Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-06-15, 10:58
  #37
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CloserToTheHeart
Detta verkar stämma. Själv gjorde jag ett par olika tester på en dator(tog ca 20-30 min)
Har för mig att det var någonting med att testa reaktionsförmågan ihop med att räkna några prickar typ, men kommer inte ihåg exakt. Det är 10 år sedan.

Enligt resultaten kunde jag tydligen inte ha ADHD iaf, och det fick jag reda på omgående.
va det svårt test det med datorn ??
Citera
2018-06-15, 11:02
  #38
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragforADHD
va det svårt test det med datorn ??


Som jag minns det var det otroligt enkelt. Man tryckte med musen när det kom en prick, typ. Kommer som sagt inte ihåg exakt, men jag hade inga problem med det och tyckte det var löjligt enkelt.

Men då har jag ju inte ADHD eller, och trodde heller inte att jag hade det. Detta test handlade om att jag var brottsmisstänkt och hade lite historia med "psykisk ohälsa", så därför lades det fram på mitt bord.

Är du nojig för att få ADHD-Diagnos eller? Vill du snacka dig runt det? Eller du kanske tvärtom VILL ha diagnosen?
Citera
2018-06-15, 12:21
  #39
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CloserToTheHeart
Som jag minns det var det otroligt enkelt. Man tryckte med musen när det kom en prick, typ. Kommer som sagt inte ihåg exakt, men jag hade inga problem med det och tyckte det var löjligt enkelt.

Men då har jag ju inte ADHD eller, och trodde heller inte att jag hade det. Detta test handlade om att jag var brottsmisstänkt och hade lite historia med "psykisk ohälsa", så därför lades det fram på mitt bord.

Är du nojig för att få ADHD-Diagnos eller? Vill du snacka dig runt det? Eller du kanske tvärtom VILL ha diagnosen?
för att mitt liv är inte så bra och gå omedicinerad. även om jag tränar och så vidare så vill inte min engeri, korta stubin, ilske problem dämpas.. blir otroligt våldsam när jag blir arg ser svart. men jag tror att om jag får adhd-diagnosen. är 99% säker på att jag har adhd då kommer det kunna hjälpa mig och träna på mig själv med medicinering och då blir mitt liv ännu bättre.

jag menar att jag får ingen hjälp utan utredning - diagnos. det har själva sjukvården sagt flera gånger. måste först utredas för och sedan får hjälp med mina problem som jag har.
Citera
2018-06-15, 13:22
  #40
Medlem
Blygfisens avatar
Var bara dig själv, det är ingen raketforskning detta.
De olika tidtesterna är för att se hur du reagerar under stress. Du kan varken klara av det eller misslyckas.

Har du ADHD så kommer detta visa sig, har du inte det så kommer det märkas.

Var bara dig själv!
Citera
2018-06-15, 14:48
  #41
Medlem
Findmucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragforADHD
för att mitt liv är inte så bra och gå omedicinerad. även om jag tränar och så vidare så vill inte min engeri, korta stubin, ilske problem dämpas.. blir otroligt våldsam när jag blir arg ser svart. men jag tror att om jag får adhd-diagnosen. är 99% säker på att jag har adhd då kommer det kunna hjälpa mig och träna på mig själv med medicinering och då blir mitt liv ännu bättre.

jag menar att jag får ingen hjälp utan utredning - diagnos. det har själva sjukvården sagt flera gånger. måste först utredas för och sedan får hjälp med mina problem som jag har.

Tänk inte på det viset. Det kan hända att du undermedvetet gör så du ska få diagnosen då. Ta det som det kommer. Det finns massor annat som är likt ADHD, du vill ha rätt hjälp. Tänk om du börjar ta adhd-medicin dagligen i flera år och får permanenta skador från det fast det egentligen bara var en underliggande mjölkallergi som (dåligt kanske) exempel.
Citera
2018-06-15, 19:28
  #42
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragforADHD
för att mitt liv är inte så bra och gå omedicinerad. även om jag tränar och så vidare så vill inte min engeri, korta stubin, ilske problem dämpas.. blir otroligt våldsam när jag blir arg ser svart. men jag tror att om jag får adhd-diagnosen. är 99% säker på att jag har adhd då kommer det kunna hjälpa mig och träna på mig själv med medicinering och då blir mitt liv ännu bättre.

jag menar att jag får ingen hjälp utan utredning - diagnos. det har själva sjukvården sagt flera gånger. måste först utredas för och sedan får hjälp med mina problem som jag har.


Önskar dig all lycka med utredningen då, hoppas att du får rätt hjälp
Citera
2018-06-24, 22:46
  #43
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findmuck
Tänk inte på det viset. Det kan hända att du undermedvetet gör så du ska få diagnosen då. Ta det som det kommer. Det finns massor annat som är likt ADHD, du vill ha rätt hjälp. Tänk om du börjar ta adhd-medicin dagligen i flera år och får permanenta skador från det fast det egentligen bara var en underliggande mjölkallergi som (dåligt kanske) exempel.
det är ju sant i det du säger med. men det är ju psykologens jobb till att bedöma om det är adhd eller ej. vi skulle börja och kolla ADHD först sen autism vad jag vet. men att vi bara kollar ADHD nu har psykologen sagt, men om det nu skulle visa sig om det inte är ADHD så skulle vi kolla autism med.
Citera
2018-06-24, 22:48
  #44
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CloserToTheHeart
Önskar dig all lycka med utredningen då, hoppas att du får rätt hjälp
tack hoppas det med. hade varit jävligt skönt och få hjälp. har tjatat som bara den efter hjälp från sjukvården som vårdcentral osv. men att dom inte kan hjälpa mig över mina problem. utan en utredning måste göras först för sedan få hjälp över mina problem. (enligt vad sjukvården har sagt)

så det känns skönt att utredningen är full igång blev intejuvad skulle berätta sen jag var barn och tills åldern jag är idag. psykologen ställde även frågor till min syskon hur jag var när jag var liten fram tills idag. vi blev intervjuade helt enkelt
__________________
Senast redigerad av DragforADHD 2018-06-24 kl. 22:51.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback