Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-14, 19:21
  #1
Medlem
Kattenxs avatar
Tro det eller ej men det finns!

Här har jag två favoriter:

Allt åt Alla Malmös podd med ett tydligt fokus på Malmö: https://radio.alltatalla.se
(varierande kvalité men ganska intressant)

https://soundcloud.com/apansanatomi
En väldigt intressant podd kan rekommendera särskilt de två senaste avsnitten som handlar om kriser och corbynism. Lyssna!

Vad har ni för favortipoddar från vänster?(Svenska såväl som internationella)
Citera
2018-06-24, 09:50
  #2
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Markus och Malcolm är den vänsterpodd som jag anser håller högst kvalitet. Alla avsnitt är långtifrån bra men både bildningen hos dem båda är god, och de har inte tappat bort fotfästet utan kan förstå och har kontakt med arbetarklassen.

Ska bli intressant att höra Malmö radion. Har ju aldrig stött på en "alltåtalla" i arbetslivet här i Malmö. I akademiska kretsar och "pappa betalar"-möllan finns där mängder. Men aldrig på en arbetsplats... Tack för tipset!
Citera
2018-06-24, 16:34
  #3
Medlem
Kattenxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TacoKryddmix
Markus och Malcolm är den vänsterpodd som jag anser håller högst kvalitet. Alla avsnitt är långtifrån bra men både bildningen hos dem båda är god, och de har inte tappat bort fotfästet utan kan förstå och har kontakt med arbetarklassen.

Ska bli intressant att höra Malmö radion. Har ju aldrig stött på en "alltåtalla" i arbetslivet här i Malmö. I akademiska kretsar och "pappa betalar"-möllan finns där mängder. Men aldrig på en arbetsplats... Tack för tipset!

Jag tycker M&M går på tomgång. Det är samma gnäll i varje avsnitt på "vänstern" och sedan kör dom en analys de kallar marxistisk men mest går ut på att "vänstern" måste prata om invandring.

De jag vet som är aktiva i Allt åt Alla har högst normala jobb med kanske en övervikt på offentlig sektor (skola, sjukvård osv).
Citera
2018-06-24, 20:06
  #4
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Jag tycker M&M går på tomgång. Det är samma gnäll i varje avsnitt på "vänstern" och sedan kör dom en analys de kallar marxistisk men mest går ut på att "vänstern" måste prata om invandring.

De jag vet som är aktiva i Allt åt Alla har högst normala jobb med kanske en övervikt på offentlig sektor (skola, sjukvård osv).

Förstår vad du menar, trots det är den fortfarande den som är mest relevant. Men så är det med subjektivitet...

Har lyssnat på majoriteten av avsnitten av radio åt alla. För det första är det väldigt roligt att det inte är en enda malmöit i podden när det handlar om Malmö. Innehållet är små rolig och underhållande emellanåt. Blir ibland lite väl navelskådande då de förutsätter att man ska veta hur de står när de säger en mening. Till exempel, och nu parafraserar jag, "det sätts upp övervakningskameror på platser med mycket kriminalitet". Sen säger de inget om huruvida de tycker det är bra eller dåligt...

Som många andra inflyttade upplänningar så har de en inställning att Malmö ska vara en pittoresk samling av svartklubbar, droger och goddagspiltar. En inställning väldigt få arbetare i staden delar... Något raljerande av mig, men ack så nära verkligheten...

Kommer nog fortsätta att lyssna så är tacksam för tipset.
Citera
2018-08-28, 21:29
  #5
Medlem
Kattenxs avatar
Apanas anatomi har verkligen släppt ett gäng nya intressanta poddar; en om miljöparitet, corbyn, vänsterpopulism. In och lyssna!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback