Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-14, 11:18
  #1
Medlem
Reality81s avatar
Hej jag var vaken i 4 dagar ingen mat o sömn åt igår har sovit inatt. Har hemsk huvudvärk och ställer jag mig upp får jag yrsel o måste sitta ner. Är det farligt eller går det över?
Citera
2018-06-14, 11:28
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reality81
Hej jag var vaken i 4 dagar ingen mat o sömn åt igår har sovit inatt. Har hemsk huvudvärk och ställer jag mig upp får jag yrsel o måste sitta ner. Är det farligt eller går det över?
kanske du ska lyssna på kroppen och sova istället. Kroppen säger ifrån av en anledning.
Citera
2018-06-14, 11:31
  #3
Avstängd
JagBlirVansinnigs avatar
Knarkar inte men har insomnia ibland, jag antar att du har en hel del hallucinationer just nu?
Saker och ting som fladdrar förbi i ögonvrån?

Mina råd trots att jag har 0 erfarenhet av knark är att dricka en massa vatten, har du vitamintabletter hemma eller frukt?
Laga till lite mat, har du svårt att få ner något så gör potatismos eller överkokt pasta/ris med ett par buljongtärningar i.
Farligt att knarka mnja det är inte hälsosamt såklart, men som sagt drick en massa vatten och försök få i dig käk!

När du fått i dig 1-2l vatten och lite mat vitaminer osv så tycker jag att du ska gå och lägga dig o sova, pumpar hjärtat på för hårt och pulsen känns i hela kroppen så kanske det börjar bli dags att ta sig till sjukan om det inte ger med sig.
__________________
Senast redigerad av JagBlirVansinnig 2018-06-14 kl. 11:33.
Citera
2018-06-14, 11:33
  #4
Medlem
Reality81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagBlirVansinnig
Knarkar inte men har insomnia ibland, jag antar att du har en hel del hallucinationer just nu?
Saker och ting som fladdrar förbi i ögonvrån?

Mina råd trots att jag har 0 erfarenhet av knark är att dricka en massa vatten, har du vitamintabletter hemma eller frukt?
Laga till lite mat, har du svårt att få ner något så gör potatismos eller överkokt pasta/ris med ett par buljongtärningar i.
Farligt att knarka mnja det är inte hälsosamt såklart, men som sagt drick en massa vatten och försök få i dig käk!

Nej inga hallucinationer bara det fysiska jag nämnde. Ska käka pasta sen sova
Citera
2018-06-14, 11:35
  #5
Avstängd
JagBlirVansinnigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reality81
Nej inga hallucinationer bara det fysiska jag nämnde. Ska käka pasta sen sova

Alla reagerar vi väl olika antar jag, när jag utan droger varit vaken ca 50 timmar så börjar jag se saker i ögonvrån.
Låter klokt, sov gott.
Citera
2018-06-14, 11:35
  #6
Medlem
Sliter något oerhört på kroppen, inte minst psykiskt och dina organ. Om du inte har förhöjda risker för sjukdomar så som hjärt och kärl osv eller har en sjukdom ska det vara lugnt. Men för fan ta det lite lugnare nästa gång, 1 dygn utan sömn är tillräckligt. Häv i dig mycket vatten och salt, tex buljong
Citera
2018-06-14, 11:55
  #7
Medlem
Reality81s avatar
Kanske inte somnar är inte trött. Sov bra inatt.
Citera
2018-06-14, 11:57
  #8
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Centralstimulantia --> Drogakuten
/Moderator
Citera
2018-06-14, 12:07
  #9
Medlem
Krickerts avatar
Rök en holk och gå och lägg dig.
Citera
2018-06-14, 12:24
  #10
Medlem
ZyClaves avatar
Det går väl förhoppningsvis över, men för helvete kör inte tjackrace i 4 dagar...

Otroligt korkat och livsfarligt, gör inte om det...

Ät och sov ordentligt nu, och nyttja berusningsmedel med förstånd...
Citera
2018-06-14, 12:59
  #11
Medlem
Punklivs avatar
Som sagt, ät ordentligt och sov så kroppen får vila och återhämta sig. Tar nog ett par dagar innan du känner dig normal, men det kommer gå över, det vågar jag nästan lova.
Citera
2018-06-14, 13:22
  #12
Avstängd
Plaguetongues avatar
ät din pasta du, ta en frukt också, drick vatten och gå och lägg dig. kroppen är utmattad men återhämtar sig.

på din fråga om det är farligt:

att vara vaken i 4 dygn utan att få i sig energi? jag det är farligt, det är så in i helvete farligt. har läst om folk som suttit och spelat i flera dygn utan att äta och bara druckit redbull typ och sen bara kolat av när hjärtat inte orkar längre.

Mitt tips: förbered dig bättre, se till att äta riktigt innan ett race. Och kör kortare race! max 2 dygn!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback