Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-13, 23:07
  #13
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Sverige, år 2021, ett vittnesbörd, som det framträder när jag ser i min Kristallnatt-kalaskula:

"Först kom de och hämta alla i NMR och det lajkade jag för jag är Anti-rasist och Anti-fascist.

Se'n kom de och hämta alla SD:are och det lajkade jag för jag är Anti-nationell.

Se'n hämta de alla i Kd och det lajkade jag för chefred Helle Klein på Dagens Arbete slagit fast Kd är högerextrema och jag är Anti-höger och Anti-krist.

Se'n hämta de alla bilägare och det lajkade jag för jag är emot Bilism.

Se'n hämta de alla köttätare och det lajkade jag för jag är Vegan.

Se'n hämta de alla Vita Män och det lajkade jag för jag är Rasifierad Fenimist och Anti-patriarkat och Anti-vit.

När de kom för hämta mig, förstod jag ingenting.

Jag hade ju alltid stått upp för Globalismen, för Allas Lika Värde och för Den Enda Rätta Värdegrunden."
Citera
2018-06-14, 09:14
  #14
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Det var inte det att man gillar dem som var frågan. Det var att de inte vill yttrandefrihet och kränker andras rätt at uttrycka sig.
Jag vet många som inte gillar ålagille, men inte menar TS att det skall förbjudas.
Där satte du fingret på det.
Citera
2018-06-14, 09:18
  #15
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvljus
Att förbjuda dem är också att motverka yttrandefrihet, vilket i sin tur leder till att man måste förbjuda sig själv, vilket i sin tur också är ett brott mot yttrandefriheten...
Det är inte deras yttrandefrihet som ska förbjudas utan deras brott mot yttrandefriheten. De värderingar de står för yttrar sig i våld mot andra och sprider rädsla och då är de en simpel terroristorganisation.
Citera
2018-06-14, 09:28
  #16
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Sverige, år 2021, ett vittnesbörd, som det framträder när jag ser i min Kristallnatt-kalaskula:

"Först kom de och hämta alla i NMR och det lajkade jag för jag är Anti-rasist och Anti-fascist.

Se'n kom de och hämta alla SD:are och det lajkade jag för jag är Anti-nationell.

Se'n hämta de alla i Kd och det lajkade jag för chefred Helle Klein på Dagens Arbete slagit fast Kd är högerextrema och jag är Anti-höger och Anti-krist.

Se'n hämta de alla bilägare och det lajkade jag för jag är emot Bilism.

Se'n hämta de alla köttätare och det lajkade jag för jag är Vegan.

Se'n hämta de alla Vita Män och det lajkade jag för jag är Rasifierad Fenimist och Anti-patriarkat och Anti-vit.

När de kom för hämta mig, förstod jag ingenting.

Jag hade ju alltid stått upp för Globalismen, för Allas Lika Värde och för Den Enda Rätta Värdegrunden."
Haha aa. Visst!
Citera
2018-06-14, 09:41
  #17
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solgudinna.
Du kanske skulle kunna utveckla dina tankar om styrelseskick och "dermokrati" samt "yttrandefridet" om det skall kunna bli någon seriös tråd av detta.
Yttrandefrihet regleras i Regeringsformen (Kungörelse (1974:152) om beslutad ny regeringsform) 1 § och 2 § och i Yttrandefrihetsgrundlagen, Tryckfrihetsförordningen och Europakonventionen.

Varför behöver jag definiera demokrati? Jag skriver inte en uppsats. Men alla människors rätt till frihet från förtryck och att yttra sig utan repressalier. Sedan finns det inskränkningar som kan diskuteras men det är inte ämnet här.
Citera
2018-06-14, 09:46
  #18
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framtyr
Jag hoppas att du skämtar? Vilka var det som förstörde statyer, monument historiska byggnader osv efter andra världskriget? Om det var okej, och demokratiskt varför är det inte demokratiskt att kasta färg på ett degenererat "konstverk" (en dvärg som håller i en stor buttplug).. Jag ser inga problem med att kasta färg på detta perversa vedervärdiga "konstverk", då detta enligt er symboliserar demokrati https://www.youtube.com/watch?v=PzEBp9EV2pg. JAg längtar tills dagen då ni får smaka på eran egen medicin, då ni globalistkräk som störtat folkvalda i hela jävla världen för att uppnå eran vidriga bög-multikulti-kapitalist agenda...
Vilka som förstörde vad efter WW2 är oväsentligt. Det är att göra våld på andras yttrandefrihet att vandalisera konst. Är en dvärg degenererad? Varför?
Hur kränker en butplug dig?
Vad gör bögar mot dig personligen?

Varför anser du att man ska bruka våld mot något som bara är?
Citera
2018-06-14, 09:52
  #19
Medlem
halvljuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Det är inte deras yttrandefrihet som ska förbjudas utan deras brott mot yttrandefriheten. De värderingar de står för yttrar sig i våld mot andra och sprider rädsla och då är de en simpel terroristorganisation.
Även sådana åsikter och organisationer måste få finnas i ett fritt samhälle med yttrandefrihet. Att du vill förbjuda dem tyder på att du är emot yttrandefrihet, och det diskvalificerar dig från hela denna diskussion.
Citera
2018-06-14, 12:11
  #20
Medlem
brianmolkos avatar
Undra om de vill köra över sin inhemska befolkning, som SD vill, för hålla på med utbölingarna.
Tänk på det när något företag eller så försvinner för er, det kanske är Åkessons fel
Företaget kunde fått pengar än göra en utryckning..
Citera
2018-06-14, 13:45
  #21
Medlem
spyhinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Min åsikt: NMR är ett gäng tomtar och inkompetenta irrationella omoraliska våldsverkande verklighetsfrånvända svin som lever i en Humans vs Orcs värld och har riktigt vidriga åsikter gällande människor och lagsystem.

Ska de förbjudas?: Absolut inte. Jag är nästan beredd på att ta deras sida i denna kamp. Även om NMR utgör ett potentiellt rent hypotetiskt hot så är denna mordiska psykopatiska PK inkvisition av vänster fascister ett faktiskt fysiskt och direkt hot mot vårat samhälle.

Exakt vad är vänsterfascism? Fascismen är/var sprunget som ett motstånd mot kommunism, kapitalism och liberalism. Sen hade varit roligt om en nolla till internetkrigare som du hade tagit en debatt mot låt säga Öberg, Lindberg eller någon annan offentlig representant från Nordiska Motståndsrörelsen. Undra vem som då hade framstått som inkompetent och verklighetsfrånvarande svin?

Till TS.
Jag gillar inte Jehovas Vittnen. Vissa anser att de är en sekt eller iaf har ett sektliknande mönster. Ska vi yrka på att förbjuda dessa också? Jag gillar inte sionister och skulle gärna vilja se dessa flytta hem till Israel och plocka apelsiner i stället för att styra och ställa inom svensk media. Är det okej att tvångsutvisa dessa semiter till mellanöstern där de kan slåss mot annat ökenfolk? Var går gränsen?
__________________
Senast redigerad av spyhink 2018-06-14 kl. 13:47.
Citera
2018-06-14, 14:02
  #22
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyhink
Exakt vad är vänsterfascism? Fascismen är/var sprunget som ett motstånd mot kommunism, kapitalism och liberalism. Sen hade varit roligt om en nolla till internetkrigare som du hade tagit en debatt mot låt säga Öberg, Lindberg eller någon annan offentlig representant från Nordiska Motståndsrörelsen. Undra vem som då hade framstått som inkompetent och verklighetsfrånvarande svin?

Nu var min text mer en retorisk benämning på vänstermänniskor som försöker trycka ner och tysta meningsmotståndare genom att stigmatisera eller med våld/uppmanande till våld.

Troligtvis så hade dom framstått som ignoranta svin mer än mig så fort de börjar snacka om sina judar, förintelsen, demokratin och att homosexualitet är en sjukdom.
Citera
2018-06-14, 18:22
  #23
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av looknerd
seriöst varför vill ni ha diktatur här om du nu är diktatur kåt flytta till kuba eller nord korea där man inte får säga eller tycka o tänka som man vill
TS menar inte någonstans att hen önskar diktatur.
Här i landet får vi tycka vad vi vill. Nästan säga vad vi vill också.
Som i det flesta utvecklade demokratier.
När man vill säga något skall man väl få göra det?
Nä....det tycket tydligen inte NMR. De STÖR när andra vill prata.
Det är ju för djävligt.
Lika djävligt som när vänsterpacket stör NMR när de vill prata.
Citera
2018-06-14, 18:24
  #24
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Sverige, år 2021, ett vittnesbörd, som det framträder när jag ser i min Kristallnatt-kalaskula:

"Först kom de och hämta alla i NMR och det lajkade jag för jag är Anti-rasist och Anti-fascist.

Se'n kom de och hämta alla SD:are och det lajkade jag för jag är Anti-nationell.

Se'n hämta de alla i Kd och det lajkade jag för chefred Helle Klein på Dagens Arbete slagit fast Kd är högerextrema och jag är Anti-höger och Anti-krist.

Se'n hämta de alla bilägare och det lajkade jag för jag är emot Bilism.

Se'n hämta de alla köttätare och det lajkade jag för jag är Vegan.

Se'n hämta de alla Vita Män och det lajkade jag för jag är Rasifierad Fenimist och Anti-patriarkat och Anti-vit.

När de kom för hämta mig, förstod jag ingenting.

Jag hade ju alltid stått upp för Globalismen, för Allas Lika Värde och för Den Enda Rätta Värdegrunden."
Kan du vänligen ge en instruktion så att jag förstår grejen med inlägget?
Det räcker med att du förklarar varför de hämtade alla NMR. Det framgår nämligen inte.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback