Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-13, 19:08
  #1
Medlem
Hur fungerar egentligen ICould bilder?

Jag hade filmat lite med mobilen som laddats upp på Icould bilder. Idag när jag skulle se på filmen från icould.com så var filmen lågupplöst. Jag valde då att ladda ner den till skrivbordet och där märker jag att filmen som var 1GB på telefonen nu var strax över 100 mb. Hur gör man för att lagra fullupplösning på icould.com? Går det ens?
Citera
2018-06-13, 19:40
  #2
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Det ändrar du på telefon eller padda.

https://support.apple.com/en-us/HT204264

iCloud Photo Library keeps all of your photos and videos in their original, high-resolution version. You can save space on your device when you turn on Optimize Storage.

On your iPhone, iPad, or iPod touch:

Tap Settings > [your name] > iCloud. If you’re using iOS 10.2 or earlier, tap Settings > iCloud.
Tap Photos.
Choose Optimize [device] Storage.
Citera
2018-06-13, 19:49
  #3
Medlem
Fast det stämde ju riktigt, då det jag laddade hem från icould.com inte var i fullupplösning. Loggade in via en polares dator och laddade ner filmen. Då var upplösningen inte original.
Citera
2018-06-14, 04:12
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LosAngeles
Fast det stämde ju riktigt, då det jag laddade hem från icould.com inte var i fullupplösning. Loggade in via en polares dator och laddade ner filmen. Då var upplösningen inte original.

Jo det stämmer att bilder/filmer lagras i full upplösning på iCloud, så ditt problem har du nog råkat skapa själv på nåt sätt
Citera
2018-06-14, 11:18
  #5
Medlem
Ni har rätt, datorn vart inställd på att hämta den "sämre" upplösningen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback