, är inte bättre än en med invandrarbakgrund.

Det är många invandrare som är emot invandringen. Tycks vara två läger i frågan med emot eller människor som känner sig som offer och identifierar sig så vidare genom ny invandring. Många har röstat på SD och fler kommer göra det som hayt invandrarbakgrund. Avrekomenderar det kraftigt ändå. Som sagt, en idiot är en idiot oavsett ursprung och man vill inte sätta sig vid samma bord de mest tappade finns vid.
Citera
2018-06-15, 03:46
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fruitballen
Du bevisar precis TS poäng med att ni vänstermuppar bara agerar på känslor. Inte ett enda argument, bra där.

Till TS: Skit i vad folk tycker, skär även bort toxiska personer ifrån ditt liv istället för att försöka argumentera med dem. Man kan inte argumentera med utvecklingsstörda som personen jag precis citerade.

Hej Fruitballen,

Problemet är inte att dem är utvecklingsstörda så som du beskriver dem. Dem absolut flesta (även dem som inte kommer att rösta SD) håller med mig om att invandringen är dålig i nuläget. Dem skräms bara av SD. Som du läste att en person skrev tidigare i tråden så tror dem att det kommer ge upphov till att dem verkliga rasisterna kommer att tro att dem har rätten att nedvärdera oss utan anledning.

Dem personer just jag känner kommer att avstå från att rösta (dem vill inte rösta vänster) men vill heller inte rösta SD. Mina diskussioner hittills har handlat om att övertala dem till SD (vilket jag inte är så säker på att jag vill göra längre)...
Citera
2018-06-15, 04:06
  #6
Medlem
flummares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sverigeval18
Hej Fruitballen,

Problemet är inte att dem är utvecklingsstörda så som du beskriver dem. Dem absolut flesta (även dem som inte kommer att rösta SD) håller med mig om att invandringen är dålig i nuläget. Dem skräms bara av SD. Som du läste att en person skrev tidigare i tråden så tror dem att det kommer ge upphov till att dem verkliga rasisterna kommer att tro att dem har rätten att nedvärdera oss utan anledning.

Dem personer just jag känner kommer att avstå från att rösta (dem vill inte rösta vänster) men vill heller inte rösta SD. Mina diskussioner hittills har handlat om att övertala dem till SD (vilket jag inte är så säker på att jag vill göra längre)...
Det finns ju fler än vänstern och SD att rösta på. M har ju mer eller mindre annamat SD's migrationspolitik. Jag vet att många inte litar på M pga "öppna era hjärtan"-talet och att dom valde att kompromissa med MP istället för S om migrationspolitiken för att MP inte satte sig emot den så viktiga arbetskraftsinvandringen. Men vi var i ett annat läge då. Eftersom partier som M lägger mycket mer vikt vid fakta istället för känslor så har dom inte erkännt problemet förrän det tydligt går att se. Den här gången hade dom som kännde på sig att invandringen kommer gå åt helvete rätt, men att känna är sällan något som borgare baserar politik på. Alla är heller inte perfekta, människor är människor och människor gör misstag.

L är också tämligen kritiska med alla förslag dom har om att förbjuda religösa friskolor, kunna svenska för att bli medborgare osv. L blev anklagade för att vara rasister pga dessa ställningstaganden för många år sen.
__________________
Senast redigerad av flummare 2018-06-15 kl. 04:09.
Citera
2018-06-15, 04:13
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flummare
Det finns ju fler än vänstern och SD att rösta på. M har ju mer eller mindre annamat SD's migrationspolitik. Jag vet att många inte litar på M pga "öppna era hjärtan"-talet och att dom valde att kompromissa med MP istället för S om migrationspolitiken för att MP inte satte sig emot den så viktiga arbetskraftsinvandringen. Men vi var i ett annat läge då. Eftersom partier som M lägger mycket mer vikt vid fakta istället för känslor så har dom inte erkännt problemet förrän det tydligt går att se. Den här gången hade dom som kännde på sig att invandringen kommer gå åt helvete rätt, men att känna är sällan något som borgare baserar politik på. Alla är heller inte perfekta, människor är människor och människor gör misstag.

L är också tämligen kritiska med alla förslag dom har om att förbjuda religösa friskolor, kunna svenska för att bli medborgare osv. L blev anklagade för att vara rasister pga dessa ställningstaganden för många år sen.


Ni fick eran chans och sumpade den big time!
Citera
2018-06-15, 04:22
  #8
Medlem
flummares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Ni fick eran chans och sumpade den big time!
Jag är inte medlem i något parti, jag är inte politiker. Jag har inget emot SD per se men jag håller inte med deras konservativa politik. Jag är individualist så det rimmar väldigt illa med att rösta på SD.
Citera
2018-06-15, 04:28
  #9
Medlem
HectorDaiquiris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sverigeval18
Hej,

Detta kommer bli ett ganska så långt inlägg men vill verkligen skriva ut allt så att ni förstår min sida...

Jag är en person med invandrarbakgrund från ett land i mellanöstern. Jag är inte religiös och jag följer alla svenska lagar. Har även en högre nivå av utbildning och är född i Sverige.

Den senaste tiden har även jag börjat tröttna på både invandring, den typiska "blatten", människor som helt enkelt inte kan bete sig och endast utnyttja systemet.

Har följt debatter och ser sättet på hur dem olika partierna debatterar och lägger fram förslag.
Vänstern - känslor, ingen logik, avviker från statistik och fakta
SD - statistik och fakta, kan föra en diskussion utan att repetera samma sak om och om igen.
Ovanstående är bara en översikt av vad jag tycker.

Min plan var att slänga en röst på SD i år endast för att få säga ifrån den skiten som vi sitter fast i nu. Det är första gången jag får rösta och medverka i valet.

Vill även nämna att jag har flera svenska vänner som sagt att dem kommer rösta på SD, har aldrig sett dem som rasister, men vet att dem generellt hatar så kallade "blattar". Antar att jag är en av dem få som inte hatas?

Dilemmat jag står inför i nuläget är att jag har följt flertalet artiklar här på flashback och diverse delar av internet. Jag har även diskuterat med folk i min närhet som skräms av SD, inte bara just för att dem tror att vi kommer att påverkas, utan för att även "folket" runtom mig kommer påverkas. Jag har blivit tillsagd att om SD får majoritet så spelar det ingen roll om jag har ett bra jobb, bra bakgrund eller hur jag presterar, utan att jag fortfarande (och ännu mer) kommer att ses som ett smuts av de flesta svenskar.
Jag har stött på dessa typer av svenskar i min vardag vill jag även säga, även om det är så att jag inte låter mig påverkas av dem, men jag kan faktiskt känna av när någon inte gillar mig just pga att jag är en invandrare (tyvärr). Vill dock tillägga att Jag förstår varför ni känner så, men jag skräms även av det, varför ska jag få ta den skiten när jag inte är eller beter mig som resten?

Många gånger under dessa diskussioner har jag förklarat varför jag tyckt att SD kan komma att förändra m.m. och sagt att de svenskar som tycker så inte tycker att alla invandrare bör åka ut ur Sverige, utan att dem endast hatar den typiska blatten.

Senaste tiden då jag läst olika flashbacktrådar och diskussioner så har jag väldigt många gånger sett kommentarer såsom Jag skiter i vad de är för människor, dem ska alla ut eller Kasta ut dem alla eller Jävla MENA människor, inga av dem är välkomna här. Listan kan förlängas... slängde bara ur mig några exempel.

Min allvarliga fråga till er alla är, tycker ni verkligen så om varenda invandrare? även oss som inte har en brytning, sköter oss, inte skapar problem och bara vill lyckas i livet. Jag har länge försökt argumentera med folk och förklarat att alla inte tänker så, men nu när jag faktiskt läser vad många människors åsikter är så blir jag orolig och funderar faktiskt på att strunta i att rösta.

Kan ni människor som verkligen hatar folk som mig förklara varför jag bör slänga min röst på SD? Gör det er någon skillnad att jag faktiskt är en bra människa? Jag vet att många av er hatar "blattar", men stör ni er på mig även om jag faktiskt är en tillgång till samhället?

Vill även tillägga att jag inte känt mig så välkommen den senaste tiden... svårt att beskriva varför, men har börjat får den känslan helt enkelt.

För er som orkade läsa hela inlägget så tack för eran tid och svar.

Förstår ditt huvudbry och jag skulle också ha samma reservationer om jag hade invandrarbakgrund. Det är ju lite av en soppa här på Flashback med invandrarkritiker från Moderat Light till dem som vill skicka ut samtliga som inte har vit hudfärg. Det får man tänka på lite.

För min del skulle det vara en no-brainer att rösta på SD om jag var dig. Jag tror definitivt att svenskar blir mer och mer "rasister" rent generellt. Tålamodet med allt sjukt som händer börjar ta slut liksom. Och det kommer gå ut över sådana som dig, som inte har ett skit med det att göra, som sköter dig som vilken annan som helst. SD vill vända det och jag tror faktiskt att den allmänna rasismen kommer minska om SD får inflytande i svensk politik. Det är inget man kan begära att en hjärntvättad PK-person ska fatta, men jag tror du kanske kan förstå vad jag menar.

Att folk blir frustrerade och uttrycker sig illa om invandrare beror knappast på att SD är stora, som en del hävdar här i tråden. Det beror på vad som händer i världen, IRL. Det är en sån myt att det finns inte att "högerpopulistiska" partier i sig självt gör att människor blir mer rasistiska. Det är inte kausaliteten. Anledningen är att det de facto är massa skit som pågår i dessa länder som folk ser, de är inte blinda. Men det är ju en bekväm förklaringsmodell för Pk-folket. "Åh gud, titta vad rasistiska folk är, det är SD:s fel!". Du hör ju hur sjukt det låter, skulle folk ansluta sig mer och mer till SD för att SD blir större och större. Som en rasistisk snöboll som bara fortsätter rulla. Hur började de bli större i så fall, argumentationen haltar rätt mycket.
Citera
2018-06-15, 04:33
  #10
Medlem
HectorDaiquiris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flummare
Det finns ju fler än vänstern och SD att rösta på. M har ju mer eller mindre annamat SD's migrationspolitik. Jag vet att många inte litar på M pga "öppna era hjärtan"-talet och att dom valde att kompromissa med MP istället för S om migrationspolitiken för att MP inte satte sig emot den så viktiga arbetskraftsinvandringen. Men vi var i ett annat läge då. Eftersom partier som M lägger mycket mer vikt vid fakta istället för känslor så har dom inte erkännt problemet förrän det tydligt går att se. Den här gången hade dom som kännde på sig att invandringen kommer gå åt helvete rätt, men att känna är sällan något som borgare baserar politik på. Alla är heller inte perfekta, människor är människor och människor gör misstag.

L är också tämligen kritiska med alla förslag dom har om att förbjuda religösa friskolor, kunna svenska för att bli medborgare osv. L blev anklagade för att vara rasister pga dessa ställningstaganden för många år sen.

LOL! Moderaterna har inte anammat SDs politik. Moderaterna har för avsikt att sätta sig i en regering med Centern. Centern! Moderaterna tänker inte ens diskutera med SD. Hur tror du den ekvationen går ihop? M:s migrationspolitiska talesman stod också för inte länge sen i Aktuellt och hintade att "dagens nivå" på invandring var ok nu när de skulle börja tala volymer. Det var då en årsnivå på 30 000 invandrare. Helt huvudlöst. Men visst, fortsätt lura dig själv bara för att ni har Hanif Bali, som M behandlade som skit på grund av ingenting.

Liberalerna orkar jag inte ens kommentera knappt. De vill att massinvandringen fortsätter, de har inte sagt ett vettigt ord sedan "språktesten" typ 2004 eller vad det var.
Citera
2018-06-15, 04:40
  #11
Medlem
EnGodForlorares avatar
Det är svårt att inte låta sig svepas med. Vi genomgår just nu en slags masspsykos där stora delar av befolkningen tror att Sverige håller på och förfalla på grund av invandringen. Alla partier från S till SD är med på noterna. Lik förbannat stämmer det inte. Tro inte på hypen.
Citera
2018-06-15, 04:40
  #12
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sverigeval18
Hej,

Detta kommer bli ett ganska så långt inlägg men vill verkligen skriva ut allt så att ni förstår min sida...

Jag är en person med invandrarbakgrund från ett land i mellanöstern. Jag är inte religiös och jag följer alla svenska lagar. Har även en högre nivå av utbildning och är född i Sverige.

Den senaste tiden har även jag börjat tröttna på både invandring, den typiska "blatten", människor som helt enkelt inte kan bete sig och endast utnyttja systemet.

Har följt debatter och ser sättet på hur dem olika partierna debatterar och lägger fram förslag.
Vänstern - känslor, ingen logik, avviker från statistik och fakta
SD - statistik och fakta, kan föra en diskussion utan att repetera samma sak om och om igen.
Ovanstående är bara en översikt av vad jag tycker.

Min plan var att slänga en röst på SD i år endast för att få säga ifrån den skiten som vi sitter fast i nu. Det är första gången jag får rösta och medverka i valet.

Vill även nämna att jag har flera svenska vänner som sagt att dem kommer rösta på SD, har aldrig sett dem som rasister, men vet att dem generellt hatar så kallade "blattar". Antar att jag är en av dem få som inte hatas?

Dilemmat jag står inför i nuläget är att jag har följt flertalet artiklar här på flashback och diverse delar av internet. Jag har även diskuterat med folk i min närhet som skräms av SD, inte bara just för att dem tror att vi kommer att påverkas, utan för att även "folket" runtom mig kommer påverkas. Jag har blivit tillsagd att om SD får majoritet så spelar det ingen roll om jag har ett bra jobb, bra bakgrund eller hur jag presterar, utan att jag fortfarande (och ännu mer) kommer att ses som ett smuts av de flesta svenskar.
Jag har stött på dessa typer av svenskar i min vardag vill jag även säga, även om det är så att jag inte låter mig påverkas av dem, men jag kan faktiskt känna av när någon inte gillar mig just pga att jag är en invandrare (tyvärr). Vill dock tillägga att Jag förstår varför ni känner så, men jag skräms även av det, varför ska jag få ta den skiten när jag inte är eller beter mig som resten?

Många gånger under dessa diskussioner har jag förklarat varför jag tyckt att SD kan komma att förändra m.m. och sagt att de svenskar som tycker så inte tycker att alla invandrare bör åka ut ur Sverige, utan att dem endast hatar den typiska blatten.

Senaste tiden då jag läst olika flashbacktrådar och diskussioner så har jag väldigt många gånger sett kommentarer såsom Jag skiter i vad de är för människor, dem ska alla ut eller Kasta ut dem alla eller Jävla MENA människor, inga av dem är välkomna här. Listan kan förlängas... slängde bara ur mig några exempel.

Min allvarliga fråga till er alla är, tycker ni verkligen så om varenda invandrare? även oss som inte har en brytning, sköter oss, inte skapar problem och bara vill lyckas i livet. Jag har länge försökt argumentera med folk och förklarat att alla inte tänker så, men nu när jag faktiskt läser vad många människors åsikter är så blir jag orolig och funderar faktiskt på att strunta i att rösta.

Kan ni människor som verkligen hatar folk som mig förklara varför jag bör slänga min röst på SD? Gör det er någon skillnad att jag faktiskt är en bra människa? Jag vet att många av er hatar "blattar", men stör ni er på mig även om jag faktiskt är en tillgång till samhället?

Vill även tillägga att jag inte känt mig så välkommen den senaste tiden... svårt att beskriva varför, men har börjat får den känslan helt enkelt.

För er som orkade läsa hela inlägget så tack för eran tid och svar.

Hej!

Nu är jag förvisso inte sverigedemokrat utan skall rösta på Medborgerlig samling. Beträffande invandrings- och integrationspolitiken är det dock inte så stor skillnad mellan SD och MED (men i annat, som t.ex. den ekonomiska politiken, är det stora skillnader.)

Jag är också extremt trött på folk som beter sig som idioter. Av de som invandrat från t.ex. MENA finns det rätt många sådana, det stämmer tyvärr. Men de som sköter sig, pluggar eller jobbar och betalar skatt och inte beter sig som idioter, har jag inget emot, varför skulle jag det? Jag tror det är väldigt få som har det. T.ex. SD är ju tydligt för s.k. öppen svenskhet. D.v.s. att alla som kommit hit skall välkomnas och uppmuntras till att bli en del av den svenska gemenskapen. Det är ju t.o.m. en av deras profilfrågor! Men de idioter som istället väljer att "leka Mellanösterns inbördeskrig" o.likn. skall göra det någon annanstans än här!

Men du bör nog ställa dig frågan om Flashback är representativa för befolkningen i allmänhet. Jag tror inte det. Dessutom är det ju inte ens här en majoritet som skriver rasistiska saker, men du märker nog dem rätt tydligt. Frågan är om de är sverigedemokrater, eller något annat? För det är ju inte SDs åsikter de framför, utan snarare NMRs åsikter.

Samma sak med t.ex. olika konspirationsteoretiker, de som gillar olika droger, fotbollshuliganer, de med ovanliga sexuella preferenser, psykiskt instabila osv. Någonstans skall ju alla dessa personer finnas, det är här de finns. Men inte ens här är de så många, även om det ibland verkar så. Man märker dem ju rätt väl då deras åsikter är väldigt "speciella" och ovanliga att höra annars.

Just argument som att "skjut alla jäkla araber" o.likn. är ju inte SDs politik. Deras politik är ju att alla skall bära folkdräkt och dansa gammeldans. Vilket förvisso låter fördjävligt det också. T.o.m. jag som svensk skulle nog nästan föredra att bli skjuten om jag tvangs välja...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback