Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-14, 23:07
  #1
Medlem
Sorbitans avatar
Så, blir det så här för er också? Jag antar att det har med träffar på ordet politik, men det stör mig jävligt mycket.

Kan någon snäll själ förklara? Jag menar, "moderaternas" är det ord jag skriver först, borde det rimligtvis inte vara det som Google ska ta fram åt mig?
Citera
2018-06-14, 23:15
  #2
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorbitan
Så, blir det så här för er också? Jag antar att det har med träffar på ordet politik, men det stör mig jävligt mycket.

Kan någon snäll själ förklara? Jag menar, "moderaternas" är det ord jag skriver först, borde det rimligtvis inte vara det som Google ska ta fram åt mig?

Jag kör visserligen adblock och Firefox, men testade nyss att googla som du, och de fyra första träffarna var från moderaterna, övriga kommer längre ner på listan.
Citera
2018-06-14, 23:21
  #3
Medlem
lemonzhellos avatar
Köpt annons. Ser du väl?

Jag får samma träff, först annonsen och sen moderaterna.
Citera
2018-06-14, 23:30
  #4
Medlem
Le Cheval Blancs avatar
Socialdemokraterna har "köpt" de söktermerna. Inte bara "moderaternas politik" utan även andra partier. Det gjorde de förra valet också. Sveriges Radio uppmärksammade det för någon månad sedan.
Citera
2018-06-14, 23:38
  #5
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorbitan
Så, blir det så här för er också? Jag antar att det har med träffar på ordet politik, men det stör mig jävligt mycket.

Kan någon snäll själ förklara? Jag menar, "moderaternas" är det ord jag skriver först, borde det rimligtvis inte vara det som Google ska ta fram åt mig?
Jag testade o fick i vanlig ordning bara upp porr. Något är fel.
Citera
2018-06-15, 02:32
  #6
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Cheval Blanc
Socialdemokraterna har "köpt" de söktermerna. Inte bara "moderaternas politik" utan även andra partier. Det gjorde de förra valet också. Sveriges Radio uppmärksammade det för någon månad sedan.
Ja se på fan.. De måste vara helt desperata, stackarna..
Citera
2018-06-15, 03:44
  #7
Medlem
Väldigt märkligt för i min läsare (chrome, google sökmotor) så finns där ingenting annat än M, inget annat parti.

Dom fyra första förslagen leder till moderaterna.se, sedan wikilänk och där efter länkar till diverse tidningar, allt om M, inget annat parti.
Citera
2018-06-15, 07:42
  #8
Medlem
Le Cheval Blancs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny
Ja se på fan.. De måste vara helt desperata, stackarna..

Nja, det gör andra partier också.

Hittade det inte nu, men här är en artikel från förra valet.

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=5963851
Citera
2018-06-15, 13:21
  #9
Medlem
Det är väl ofta så nu för tiden. Det man googlar på kommer inte högst upp.
Citera
2018-06-17, 22:38
  #10
Medlem
Harrison-Bengtssons avatar
Jupp, kom upp som träff två, dock en betald annons som sossarna köpt.

Termen "sverigedemokraterna politik" ger Sossarnas annons överst. De flesta lär dock söka på "sd politik" eller liknande och där dyker inte sossarna upp.

Rekommendationen är väl att köra annan sökmotor, typ duck duck go, den sysslar inte med annonssälj och anpassade sökningar vad jag vet men kanske inte ger samma stora resultat. Var dock länge sedan jag använde den av bekvämlighetsskäl. Det är så smidigt att låta Google övervaka en..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback