Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2021-03-03, 15:50
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caspern50
Apropå iPhonemobiler fick jag reda på genom nya bankens tekniksupportavdelning att man BÖR stänga av mobilerna varje dygn. Det visste jag inte. Kanske läge att stänga av mobilen över natten när laddaren fyller på batteriet.

Då har de inte så bra koll de där på den supporten, eller så har de dålig ordning på sin egen app….

Jag stänger i princip aldrig av mina mobiler, iPhone sen 2008, de är alltså på dygnet runt året runt, förutom någon omstart t ex i samband med uppdatering av iOS. Har aldrig haft några problem av den orsaken, eller några egentliga problem med BankID heller.

Så, jag håller med föregående om att det kan vara om, eller t o m bra med en omstart ibland, i alla fall om man upplever nåt knas. Förutom det kanske en gång i månaden om man har lust.
__________________
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2021-03-03 kl. 16:03.
Citera
2021-03-03, 16:06
  #50
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Då har de inte så bra koll de där på den supporten, eller så har de dålig ordning på sin egen app….

Jag stänger i princip aldrig av mina mobiler, iPhone sen 2008, de är alltså på dygnet runt året runt, förutom någon omstart t ex i samband med uppdatering av iOS. Har aldrig haft några problem av den orsaken, eller några egentliga problem med BankID heller.

Så, jag håller med föregående om att det kan vara om, eller t o m bra med en omstart ibland, i alla fall om man upplever nåt knas. Förutom det kanske en gång i månaden om man har lust.
det är standard fråga som support kräver för att utesluta vissa problem.
men det är sant det behövs ej egentligen
Citera
2021-03-03, 16:30
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
det är standard fråga som support kräver för att utesluta vissa problem.
men det är sant det behövs ej egentligen

Precis, därför att en omstart kan ju fixa vissa knas. Därför ställer de den frågan, eller ber om att man ska starta om luren för att se om det hjälper. Men det är ju nåt annat det än om de påstår att man ”bör” göra det varje dygn som Casper50 skrev
Citera
2021-03-03, 17:27
  #52
Medlem
Caspern50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Varje dygn är väl att ta i men att starta om den då och då är inte en dum ide...

Någon gång ibland låter rimligt ,och mitt problem löstes efter att jag startade om mobilen.
Citera
2021-03-04, 04:16
  #53
Medlem
Caspern50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
det är standard fråga som support kräver för att utesluta vissa problem.
men det är sant det behövs ej egentligen

Exakt. I varannan forumtråd där man har problem med Appleprylar tipsas man om att stänga av och på enheten som löser många problem. Det bekräftas också av dom som ställde frågorna.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback