Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-14, 13:40
  #37
Medlem
Pluppiplupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salty-sailor
Reportern påstår att han blev misshandlad pga av att samhällsklimatet har blivit sämre i Sverige, och så kan det säkert vara. Jag undrar dock om reportern ställer sig frågan varför klimatet har blivit sämre? Min gissning är att tror det hela beror på för lite värdegrundspropagerande

Så sant, så sant.

SVT har varit en viktig pusselbit i det samhälle som Sverige har förvandlats till idag, där det är väldigt polariserat och där man löser konflikter och oliktänkande med våld istället för med argumentation.

Sen så kan jag förstå att det finns dom som egentligen från början bemötte SVT och liknande institutioner med just verbala, genomtänkta argument, men som tröttnade då de var tvungna att argumentera mot lögnare och manipulerande kräk.

Till slut så brister det även för den bästa, så att säga. Sen så ursäktar jag inte våldet, men det är denna väg som Sverige och stora delar av Europa har valt. Där etablissemanget har vänt sig mot den egna befolkningen för att gynna skitfolk ifrån skithålsländer och som i slutändan kommer att gynna globalistäcklen.

Kanske västvärlden behöver ett våldsamt uppvaknande, så att den fria människan vaknar upp. Detta skulle inte bara gynna vita människor, utan även arabvärlden och Afrika också, om dessa fick bo kvar i sina egna länder och utvecklas på egen hand utan inflytande från globalistäcklen.
Citera
2018-06-14, 14:07
  #38
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carljoakim
Jag har inte sagt att det motiverar våld. Jag tycker man skall få kunna gå ofredad på våra gator utan risk för påhopp.

Det var så jag uppfattade ditt inlägg också, bekräftade det bara.
Citera
2018-06-14, 14:19
  #39
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZyClave
Finns inga ord som legitimerar våld, i synnerhet inte nyhetsreportage, oberoende av dess sanningshalt. Allting annat är att vara de-fakto motståndare till yttrandefrihet, vilket du kanske erkänner att du är.

Att någon random asylsökande mördade två svenskar förändrar inte detta faktum överhuvudtaget.

Att de är en propagandamaskin för vänsterfantasier förändrar inte detta faktum heller, de gör dem bara till ett legitimt mål för verbal kritik (och kanske förespråkande till nedläggning), inte våld.

Våld skall endast användas defensivt... Använder en person ord, oberoende om det är lögnaktig propaganda eller inte, så använder DU också ord.

Behärskar du inte att spela enligt de reglerna demonstrerar du bara din egna intellektuella oförmåga, för att inte tala om fullständigt förkastliga principer!

Sluta tänk som en jävla inavlad sandneger! Det här är FUCKING SVERIGE!! VI BEMÖTER ORD MED ORD!

Det hjälper inte att diskutera på ett civiliserat vis när motparten skiter i vad du har att säga. Det "civiliserade", snälla Sverige är avskaffade sig själv för det funkande inte. Nu är det dags för ocivilisation och barbari.
__________________
Senast redigerad av svettigafettsvinet 2018-06-14 kl. 14:21.
Citera
2018-06-14, 14:24
  #40
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Ja SVT-journalister förtjänar all stryk dom kan få, dom borde kräla vid rännstenen. Journalisten har säkert hittat på hela händelsen för att vi ska tycka synd om honom, skulle fan inte förvåna mig. Journalister är dom mest opålitliga människorna som finns för fan.
Citera
2018-06-14, 14:47
  #41
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
https://www.medievarlden.se/2018/06/...er-attackerad/

Är det rimligt tycker ni att man ska attackera en journalist på det viset?
Vad är rimligt? Det finns någonstans en gräns för allting. Därmed finns det givetvis även en gräns för det hyckleri som anständiga människor kan acceptera. Med tanke på att det finns en hel religion uppbyggd kring någon som spöade politiskt korrekta typer i Jerusalem för tvåtusen år sedan så tycks det finnas viss rimlighet i agerandet.
Citera
2018-06-14, 17:01
  #42
Medlem
Givetvis fel moraliskt men logiskt. Sådana här saker brukar stärka den man vill komma åt. Däremot kan det vara på sin plats att ifrågasätta personens yrkesval spydigt om det är det enda sättet att undvika en frustration som tar sig uttryck i våld.
Citera
2018-06-14, 17:16
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Den som protesterade mot att "Ulven" blev nedslagen av vänsterdemonstranter i Göteborg 1:e Maj, för att han bar en "provocerande" T-shirt, har rätt att gnälla även i det här fallet.

För den som tyckte det var ok att "Ulven" fick stryk (vilket många tyckte) så kan jag varmt rekommendera ett intensivt hållande av käften när nu även andra tröjbärare råkar ut för samma sak.

Man kan inte gilla det ena fallet & ogilla det andra fallet, det kallas dubbelmoral & hyckleri, vilket i sin tur är lika provocerande som en T-shirt.

Håller med om denna.

Själv tycker jag båda är fel.
Citera
2018-06-14, 17:39
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Intressant inställning. Med den synen på ansvar så har alltså du ansvar för vad alla gör hos din arbetsgivare.

Ja, vi går ju mer och mer mot den synen.

Dock så har ju arbetsgivaren även ansvar dina handlingar på fritiden, sexuella preferanser, politisk läggning, tankar och hudfärg etc, etc.

Värdegrunden är allt.
Citera
2018-06-14, 19:07
  #45
Medlem
På en gata i centrum försökte för två år sedan en TV-reporter fråga mig om hur jag upplevde staden, han var från SVT, en reporter och en tekniker filmade. Något hände med mig, det var inte riktat mot reportern utan mot SVT, mot PK-ismen, mot regimen, mot att vi inte fick behålla Sverige. Jag skällde som en bandhund och skrek "kulturmarxister" och annat. Min fru lugnade ned mig och ledde mig vidare genom stadens gator.
Det är sorg och ilska som man kan känna.

Vid förra valet var jag på väg att välta Sossarnas bord vid torget i mitt raseri, men även denna gång tog min fru väl hand om mig, annars hade jag troligen blivit åtalad.

Jag tycker faktiskt att folk skall reagera. Inte mot människan bakom micken eller valstugan utan mot dom krafter som dom arbetar för.

Jag hoppas att den mesige Svensken reser sig, men naturligtvis först något gott till middag....sedan lite action..... ,,,,,
Citera
2018-06-14, 19:29
  #46
Medlem
Breifists avatar
Ironin när det läcker ut att det var en icke Svensk (som vanligt) som gav sig på SVT-reportern..
Som man bäddar får man ligga SVT
Citera
2018-06-14, 19:35
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
På en gata i centrum försökte för två år sedan en TV-reporter fråga mig om hur jag upplevde staden, han var från SVT, en reporter och en tekniker filmade. Något hände med mig, det var inte riktat mot reportern utan mot SVT, mot PK-ismen, mot regimen, mot att vi inte fick behålla Sverige. Jag skällde som en bandhund och skrek "kulturmarxister" och annat. Min fru lugnade ned mig och ledde mig vidare genom stadens gator.
Det är sorg och ilska som man kan känna.

Vid förra valet var jag på väg att välta Sossarnas bord vid torget i mitt raseri, men även denna gång tog min fru väl hand om mig, annars hade jag troligen blivit åtalad.

Jag tycker faktiskt att folk skall reagera. Inte mot människan bakom micken eller valstugan utan mot dom krafter som dom arbetar för.

Jag hoppas att den mesige Svensken reser sig, men naturligtvis först något gott till middag....sedan lite action..... ,,,,,
Troligen förstod inte reportern innebörden av ” kulturmarxist”, begreppet myntades väl av 68-generationen.
Det enda som hjälper är att EXEMPLIFIERA som en småskolefröken, lugnt och pedagogiskt, situation för situation där vi förlorar vår integritet och vårt land. Fråga ”förstår du hur jag menar?” och sen rassla vidare, utan att invänta svar. Till nästa exempel. Med hög röst.
Men inte lätt när man är arg.
Min egen hangup är det ökade muslimska övertagandet. Enligt brorsan är Asien en no-go-zon för muslimer. OT, ber om ursäkt (men skadar ju inte om en el annan SVT”arbetare” får med sig vad packet gafflar om)
Citera
2018-06-14, 20:29
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Troligen förstod inte reportern innebörden av ” kulturmarxist”, begreppet myntades väl av 68-generationen.
Det enda som hjälper är att EXEMPLIFIERA som en småskolefröken, lugnt och pedagogiskt, situation för situation där vi förlorar vår integritet och vårt land. Fråga ”förstår du hur jag menar?” och sen rassla vidare, utan att invänta svar. Till nästa exempel. Med hög röst.
Men inte lätt när man är arg.
Min egen hangup är det ökade muslimska övertagandet. Enligt brorsan är Asien en no-go-zon för muslimer. OT, ber om ursäkt (men skadar ju inte om en el annan SVT”arbetare” får med sig vad packet gafflar om)

Slog väl över i skallen på mig men mitt angrepp var verbalt. Då är det OK. Kunde ha uttryckt mig bättre. Däremot är det viktigt att inte välta partiers bord i ren ilska. Man kan säga några väl valda ord och fråga hur Svenskt är Sverige nu?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback