Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2019-04-27, 21:24
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Tja, farsan lärde upp mig redan som 21-åring. Han tröttnade på de fjollor jag träffade och fick mig att börja undersöka dem innan jag gick vidare. Det tackar jag honom för idag.

Ts: Mmhm..Då finns bara en sak kvar; lexbasea honom och hör sedan i kommunens tingsrätt om det finns mål där han stått som tilltalad? Du måste även söka i de kommuner han bott i då Sverige inte än har ett system där alla ens domar kommer upp utan man får söka kommun för kommun. Dumb asf, I know men så är det. Kommunerna han bott i får du via skatteverket.


Med all respekt. Det där grävandet är på förskolenivå. Barn i 1an kan Maila tingsrätten och koll historik hos folkbokföringen.
Jag har varit ruggigt mycket djupare än så.
På typ keyloggernivå
*

Har fortsatt gräva. Han bor i ett hyreshus med 4 lägenheter. Han köpte huset i december 2017 för 5.5 milj.
Pantbrev uttagna på sammanlagt 3. Han tog ut på 2 när han köpte.

Han bor på hela första våningen, är en halvtrappa upp. Sen har han källaren själv.
Sen två tvåor på andra resp tredje våningen.

Konstigt att bo så som singel.
125 kvm ca. Plus ca 30 kvm av typ inglasad altan/uterum. Beror på hur man ser det.

Jag har kollat förbi huset en del under de senaste månaderna.
Han tycks leva med vissa rutiner. Här aldrig folk hemma. BÅDA bilarna i garaget.

Han är hemma 6 kvällar av 7.
Citera
2019-04-27, 21:42
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KGkoret
Med all respekt. Det där grävandet är på förskolenivå. Barn i 1an kan Maila tingsrätten och koll historik hos folkbokföringen.
Jag har varit ruggigt mycket djupare än så.
På typ keyloggernivå
*

Har fortsatt gräva. Han bor i ett hyreshus med 4 lägenheter. Han köpte huset i december 2017 för 5.5 milj.
Pantbrev uttagna på sammanlagt 3. Han tog ut på 2 när han köpte.

Han bor på hela första våningen, är en halvtrappa upp. Sen har han källaren själv.
Sen två tvåor på andra resp tredje våningen.

Konstigt att bo så som singel.
125 kvm ca. Plus ca 30 kvm av typ inglasad altan/uterum. Beror på hur man ser det.

Jag har kollat förbi huset en del under de senaste månaderna.
Han tycks leva med vissa rutiner. Här aldrig folk hemma. BÅDA bilarna i garaget.

Han är hemma 6 kvällar av 7.

Alltså det är inte friskt det du håller på med, det förstår du va?
Citera
2019-04-27, 21:47
  #75
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KGkoret
Han bor på hela första våningen, är en halvtrappa upp. Sen har han källaren själv.
Du måste helt enkelt undersöka källaren.

Efter att noggrant ha läst dina poster står det utom allt rimligt tvivel att det är där du kommer upptäcka de verkliga skeletten.
Citera
2019-04-28, 07:45
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Du måste helt enkelt undersöka källaren.

Efter att noggrant ha läst dina poster står det utom allt rimligt tvivel att det är där du kommer upptäcka de verkliga skeletten.


Nja, om du menar ordagrant så tror ja knappast det.
Han är inte den typen som skulle fylla källaren med lik.
Citera
2019-04-28, 14:40
  #77
Medlem
Vildbloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KGkoret
Med all respekt. Det där grävandet är på förskolenivå. Barn i 1an kan Maila tingsrätten och koll historik hos folkbokföringen.
Jag har varit ruggigt mycket djupare än så.
På typ keyloggernivå
*

Har fortsatt gräva. Han bor i ett hyreshus med 4 lägenheter. Han köpte huset i december 2017 för 5.5 milj.
Pantbrev uttagna på sammanlagt 3. Han tog ut på 2 när han köpte.

Han bor på hela första våningen, är en halvtrappa upp. Sen har han källaren själv.
Sen två tvåor på andra resp tredje våningen.

Konstigt att bo så som singel.
125 kvm ca. Plus ca 30 kvm av typ inglasad altan/uterum. Beror på hur man ser det.

Jag har kollat förbi huset en del under de senaste månaderna.
Han tycks leva med vissa rutiner. Här aldrig folk hemma. BÅDA bilarna i garaget.

Han är hemma 6 kvällar av 7.

Tja alltså jag håller mig efter lagen men anser att gräva om andra är en rättighet, folk får gärna gräva om mig också men att lägga spionprogram i datorer..där drar jag gränsen. Har själv råkat ut för detta och har en logger liggandes jag inte blir av med pga att de som kan är för dyra så jag vet vad känslan av att allt man skriver ständigt övervakas är och det är inte trevligt.

Sen kan man kolla hur ofta folk är hemma osv, det är väl inget särskilt, folk spionerar på varandra hela tiden men datorn..Sitta och kolla vad han porrsurfar om är för mycket och har nog föga med systern att göra. Jag menar, vem vet, han kanske gillar att titta på när sköldpaddor gör det a lá https://www.youtube.com/watch?v=IU3315DpRTA Men han älskar ju knappast din syster mindre eller är elak mot henne för det, mmh? Sen visst, kanske man kan hitta andra potentiella tjejer han har via den men ändå..Bryta sig in i hans hus och lägga en keylogger i datorn är over the top.

En sak här är att det är skumt hur han bor, ja. Såvida han inte planerar bygga om fastigheten till ett enda stort hus eller hyras ut de andra lägenheterna för en större hyra, är det knepigt. DÄR känner jag något är skumt.

Ni som säger det är sjukt..Tänk på varför han gör detta. Han skyddar sin syster och hans instinkt säger åt honom något är väldigt fel. Han menar väl och vill ha känslan bekräftad.
__________________
Senast redigerad av Vildblom 2019-04-28 kl. 14:44.
Citera
2019-04-28, 15:38
  #78
Medlem
Posten här ovan var mycket bra. Men några förtydliganden.
Jag har inte lagt keylogger. Menade bara att jag grävde i hans liv på alla tänkbara sätt.
Sen de lägenheter han har är uthyrda, jag skrev nog otydligt.
+
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback